7 uren geleden
(06-May-2025, 12:52 PM)Niels van der Wal schreef: Ooit heb ik het prototype van de M-racer gereden. Ik herken het bezwaar van tegen het stuur aankijken. Hierom had ik een ossenkopstuur laten maken. Dan kijk je tussen je handen door. Aerodynamisch is dit O.K., omdat je handen dan in lijn zitten met je hoofd.
Met het ketting-wiel contact viel prima te rijden, zeker ook omdat dit alleen bij lage snelheden speelde. Ook het cranck-band contact was goed te doen, omdat een band indeukt en je je aanleerde om bij lage snelheden niet meer te trappen, maar je rechter pedaal naar voren te laten wijzen.
Inderdaad geen stadfiets, maar ik zie geen voordeel van een igfiets in een stad.
Niels, streekfiets, van der Wal
Aangezien jij wedstrijden reed op hoog niveau met je M5 carbon low racer met staartpunt, kan jij bevestigen dat deze setup merkbaar sneller is dan een ongestroomlijnde highracer? Serge Moors, iemand die je misschien tegenkwam tijdens wedstrijden, zei me onlangs dat die waarden van de CHR zeer ongeloofwaardig zijn.
Hij zei er hetvolgende over: "zelf herinner ik me vroeger deze snelheden op FTP/omslagpunt (wat toen waarschijnlijk 350-380 watt geweest is):
Lowracer zonder punt 43 km/u
Lowracer met punt 48 km/u