Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trike-advies
#27
Ik vind dikkopdriewieler wel leuk. Zullen we dat erin houden?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Smile 
Misschien een ideetje, in ieder geval goedkoop Smile

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...sPage=home
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(14-Dec-2020, 09:27 AM)Roepers schreef: Is dat dit bericht op Bentrideronline.com? Dit is het hele draadje. Ik dacht dat hardhout in het Engels hout van loofbomen betekent, ongeacht of het snelle groeiers zijn of niet.

Groet,

Marco

Klopt, dat is het bericht. Hoewel ik het geloof ik wel vaker ergens voorbij heb zien komen.
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(14-Dec-2020, 12:05 PM)BerendJ schreef: Misschien een ideetje, in ieder geval goedkoop Smile

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...sPage=home

Een Usva is of een Sinner Comfort of een Optima Rider/Rhino.

Optima's zijn geen hoogwaardige trikes. Optima is geen trike-bouwer en dat merk je.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Mooi verhaal Piet, en ik sluit me hier volledig bij aan:-)

Ik heb ooit wieldraagarmen gebouwd voor een Ruska Buggie zodat er bredere banden op gemonteerd konden worden. Achteraf bleek er een meetfoutje in de lasmal te zitten (Mijn fout helaas) en de minimale afwijking (snijhoek lag uit het midden) veroorzaakte overmatige slijtage aan het rechter wiel. Mede door het grotere gewicht van velg, band en grote geventileerde schijfremmen werd het onafgeveerde gewicht veel hoger en omdat de vering daar niet op aangepast werd, vertoonde de band een heleboel hapjes in het profiel tgv een soort stuitergedrag als de wagen snelle bochten nam, wat bij de eigenaar meer normaal dan uitzondering was.
Rekenen aan stuurinrichtingen is een vak apart.
In Zweden zijn bijna geen merkbanden te koop voor 20" en bij Biltema, een grote retailer voor alles wat met techniek te maken heeft, kon ik wel gemakkelijk aan Chinese terreinbandjes voor crossfietjes komen voor weinig. Die waren veel minder hard op te pompen dan mijn Schwalbes maar daardoor veel comfortabeler op mijn Gekko zonder vering. De wegverharding bestaat daar vaak uit rotsscherven en daar wordt je dan weer minder blij van: 2-4 lekke banden in een maand vakantie zijn soms niet te voorkomen.
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Inmiddels geinvesteerd (€ 250) in een Optima Rider met een hele bak achterstallig onderhoud.

De zit is goed en het fietsje is elementair wel in orde, dus eerst maar eens alle kabel en leidingen vervangen enz.

Achter 26 inch met vering , voor 2 x 20 inch

De nette Kojak's als eerste werk vervangen door Marathon plus (hekel aan lekke banden)

Ik heb begrepen dat dit niet de eerste keus zou zijn van ieder op dit forum.

Een hoop gesleutel geeft voorlopig wel persoonlijke binding en mocht ik de smaak te pakken krijgen, kunnen we altijd nog promoveren.

Charles
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Gefeliciteerd!
En we zijn benieuwd naar de foto's!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Gefeliciteerd, hoop dat je er veel plezier mee zult hebben!
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Gefeliciteerd met de aankoop!

(02-Jan-2021, 08:23 PM)knottervinkel schreef: De nette Kojak's als eerste werk vervangen door Marathon plus (hekel aan lekke banden)

Ik heb begrepen dat dit niet de eerste keus zou zijn van ieder op dit forum.
Op een superaerodynamische velomobiel als een Alpha 7 of Milan vind ik heel veel rolweerstand hebben wel een beetje zonde, idd. Je hebt dan extra geld neergeteld om het snelste van het snelste te hebben; een Strada (7950), Quest (7950), DF (8300) of zelfs een QuattroVelo (8950) zijn goedkoper. Echter doe je vervolgens dan een deel van de investering teniet door op "trage" banden te gaan rijden, terwijl het anti-lek comfort ook d.m.v. tubeless terug te halen is. 

Op een gewone open trike is de snelheid aardig wat lager en de rolweerstand daarmee dus ook.
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Zowel de Marathon Plus als de Kojak zijn m.i. prima banden. Niet supersnel maar ook niet supertraag. Ik heb mijn hoogste gemiddelde met de Mango nog steeds staan met de Marathon Plus eronder! En op mijn MTB ben ik heel tevreden met Kojaks.

Wen eerst maar eens lekker aan de trike Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Drymer Sinner Hilgo
Ah, dr zit een alar...365cycle — 02:07 AM
Drymer Sinner Hilgo
Eigenlijk staat ...ZoefZoef — 12:54 AM
Drymer Sinner Hilgo
Eigenlijk staat mn ...365cycle — 12:08 AM
Pijn onderzijde voeten na een paar uur ...
Ondertussen had ik a...Lopopodium — 11:59 PM
Drymer Sinner Hilgo
Bij mij staat de que...ZoefZoef — 11:44 PM
Bikefitten in de velomobiel
Ik heb schoenen waar...Wim -de roetsende — 11:23 PM
Drymer Sinner Hilgo
Ik heb het filmpje g...Wim -de roetsende — 11:14 PM
Bikefitten in de velomobiel
De jarenlange prakti...Peter de Rond — 11:12 PM
Drymer Sinner Hilgo
Hmm, misschien vergi...365cycle — 11:04 PM
Drymer Sinner Hilgo
Er is geen versc...Wim -de roetsende — 10:55 PM
Bikefitten in de velomobiel
Als je goede en st...365cycle — 10:34 PM
Honden
Goede tip, bedankt...Wim -de roetsende — 10:33 PM
Honden
Goede tip, bedankt!!Jurrien — 10:19 PM
Bikefitten in de velomobiel
Als je goede en stij...Wim -de roetsende — 10:16 PM
Bikefitten in de velomobiel
Toen ik begon met ...365cycle — 09:50 PM
Bikefitten in de velomobiel
Toen ik begon met ra...Peter de Rond — 06:26 PM
Hij wil een ligfiets...
Scheelt ook wel dat...365cycle — 06:14 PM