Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het genezen(de) petrolheads topic
#1
Maar even een apart topic voor aftrappen zodat we het Different-topic niet verder vervuilen...

(04-Dec-2023, 02:47 PM)PieterTrapt schreef:
(03-Dec-2023, 05:48 PM)365cycle schreef: Wat dat betreft kan de QV wel listig zijn. Qua stuurgedrag doet het me in de verte denken aan de Citroën AX op het circuit

Ik denk nog met plezier terug aan de AX en vooral de BX 19 TZI. Die laatste reed als de brandweer! Ja ja, auto's, op benzine ook nog....guilty pleasure! 110 pk in een auto van net 1.000 kilo. Die AX wou ook wel, maar die voelde nogal 'onzeker' als je hard reed. De BX kleefde daarentegen aan het asfalt. Helaas liep het kreng 1 op 10, als je een beetje doorreed.
Oh ik denk er ook met veel plezier aan terug hoor. Vele uurtjes op het circuit besteed en nog veel meer uurtjes met sleutelen. Ik kan uit ervaring zeggen dat de AX in basis een heel goed onderstel heeft, en met een paar kleine ingrepen echt prima stuurt op snelheid. Die ingrepen zijn nodig omdat de focus bij de ontwikkeling van die auto in eerste instantie lag op efficiëntie in combinatie met comfort. Het platform (Citroën AX/Saxo en Peugeot 106) en ook de grotere doorontwikkeling daarvan (Citroën ZX/Xsara en Peugeot 306) zit echt top in elkaar, dat kan je hier (AX) en hier (Xsara) leuk zien.


En ja, ik vind filmpjes van o.a. de Nürburgring nog altijd leuk om te bekijken. Stukje nostalgie ofzo.

Op een gegeven moment ben ik in gaan zien dat mijn vele autokilometers niet volledig bekostigd waren. Een deel van de kosten betaalde "ik" (mijn werkgever) in de vorm van brandstof, verzekering, wegenbelasting, afschrijving, onderhoud. Een veel groter deel zit echter in alle delen van de uitstoot die ik met mijn auto veroorzaakte; niet alleen uitlaatgassen en fijnstof van de banden, ik reed ook altijd in een auto van ergens tussen 4 jaar oud en fonkelnieuw, zoals dat gaat wanneer je leasebak rijdt. De productie moet je zeker dus ook meerekenen, vooral als je bedenkt dat ik er in die tijd gewoon 200.000 km op knalde. 

Voor de duidelijkheid nogmaals: Ik ben nu geen autohater. Vind alleen dat we er onverantwoordelijk mee omspringen en 'm simpelweg veel teveel gebruiken. Ik heb er zelf dus ook geen meer, maar rijd nog wel: Gisteren moest ik bijvoorbeeld naar Veelerveen (Oost-Groningen) en terug. Vroeger zou ik dan de auto gepakt hebben en heen en weer knallen, liefst met 140 km/h. Tegenwoordig pak ik de trein naar zo dichtbij mogelijk (Groningen), en neem daar even een deelauto mee. 

Moet ik me schamen omdat ik zo laat pas wijs geworden ben? Misschien wel. Maar voortschrijdend inzicht is beter dan geen inzicht.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#2
Al vrij snel heb ik een bepaalde manier van sturen aangeleerd om van een rotonde af te komen (ik zit dan op de weg voor de auto's en niet de fiets strook er langs). Denk dat dit te maken heeft met het stuur gedrag. Stiekem vind ik dat toch wel heerlijk.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#3
Leuk. Ik was nooit een échte petrolhead, maar wel een beetje. Ik hou van techniek en van sleutelen (vind ik ook leuk bij de fiets). En van de vrijheid die auto's brengen.

Ik ben ook een Einzelgänger en geen fan van gedwongen collectieve oplossingen, zoals het OV. Geef mij maar individuele vrijheid! Dat gezegd hebbend, in grote steden is het OV geweldig. De metro in Parijs of Madrid, het prima netwerk van regionale treinen rond Barcelona, de tram in Den Haag. Allemaal super! En ja, ik ken de nadelen van auto's! Sterker zelfs, we gaan er één wegdoen. En ik doe steeds meer per fiets.

Ik zou willen dat het OV beter werd, ook in de dunner bevolkte streken in Gr, Fr, Dr, OV; waar ik vaak moet zijn. En leg áán die HSL trein door Nederland! En kom óp met dat Europese spoornetwerk, maak het makkelijk en goedkoop om een kaartje te boeken.

Edit: ik denk weleens terug aan onze eerste auto, een hagelwitte Lada 1200 (zelfde als op het plaatje). Geen beste auto, beroerde wegligging (bladveren!), geen stuurbekrachtiging, wel heerlijk simpele techniek, een inbegrepen (!) tas (!) met gereedschap (!) en de beste kachel die ik ooit heb meegemaakt in een auto. Je kon ook een klep openzetten bij je voeten, kwam er hete lucht rechtstreeks uit de motor. NOOIT kouwe voeten! 

[Afbeelding: bucharest-romania-october-one-white-lada...526590.jpg]
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
#4
Ik heb op dit moment drie Saabs die ik niet 'nodig' heb, ik doe vrijwel alles op de fiets of met het openbaar vervoer, maar waarvoor ik nog steeds graag wegenbelasting (1x) en verzekering (op dit moment 2x) betaal (nummer drie is al jaren geschorst). Ik zou nog wel eens een zware vrachtwagen willen (een Scania V8 bergingsvoertuig of zo), al helemaal niet nodig, maar wel leuk. Ik heb geen kinderen en ik eet al bijna 30 jaar geen vlees meer en ik doe mijn best om dat een beetje te compenseren. Big Grin

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , 365cycle
#5
Hé, een mede-Saab-liefhebber!
Welke heb jij?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
(04-Dec-2023, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: Leuk. Ik was nooit een échte petrolhead, maar wel een beetje. Ik hou van techniek en van sleutelen (vind ik ook leuk bij de fiets). En van de vrijheid die auto's brengen.

Ik ben ook een Einzelgänger en geen fan van gedwongen collectieve oplossingen, zoals het OV. Geef mij maar individuele vrijheid! Dat gezegd hebbend, in grote steden is het OV geweldig. De metro in Parijs of Madrid, het prima netwerk van regionale treinen rond Barcelona, de tram in Den Haag. Allemaal super! En ja, ik ken de nadelen van auto's! Sterker zelfs, we gaan er één wegdoen. En ik doe steeds meer per fiets.

Ik zou willen dat het OV beter werd, ook in de dunner bevolkte streken in Gr, Fr, Dr, OV; waar ik vaak moet zijn. En leg áán die HSL trein door Nederland! En kom óp met dat Europese spoornetwerk, maak het makkelijk en goedkoop om een kaartje te boeken.

Edit: ik denk weleens terug aan onze eerste auto, een hagelwitte Lada 1200 (zelfde als op het plaatje). Geen beste auto, beroerde wegligging (bladveren!), geen stuurbekrachtiging, wel heerlijk simpele techniek, een inbegrepen (!) tas (!) met gereedschap (!) en de beste kachel die ik ooit heb meegemaakt in een auto. Je kon ook een klep openzetten bij je voeten, kwam er hete lucht rechtstreeks uit de motor. NOOIT kouwe voeten! 

[Afbeelding: bucharest-romania-october-one-white-lada...526590.jpg]

Ik vergat altijd de luchtinlaat op de winterstand te zetten. De eerste koude week kon ik dus geen vrachtwagen inhalen.

Maar wat een mooie simpele auto.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , PieterTrapt
#7
(05-Dec-2023, 12:41 AM)Tom Fekkes schreef: Ik vergat altijd de luchtinlaat op de winterstand te zetten. De eerste koude week kon ik dus geen vrachtwagen inhalen.

Maar wat een mooie simpele auto.

Ha ha Tom, ja mooi was dat. En goedkoop in onderhoud! Ik herinner me nog een "kleine beurt" bij de Lada-garage. Ik moest iets van 46 gulden betalen.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(05-Dec-2023, 11:02 AM)PieterTrapt schreef: Ik moest iets van 46 gulden betalen.
Inflatie meegerekend is dat tegenwoordig ook vast al 948 euro  Wink Big Grin Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#9
Guilty. Van sleutelen aan auto's vanaf iets van 10 jaar. (Bij de garage van de buren, Tiemens Toyota dealer in Arnhem)
ex autoverkoper, tot tunen van een >200 echte kilometers/u getunede AX GT (de echte met dubbele webers) vierwiel driften op en afrit nemende en meerdere malen verbogen handrem. Ja, ik weet het. Het verstand komt...

Door de moderne auto's, snelheidsbeperking (logisch nu) is er voor mij de lol van autorijden weg. Ik denk dat ze simpelweg 'te goed' geworden zijn. En de wegen te druk. Voor de lol zal je naar een circuit of offroad moeten..

Soms denk ik wel eens dat ik met een velomobiel weer de belevenis van autorijden op snelheid terug ervaar.
Omdat er meer gevoel en geluid is, het sneller lijkt door lager bij de grond en smallere wegen/paden.
Antwoord }
#10
(05-Dec-2023, 12:18 AM)voodoo schreef: Welke heb jij?
Ik heb een 96 V4 uit 1970, een 95 V4 uit '77 (langetermijnproject) en een 900i uit '88 (mijn 'dagelijkse' auto). En jij?

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#11
(05-Dec-2023, 01:54 PM)Hoekie schreef: tot tunen van een >200 echte kilometers/u getunede AX GT (de echte met dubbele webers)
Ook een andere carburateur dan? Big Grin De "echte" had namelijk één dubbele Solex 32/34 carburateur.
Ik heb een AX Sport gehad (eigenlijk 2 zelfs, maar slechts met 1 veel gereden). Die had wel twee dubbele carburateurs, maar ook daar Solex. Webers pasten niet; volgens mij zaten die standaard wel op de 205 1.3 Rallye. 

Afstellen vond ik een crime, heb er geen gevoel voor. Programmeerbare injectie vond ik veel makkelijker om mee te werken.

(05-Dec-2023, 01:54 PM)Hoekie schreef: Soms denk ik wel eens dat ik met een velomobiel weer de belevenis van autorijden op snelheid terug ervaar.

Omdat er meer gevoel en geluid is, het sneller lijkt door lager bij de grond en smallere wegen/paden.
Ja, precies dat heb ik ook. Dat wat ik destijds dacht te vinden in auto's, daarvan vind ik nu meer in de fiets.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Arjen Meurs , Willeke_IGKT , Hoekie
#12
Ik begon rond m'n 9e met sleutelen aan fietsen (lees vooral: voor de hele familie, buren en klasgenoten tot vervelens toe banden plakken). Ik heb pas op mijn 27e mijn eerste auto gekocht, daarnaast heb ik altijd fietsen gehad, op het hoogtepunt een stuk of 100 tegelijk (de vloot is inmiddels flink gereduceerd).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#13
Ik vond 6 al veel!!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#14
Op mijn 22ste heb ik mijn enige auto naar de sloop gesleept. De auto was een Eend; de sleepwagen een Oost-Duitse Trabant.
Sindsdien doe ik alles met de fiets of met het o.v. Wel huur ik af een toe een auto en ik had een pas voor Greenwheels.

Scheelt een hoop geld; daar woon ik nu mooi van.

Niels, uitgewaaid, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , gideon , Hoekie
#15
(05-Dec-2023, 05:59 PM)Tom Fekkes schreef: Ik vond 6 al veel!!!
Dat vonden mijn ouders ook toen ik net aan fietsen begon te knutselen en iedereen zijn wrakken bij ons kwam dumpen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#16
(05-Dec-2023, 01:54 PM)Hoekie schreef: Soms denk ik wel eens dat ik met een velomobiel weer de belevenis van autorijden op snelheid terug ervaar.
Omdat er meer gevoel en geluid is, het sneller lijkt door lager bij de grond en smallere wegen/paden.

Ik verlang steeds meer naar een velomobiel! Was vandaag op een werkbezoek, per auto, lekker droog en warm, maar ik miste de vrijheid van de fiets. 

Zou per fiets 60 km heen, 60 km terug zijn. Was me te gortig voor een open fiets, in dit winterweer, maar zou mooi zijn voor een VM, toch? Als je de tijd hebt.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#17
(05-Dec-2023, 02:15 PM)melle z schreef:
(05-Dec-2023, 12:18 AM)voodoo schreef: Welke heb jij?
Ik heb een 96 V4 uit 1970, een 95 V4 uit '77 (langetermijnproject) en een 900i uit '88 (mijn 'dagelijkse' auto). En jij?

Die V4-en vind ik prachtig! 
Maar ik heb zelf een 9000 anniversary.

En een 2CV.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Op het oog mooie auto's, 9000's, ik heb er verder weinig ervaring mee. Aan 2CV's heb ik wel gesleuteld, je kunt overal lekker bij en het weegt allemaal niks.

Toen wij naar Denemarken verhuisden bleken de twee rijdende V4's die we destijds hadden niet op Deens kenteken te krijgen zonder €10K per stuk (!!) aan importheffing af te tikken (die auto's waren toen ergens tussen de €500 en €1000 waard). Toen de slechtste (een '73 95) maar verkocht en vervangen door een Deense 900 en de 96 op NL kenteken/ in NL gelaten. De laatste twee auto's hebben we nog steeds, de '77 95 ook al sinds 2009, maar dat is altijd een project geweest. Een werkplaats in Groningen en wonen in het buitenland is geen combinatie die de snelheid van projecten bevordert...

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#19
(05-Dec-2023, 03:47 PM)365cycle schreef: Ook een andere carburateur dan? Big Grin De "echte" had namelijk één dubbele Solex 32/34 carburateur.

The AX Sport used Solex ADDHE 40 carburettors until late 1988 and was then replaced with Weber DCOM 40s, just like the Peugeot 205 Rallye. Later, the AX 14 GT, with a single double barrel carburettor 85 PS (63 kW; 84 bhp) 1.4 L engine, also found in the Peugeot 205 XS, was introduced.

Heb hem destijds bij/samen met Postert in Oberhausen getuned. Van ~85 naar ~115 PK. Bij 640 kg eigen gewicht. Inclusief scherpe nokkenas. Hoekie aka Tinus tussengas. En later zijn verschillende zaken door mij gerepareerd/vervangen. Met name steekassen en handrem. Als ook een keer de luchtinlaat boven de Weber Wink , nadat de buurvrouw aanbelde en vertelde dat er vlammen onder moterkap van de AX GT vandaan kwamen. Ik wist op een gegeven moment zelfs partnummers uit mijn hoofd.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Tinus tussengas: kom je uit Lochem?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(05-Dec-2023, 11:36 PM)Hoekie schreef: The AX Sport used Solex ADDHE 40 carburettors until late 1988 and was then replaced with Weber DCOM 40s, just like the Peugeot 205 Rallye. Later, the AX 14 GT, with a single double barrel carburettor 85 PS (63 kW; 84 bhp) 1.4 L engine, also found in the Peugeot 205 XS, was introduced.
Yup! Vraag me wel af hoe ze die Webers passend hebben gekregen onder de motorkap van de AX Sport. Ik heb ooit geprobeerd een setje te monteren en had geen ruimte meer voor een luchtfilter. Op de mijne zaten een tweetal wat plattere 45mm met een korter spruitstuk. Niet ideaal, want bovenin had ie wel power maar het inlaattraject was te kort om ook nog koppel onderin te hebben. De lucht stroomt dan niet snel genoeg om bij lage toerentallen vulling te hebben. Klonk wel goed Big Grin (voor de liefhebber - ja, hij verliest. Van een Corvette)

(05-Dec-2023, 11:36 PM)Hoekie schreef: Heb hem destijds bij/samen met Postert in Oberhausen getuned. Van ~85 naar ~115 PK. Bij 640 kg eigen gewicht. Inclusief scherpe nokkenas. Hoekie aka Tinus tussengas. En later zijn verschillende zaken door mij gerepareerd/vervangen. Met name steekassen en handrem. Als ook een keer de luchtinlaat boven de Weber Wink , nadat de buurvrouw aanbelde en vertelde dat er vlammen onder moterkap van de AX GT vandaan kwamen. Ik wist op een gegeven moment zelfs partnummers uit mijn hoofd.
115 pk uit de 1.4 kon inderdaad heel goed. Ik ben wat later begonnen, en daardoor al vrij snel met de 1.6 uit o.a. de 306 gaan rommelen. 30% meer koppel en daarmee meer tuningspotentieel. Nog wat later kwam de TU5J4 in beeld.  
640 kg?  Dodgy Wat had jij dan allemaal verbouwd? >> Ik heb flink zitten rommelen om m'n circuitbakkie zo dicht mogelijk bij de 600 kg te krijgen. Het totale interieur eruit, lichtere stoel erin, alle isolatie eruit, hemel- en deurbekleding weg, lichtere tank, reservewiel weg, lichtere achterklep (vastgezet), lichtere uitlaat, ramen vervangen door kunststof en nog veel meer. De AX GT met carb was standaard 709 kg, de variant met injectie was zelfs 730 kg en 750 kg na de facelift. Overigens liepen die motoren met monopointinjectie ook totaal niet slecht, en er kwam best wat meer uit dan de opgegeven 75 pk. Met name het koppel in het middengebied was top bij die dingen, daar kon zowel de GT carb als de latere GTI niet tegenop. M'n ouders hebben een tijd een GT inj. gehad als tweede auto, bij plotseling versnellen in 2 of 3 nam die eerst een duidelijke voorsprong op mijn GTI. Die laatste ging pas echt wat doen voorbij 4500 tpm.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Hoekie
#22
Voor het praktische heb ik het deels teruggedraaid (achterbank en bijrijdersstoel en isolatie) Toen zat ie terug op ~700kg.
Later nog aangevuld met een letterlijk zware dubbele luchthoorn uit een CX GTI Turbo 2.
En altijd leuk de blikken in de achteruitkijkspiegel als ik (om)draaide met de handrem. Alleen daarom moest de achterbank er terug in.
En ja, de weg was mijn circuit. Paaltjes langs het Veerse Meer waren gelukkig meestal rot. Wat nou stotterende motor door de hitte. Vervelende M5 met 160 komt er langs, dan er met > 200 weer voorbij. Dubbel inhalen op de stormvloedkering (toen het nog een snelweg was) Resulterende in: Kleur: 4 shades of rouge furieux. Daarom ook nooit een rode velo voor mij.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#23
(06-Dec-2023, 09:41 AM)Hoekie schreef: Kleur: 4 shades of rouge furieux Big Grin
Nothing Commandant 4 & Owatrol won't fix Big Grin 
Werkt trouwens ook prima op velomobielen met unilak.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(06-Dec-2023, 09:58 AM)365cycle schreef:
(06-Dec-2023, 09:41 AM)Hoekie schreef: Kleur: 4 shades of rouge furieux Big Grin
Nothing Commandant 4 & Owatrol won't fix Big Grin 
Werkt trouwens ook prima op velomobielen met unilak.

Wat later deden ze de lak 'verjaren'. En ik dacht ook 'sluiten' met blanke lak. Wat ook niet hielp is dat een AX deels staal, deels kunststof is. Hoedanook, ik moet geen moeilijke lak meer.



En mooie herinneringen van autodak bij Vermeulen Hollandia laten inbouwen van auto's van klanten. Dus er mee van Goes naar Oudenbosch. Over de toen nog rustige A58. In de tijd van 'net geen +50 = rijbewijs inleveren'. En dus met hoge snelheden. Meestal de duurdere Citroëns, zoals BX 16S = Seize soupapes of CX GTi Turbo 2 met dikke geventileerde schijfremmen, Michelin TRX banden, ZF automaat met kickdown icm met hydropneumie (achterkant zakt in bij gasgeven) Of hard remmen en je voelt de CX horizontaal inzakken.

Allemaal begonnen met een Dyane die met surfplank op dak vol gas in zijn drie met wind tegen max 90 kon. Net als QV22 met wat zorg met leuke winst verkocht. Tussendoor vakantiebaan van loods leeghalen van occasions vaak amper startende auto's. En natuurlijk op het terrein (waar nu CZ Goes zit) mee spelen. Van Spitfire cabrio tot Saab 900 (waar zit het contactsleutelgat?)  De laatste leuke was een Peugeot 604 (Felix Levitan bak) Onderhoud kon allemaal nog zelf. En daarmee een stuk goedkoper. Een stadfiets kon gewoon direct op het dak. Met spanbanden vast door de deurgaten.

We doen met auto's al jaren veel te moeilijk en we kunnen of mogen er nagenoeg niks meer zelf aan doen.
Wat dat betreft lijkt een velomobiel ook weer op de auto's waar ik de mooiste herinneringen aan heb.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#25
Als we dan toch bezig zijn.

Mijn eerste auto was een Innocenti 90. Ik heb het ding helemaal kaal geschuurd, stukken metaal in de gaten laten lassen, geplamuurd en laten spuiten. Verder deed ik helemaal niets en reed ik er alleen maar mee.

Lag als een blok beton op de weg. Net zoals de QuestXS. 
Zelfs met windkracht 8 merkte je bijna niets.


En nu ga ik weer naar de fietsonderwerpen. Ik heb namelijk helemaal niets met auto's. Nou ja, ik heb er vooral een ongelooflijke hekel aan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , PieterTrapt , Willeke_IGKT
#26
(06-Dec-2023, 10:10 AM)Hoekie schreef: We doen met auto's al jaren veel te moeilijk en we kunnen of mogen er nagenoeg niks meer zelf aan doen.
Wat dat betreft lijkt een velomobiel ook weer op de auto's waar ik de mooiste herinneringen aan heb.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Als je de juiste software hebt probeert de auto je zelf te vertellen wat er mis is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM