Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het genezen(de) petrolheads topic
#27
(06-Dec-2023, 07:31 PM)365cycle schreef:
(06-Dec-2023, 10:10 AM)Hoekie schreef: We doen met auto's al jaren veel te moeilijk en we kunnen of mogen er nagenoeg niks meer zelf aan doen.
Wat dat betreft lijkt een velomobiel ook weer op de auto's waar ik de mooiste herinneringen aan heb.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Als je de juiste software hebt probeert de auto je zelf te vertellen wat er mis is.

Gut, als je dat al zelf niet zou kunnen. En wat kan je dan? Resetten. Want programmeren ga je zelf niet doen want dan ben je garantie kwijt. Bij bestelling van destijds een Golf4 moest de trekhaak notabene via Volkswagen komen. Hup in de bijtelling. Zelfs zelf toerental bepalen is gelimiteerd. En maar data verzamelen. Mooi man.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#28
Om maar te zwijgen over allerlei "abonnementen" die autofabrikanten nu kunnen bijleveren. BMW probeerde het zelfs met stoelverwarming. Zou je dan €18 per maand kosten. https://www.autovisie.nl/nieuws/bmw-heef...erwarming/

Daarom hou ik meer van low tech.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#29
Zoals ik het zie is een auto per definitie geen "low tech". Ik ken maar weinig mensen die er echt alles zelf aan kunnen repareren.
Verder: Met zelf sleutelen aan je auto was je je garantie in basis ook kwijt, dus daar is niets aan veranderd.

In beide gevallen moet aangetoond worden dat je echt iets vernaggeld hebt om nergens meer op te kunnen rekenen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#30
De enige dingen die ik laat doen, zijn banden balanceren omdat de kosten van het gereedschap niet opwegen tegen de kosten van het laten doen, uitlijnen omdat de bandenboer dat sneller en accurater kan dan ik met m'n touwtjes, en koplampen afstellen omdat ik graag €4 betaal om mezelf de ellende te besparen (wachten tot het schemerdonker is, auto op de juiste afstand van de schuurdeuren waterpas zetten, etc.).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
...en daarmee behoor je dus tot één van de weinigen Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Is de trieste conclusie van de moderne tijd.

Hoekie zou wel een oude bus + E + open ECU + gegalvaniseerd carosserie willen. Waar hij dus alles zelf aan kan doen. 2 velomobielen naast elkaar passen. Een driepersoonsbank van voren. En kilometerheffing al een feit is. Toen werd Hoekie weer wakker.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(06-Dec-2023, 11:58 PM)Hoekie schreef: Is de trieste conclusie van de moderne tijd.
Ik denk dat het een misverstand is dat 'iedereen' vroeger zelf aan auto's (of aan wat dan ook) sleutelde of kon sleutelen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , 365cycle
#34
(07-Dec-2023, 10:51 AM)melle z schreef:
(06-Dec-2023, 11:58 PM)Hoekie schreef: Is de trieste conclusie van de moderne tijd.
Ik denk dat het een misverstand is dat 'iedereen' vroeger zelf aan auto's (of aan wat dan ook) sleutelde of kon sleutelen.

Iedereen deed dat zeker niet. Ook toen was het maar een relatief klein deel. Een moterkap openen was iig nog niet bijzonder.
Bij vroeger denk ik aan pre 2000. Eigenlijk zelfs pre 1990.
De Vraagbaak onderhoudsboekjes waren zeer populair.
https://www.marktplaats.nl/l/auto-divers...:vraagbaak
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Als zoon van iemand die in de auto sector heeft gewerkt heb ik nog nooit 1 rijles(je) gehad. En heb eerlijk gezegd ook niet extreem veel behoefte toe.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#36
(07-Dec-2023, 11:01 AM)Hoekie schreef: De Vraagbaak onderhoudsboekjes waren zeer populair.
Net als behulpzame YouTube video's, fora en andere websites met technische informatie en reparatie-instructies (ik heb er zelf een) tegenwoordig.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#37
(07-Dec-2023, 11:12 AM)Hardloper schreef: Als zoon van iemand die in de auto sector heeft gewerkt heb ik nog nooit 1 rijles(je) gehad. En heb eerlijk gezegd ook niet extreem veel behoefte toe.

Mijn zoon boeit auto's of iets anders met een motor ook helemaal niks.
Mijn dochter ook niet. Die heeft 'omdat het haar handig' leek wel een auto rijbewijs gehaald.

In tegenstelling tot mij hebben brommers/scooters hun op hun 16de niet geboeid.. Een stadsfiets + OV is voor beide prima.
Hij doet alles met OV en stadsfiets. Zij heeft nog altijd als primair vervoersmiddels een stadsfiets. Ebike trekt haar wel voor woon-werk.
Ben ook wel weer blij dat ze niet de dingen doen die ik gedaan heb. Al was het maar om de achteraf domme dingen die je er mee kan doen.
(met een opgevoerde Puch Maxi met 40+ een bocht niet kunnen halen en dus tussen de bomen door moeten. Door een boom heen kan toch? Als 16 bent?)

Ik heb ze wel eens laten zien en doen hoe je een binnen en buitenband vervangt, ketting terug op spanning brengt en zadel/stuur versteld.
Als basis kennis die naar mijn mening iedereen moet hebben voor het gebruik van een stadsfiets.
Ik denk dat ze van die kennis in de toekomst weinig gebruik gaan maken...waarschijnlijk hebben ze het gedaan als vriendelijkheid naar mij.
Antwoord }
#38
(07-Dec-2023, 11:41 AM)Hoekie schreef: (met een opgevoerde Puch Maxi met 40+ een bocht niet kunnen halen en dus tussen de bomen door moeten. 
Volgens mij tot een jaar of X was het heel gewoon dat jongeren hun brommers opvoeren. En ermee toeren uithaalde die niet meer sociaal geaccepteerd worden. Ik hoorde mijn vader ook weleens over hebben dat hij een Puch ofzo opvoerde en ermee in de tuin racete.

Maar ik heb hier wel een collectie schaalmodellen van een bepaald merk auto. Echter heb ik die al weer paar jaar opgeborgen. Zal ooit wel weer uitgestald worden, maar ergens ben ik nooit gekomen tot de stap zelf een auto te besturen. Op eigen energie lekker snel over de weg te gaan vind ik wel leuk, maar zo passief gedoe doet me niet veel.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Arjen Meurs
#39
(07-Dec-2023, 12:15 PM)Hardloper schreef: Volgens mij tot een jaar of X was het heel gewoon dat jongeren hun brommers opvoeren. En ermee toeren uithaalde die niet meer sociaal geaccepteerd worden. 
Tegenwoordig voeren ze fatbikes op en is de verontwaardiging net zo groot.

(07-Dec-2023, 12:15 PM)Hardloper schreef: maar zo passief gedoe doet me niet veel.
Het is duidelijk dat je het nog nooit geprobeerd hebt.  Wink

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Het zijn nu niet meer de brommertjes die opgevoerd worden maar de scooters en de e-bikes of fatbikes, en die net zo veel en net zo asociaal ( of het gedrag erop.)

De jeugd van tegenwoordig is al eeuwen een doorn in het oog van de ouder wordende volwassenen en iedere generatie weer evenveel.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , martinR , Wim -de roetsende
#41
Spijker op z'n kop Willeke.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
#42
(07-Dec-2023, 12:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Het zijn nu niet meer de brommertjes die opgevoerd worden maar de scooters en de e-bikes of fatbikes, en die net zo veel en net zo asociaal ( of het gedrag erop.)

De jeugd van tegenwoordig is al eeuwen een doorn in het oog van de ouder wordende volwassenen en iedere generatie weer evenveel.


Gelukkig is een e- of fatbike een stuk stiller dan zo'n opgevoerd brommertje.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
(07-Dec-2023, 12:42 PM)LigfietsWilsum schreef:
(07-Dec-2023, 12:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Het zijn nu niet meer de brommertjes die opgevoerd worden maar de scooters en de e-bikes of fatbikes, en die net zo veel en net zo asociaal ( of het gedrag erop.)

De jeugd van tegenwoordig is al eeuwen een doorn in het oog van de ouder wordende volwassenen en iedere generatie weer evenveel.


Gelukkig is een e- of fatbike een stuk stiller dan zo'n opgevoerd brommertje.  Big Grin

Dat heeft zowel voor- als nadelen: Voordeel: Het is een stuk rustiger als ze door de straat jagen. Nadeel: Je hoort die krengen niet aankomen als je zelf fietst
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
(07-Dec-2023, 12:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Het zijn nu niet meer de brommertjes die opgevoerd worden maar de scooters en de e-bikes of fatbikes, en die net zo veel en net zo asociaal ( of het gedrag erop.)

De jeugd van tegenwoordig is al eeuwen een doorn in het oog van de ouder wordende volwassenen en iedere generatie weer evenveel.
Daar ben ik me ook bewust van geworden. 
Als je er vervolgens ook bewust mee omspringt dat gastjes in die leeftijd nog lang geen uitontwikkeld gevoel voor oorzaak en gevolg hebben, is het een stuk minder frustrerend én veel makkelijker om met ze om te gaan.

Een ander ding waar die bewustwording trouwens goed op z'n plaats is, is bij het feit dat je als je ouder wordt sneller geneigd bent negatief te staan ten opzichte van veranderingen:
(06-Dec-2023, 09:31 PM)PieterTrapt schreef: Om maar te zwijgen over allerlei "abonnementen" die autofabrikanten nu kunnen bijleveren. BMW probeerde het zelfs met stoelverwarming. Zou je dan €18 per maand kosten.

Daarom hou ik meer van low tech.
Dit is namelijk helemaal geen vreemde ontwikkeling, of het nou wel of niet slaagt. Dat zit zo:

High mix productiefaciliteiten zijn véél foutgevoeliger en véél duurder dan low mix of no mix. Met andere woorden: In principe wil je het cafetariamenu voor je fabriek zo klein mogelijk houden.
Mercedes zag dit begin jaren '80 al goed in, met als gevolg dat de Mercedes 200-serie en 190(E) de betrouwbaarste auto's waren die ze Sindelfingen ooit gebouwd hebben.
Een andere eigenschap van die auto's was dat ze zonder opties belachelijk kaal waren! Kocht je in de 2e helft van de '80 een Mercedes 200, dan kostte dat iets van 70.000 gulden; Na alle inflatie heb je er nu net een Golfje voor, maar destijds was het een hele grote klap geld. Je kreeg dan een auto met carburateur (want geen "200E"), 105 pk, 4 versnellingen (en zeker geen automaat!), geen ABS, geen toerenteller, en nog veel meer wat je vooral niet had. De "luxe standaarduitrusting" die je wel had? Stuurbekrachtiging, mistlampen, leeslampjes, van binnenuit verstelbare spiegels (mechanisch he, dus de rechter hendel op de rechter deur Big Grin ) en een middenarmsteun ofzo. Daarmee viel het eigenlijk nog mee: Een VW Golf uit die tijd is nog veel kariger uitgerust.
De opties op de Mercedes waren daarnaast belachelijk duur, want iedere optie moest ná de productie ingebouwd worden én aan dezelfde extreem hoge kwaliteitseisen voldoen. Zo kwam het dat elektrisch verwarmde buitenspiegels los van elektrische verstelling van die spiegels op de prijslijst stonden, en als ik me niet vergis kon de elektrische verstelling ook alleen voor rechts bestellen. Zo kwam het ook dat de Mercedes-Benz 400E die ik ooit onder ogen kreeg een nieuwprijs had van net geen 210.000 gulden; voor dat geld kon je 3 basisuitvoeringen kopen Big Grin

In de tijd tussen toen en nu kwamen eerst de Japanners en daarna de Koreanen de automarkt opschudden; de Europese merken gingen keihard in de verdediging. Kosten moesten omlaag, modellen moesten vaker gefacelift worden, het moest er namelijk flitsend uitzien, het moest veel sneller en het moest allemaal veel luxer. Diverse gevestigde automerken bouwden in de jaren '90 en '00 de slechtste auto's die ze ooit bouwden; in de Seventies roestten ze misschien nog net wat harder, maar ze bleven in ieder geval rijden Big Grin Renault staat bekend om de dramatische kwaliteit van 2002-2004, Mercedes-Benz had het van 1997-2001 lastig, VAG wist z'n goede naam gek genoeg redelijk te houden want de Golf IV en Passat uit die tijd waren gewoon geen goede auto's, BMW-rijders bedenken kwalen gelukkig ook liever met de mantel der liefde, en PSA ging toen nog wel lekker maar was iets later flink aan de beurt.

Met name Toyota voerde destijds alle betrouwbaarheidslijsten aan, op het D4-D debacle na dan. Saai van buiten, niet luxe afgewerkt, maar jaar na jaar goede kwaliteit bouwen tegen zeer redelijke prijzen - hoe deden die Aziaten dat toch? Het antwoord is simpel: Geen optielijsten, maar optiepakketten. Low mix!
Zeker de hippe merken (BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo, SAAB) konden kiezen tussen hun duur verworven imago opgeven, zichzelf uit de markt prijzen of onderuit gaan. SAAB ging onderuit, Volvo is Chinees geworden, de rest deed een beetje van alles wat en dacht "out of the box".

Kijken we weer even naar die Mercedes 200: Verreweg de meeste 200-serie modellen die je nu nog te koop ziet zijn inderdaad die 200, een 200E, een 230E, en natuurlijk de 200D en 250D. 300D wordt al zeldzamer, een 260E of 300E zie je niet heel vaak meer en de 400E en 500E zijn ronduit zeldzaam. Eigenlijk is dat bijzonder, want je zou verwachten dat juist de 300E, 400E en 500E goed bewaard blijven; het aandeel luxe, snelle modellen zou dus toe moeten nemen.
Met andere woorden: De basismodellen zijn destijds zonder twijfel onwijs in de meerderheid geweest, en dan het liefst met het uiterst minimum aan opties. Je betaalde destijds dus ook alléén voor dat wat je echt nodig had.

Eigenlijk willen we dus high mix verkopen, maar low mix produceren. De opties er fysiek instoppen, maar uitschakelen is dan helemaal geen stom idee:
1. Je smeert de productiekosten uit over het aantal gebruikers dat die optie ook daadwerkelijk wil hebben;
2. Quality control op die onderdelen kan op bezuinigd worden. "Problemen bij inschakelen" van de optie kan via het dealernetwerk opgelost worden;
3. Slijtage is ook in lijn met degenen die de functionaliteit ook daadwerkelijk gebruiken. Paar voorbeeldjes:
a) Stel, je schakelt via een abonnement de geheugenfunctionaliteit voor stuur- en stoelverstelling in voor een tweede bestuurder, dan weet je dat de auto door meerdere bestuurders gebruikt wordt en er dus regelmatig gewisseld wordt. De elektromotoren die dat regelen zullen dán dus sneller slijten, dus bekostig je via de abonnementskosten een eventueel garantiegeval;
b) Stel, je hebt één model auto die je (met exact dezelfde onderdelen!) levert met 120 pk, 160 pk en 190 pk. De turbocompressor, zuigers en veren, koppakking, kleppen, cilinderkop, koppeling, vliegwiel, versnellingsbak, differentieel, aandrijfassen etc. van de 190 pk versie krijgen veel meer te verwerken dan die van de 120 pk versie, en dat niet alleen; de druk loopt hoger op, dus ook het koelsysteem kan veel harder moeten werken, net als de remmen en het onderstel. Nu kunnen we stellen dat de 120 pk versie "geknepen" is, en boehoe roepen over hoe oneerlijk dat is, maar... de 190 pk versie is dat ook. Op het randje van de toleranties trek je zonder mechanische aanpassingen 240 a 250 pk uit dezelfde motor.

Met andere woorden: We get what we pay for, just like we always did. Of eigenlijk, 60 a 70% daarvan (en dat dus ook al al die tijd). 
De rest is voor de veel te rijke aandeelhoudersfamilies van alle grote automerken Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#45
Wow, wat een post!
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door:
#46
(08-Dec-2023, 10:33 AM)PieterTrapt schreef: Wow, wat een post!
Sorry, heb ik weleens vaker last van Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#47
Ik verbaas me nog weleens over de kennis die sommige mensen bezitten en daarna met gemak kunnen reproduceren Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#48
Ik ben heel blij met mijn "no mix" 2CV! ;-)

Je krijgt waar je voor betaalt, helemaal niks in dit geval. Maar hij doet het wel altijd.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#49
(07-Dec-2023, 03:21 PM)365cycle schreef: Diverse gevestigde automerken bouwden in de jaren '90 en '00 de slechtste auto's die ze ooit bouwden; in de Seventies roestten ze misschien nog net wat harder, maar ze bleven in ieder geval rijden Big Grin Renault staat bekend om de dramatische kwaliteit van 2002-2004,
Daar moet ik lezen dat Renault beledigt word, dat gaat natuurlijk niet, ik heb een Renault Espace 3,  Matra, een unieke auto, is nu 24 jaar oud, en heeft 480 000 km gelopen, probeer met een Duitse auto maat eens zo ver te komen, en een ongekend comfort, daarom ga ik nu met een ligfiets met een stoel uit mijn auto, je moet de lat hoog leggen.

(04-Dec-2023, 08:58 PM)PieterTrapt schreef: Ik zou willen dat het OV beter werd, ook in de dunner bevolkte streken in Gr, Fr, Dr, OV; waar ik vaak moet zijn. En leg áán die HSL trein door Nederland! En kom óp met dat Europese spoornetwerk, maak het makkelijk en goedkoop om een kaartje te boeken.
Weerzin tegen openbaar vervoer heb ik ook, ben één keer met de metro geweest in Praag, ik voelde me opgesloten in die tunnel daar onder de grond, meer iets voor mollen, toen ik weer boven de grond was werd ik stekeblind door de zon, en had geen idee meer  waar ik was, mijn vrouw heeft mij bij de hand moeten nemen.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#50
PlantageBohémien zou je alsjeblieft alleen dat beetje kunnen quoten waar je op reageert?

In dit geval is er een hele lange tekst opnieuw geplaatst waar je op een of twee regels wil reageren.
Dit maakt het lastig lezen.

PS,
Zoals hieronder door Wim aangegeven heb ik de gequote tekst flink ingekort.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Hoekie , Frutsel , gideon
#51
Jij kunt dat stuk er toch wel uitgooien Willeke.

Lijkt mij in dit geval prima om te doen als Mod.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
(08-Dec-2023, 10:13 PM)PlantageBohémien schreef:
(07-Dec-2023, 03:21 PM)365cycle schreef: Diverse gevestigde automerken bouwden in de jaren '90 en '00 de slechtste auto's die ze ooit bouwden; in de Seventies roestten ze misschien nog net wat harder, maar ze bleven in ieder geval rijden Big Grin Renault staat bekend om de dramatische kwaliteit van 2002-2004,
Daar moet ik lezen dat Renault beledigt word, dat gaat natuurlijk niet, ik heb een Renault Espace 3,  Matra, een unieke auto, is nu 24 jaar oud, en heeft 480 000 km gelopen, probeer met een Duitse auto maat eens zo ver te komen, en een ongekend comfort, daarom ga ik nu met een ligfiets met een stoel uit mijn auto, je moet de lat hoog leggen.
Hee, een fanboy Big Grin  Laten we het realistisch houden: Ook Renault heeft gewoon een tijd troep gebouwd.
Mijn ouders rijden al bijna zo lang als ik me kan herinneren Frans. Renault 4, 25, Espace, Mégane... M'n moeder ging lease rijden. en had op een gegeven moment een vroege Scénic II. Die auto is in 60.000 km vaker stuk geweest dan alle auto's daarvoor bij elkaar. Ramen die in de sponning vielen, automaatbak defect, keycard die vaak dienst weigerde, automatische airco die zelf wel besloot of je het warm of koud wilde hebben en nog veel meer ellende.
Niet zo heel lang daarna stopte ze met werken, de (privé) hoofdauto werd een late Laguna 1 2.0 automaat. Dit was weer een probleemloze auto. Ook een Citroën C5 Exclusive automaat reden ze tot ruim in de 400.000 km zonder ellende, deze is uiteindelijk ingeruild op een C4 Picasso omdat ze hoger wilden instappen.
Maar ook met Duitse auto's kan je enorme kilometerstanden rijden. Een vriend heeft al zo lang als ik me kan herinneren een Audi A4 TDI van 2001. Hij springt daar niet zachtzinnig mee om, rijdt veel en in Duitsland ook hard, maar het ding blijft gewoon heel. Met m'n eigen Audi A4 had ik meer pech; een vroege variant van het nieuwere model, de Peugeot 308 die ik daarna kocht maakte in 135.000 km minder garagekosten dan de Audi in 30.000 deed.

Mijns inziens is het verschil tussen een goede en een slechte auto of je met goed onderhoud vaak extra reparaties hebt, of niet. Onderhoud voor de genoemde Audis en de Citroën is duurder dan voor de Renault Laguna en 25, maar dat kan je incalculeren. De Scénic, mijn A4, en ook veel van de auto's die ik in m'n eerdere post noemde zijn echt wel in de lucht te houden als je er maar genoeg geld en tijd tegenaan gooit, met iedere moderne auto kan je 500.000 km of meer rijden. Met bijvoorbeeld de Citroën C5 is dat ook gewoon te doen zonder de mantel der liefde erbij te pakken.

Merk daarnaast op dat ik onderhoud en reparaties echt als twee verschillende dingen zie. Veel mensen zijn bijna trots op hun auto met een hoge kilometerstand, maar in 90% van de gevallen is het een gare bak en hoop ik voor ze dat ze nooit hoeven uit te wijken of een noodstop hoeven te maken. 
Kijk je weleens AutoWeek Klokje Rond? Fietsliefhebbers: Dit soort lui kom je gewoon tegen op de openbare weg, en ook die zien je mogelijk eens te laat. Klik voor de grap even naar 4:50.
Ook dat is één van de redenen dat ik vind dat we heel veel minder auto's op de weg moeten willen hebben. Veel mensen bezuinigen op de veiligheid van zichzelf en - belangrijker - anderen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM