06-May-2025, 12:52 PM
(06-May-2025, 11:49 AM)Snoek043 schreef: De platte houding en een stuurpen die veel te hoog zit speelt ook een cruciale rol, ik zie eigenlijk los op mijn stuur te kijken. Dat is de schuld van de stuurpen.
Verder loopt de ketting langs het voorwiel en zijn scherpe bochten gewoon onmogelijk, zeker in zo'n aero houding kun je nog zoveel oefenen. Misschien gaat ie bij Bram Moens in juni wat hoger, misschien niet. Ik heb 'm gekocht voor rechtdoor te rijden, niet om in het stadsverkeer te manouevreren.
Ooit heb ik het prototype van de M-racer gereden. Ik herken het bezwaar van tegen het stuur aankijken. Hierom had ik een ossenkopstuur laten maken. Dan kijk je tussen je handen door. Aerodynamisch is dit O.K., omdat je handen dan in lijn zitten met je hoofd.
Met het ketting-wiel contact viel prima te rijden, zeker ook omdat dit alleen bij lage snelheden speelde. Ook het cranck-band contact was goed te doen, omdat een band indeukt en je je aanleerde om bij lage snelheden niet meer te trappen, maar je rechter pedaal naar voren te laten wijzen.
Inderdaad geen stadfiets, maar ik zie geen voordeel van een igfiets in een stad.
Niels, streekfiets, van der Wal
De verrijking zit in de beperking