Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mag ik effe vangen?
#3
Dat belastinggeld ook gebruikt wordt voor zaken waar autobezitters voordeel van hebben en niet-autobezitters niet, is zeker waar. En dat is ook het achterliggende idee achter een samenleving. Je draagt bij aan het welzijn van je medeburgers, soms voor zaken die je zelf niet gebruikt. (En ja, iedereen kan nu een fittie beginnen met de woorden auto en welzijn uit mijn vorige zin, maar dat is niet het punt dat ik hier wil maken.)

Maar ik heb wel moeite met dit soort berekeningen. Als je het artikel leest zie je dat het hebben van een parkeerterrein bij een bedrijf meegeteld wordt bij de kosten voor niet-autobezitters (Hoe is niet geheel duidelijk, maar het zou kunnen dat de kosten van het bedrijf doorberekend worden in de kostprijs van het produkt en dat heeft weer invloed op de B.T.W., of iets dergelijks) Ook de ziekenhuiskosten omdat auto's meer ongevallen opleveren.

Ik zie de redelijkheid van bijvoorbeeld die ziekenhuiskosten wel in, maar dan moet je ook eerlijk zijn en de ziekenhuiskosten, hoe klein in verhouding ook, van fietsers hier weer in mindering brengen.

En de redenering in het artikel dat auto's files veroorzaken en fietsers niet is maar tot op een zekere hoogte waar. Ga maar eens fietsen door een middelgrote stad net voor de scholen beginnen. Je kunt geen kant op door die scholieren die niet opletten en met z'n zessen naast elkaar rijden. Die zullen zodra ze kunnen en mogen in een auto gaan rijden. Als morgen alle automobilisten met de fiets gaan zul je zien of fietsers geen files veroorzaken.

Ik ben geen voorstander van auto's en zeker pro fietsen, maar laten we nu niet doorschieten in onze argumentatie onderbouwt door met de haren erbijgesleepte argumenten.
Antwoord }


Berichten in dit topic
Mag ik effe vangen? - door Bart Verbeek - 02-Jun-2023, 06:53 AM
RE: Mag ik effe vangen? - door 365cycle - 02-Jun-2023, 10:06 AM
RE: Mag ik effe vangen? - door datakneder - 02-Jun-2023, 11:17 AM
RE: Mag ik effe vangen? - door ZoefZoef - 02-Jun-2023, 11:55 AM
RE: Mag ik effe vangen? - door Bacchus - 02-Jun-2023, 12:11 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door datakneder - 02-Jun-2023, 12:26 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Frutsel - 02-Jun-2023, 01:47 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Bacchus - 02-Jun-2023, 02:55 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Niels van der Wal - 02-Jun-2023, 01:03 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Hardloper - 02-Jun-2023, 01:36 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door ZoefZoef - 02-Jun-2023, 02:34 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 02:11 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 03:11 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Bacchus - 02-Jun-2023, 04:22 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Bart Verbeek - 02-Jun-2023, 04:29 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 04:32 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Bacchus - 02-Jun-2023, 05:05 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Tom Fekkes - 02-Jun-2023, 05:13 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 05:18 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Tom Fekkes - 02-Jun-2023, 05:26 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 05:40 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Tom Fekkes - 02-Jun-2023, 05:42 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 05:56 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Tom Fekkes - 02-Jun-2023, 06:08 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door melle z - 02-Jun-2023, 06:19 PM
RE: Mag ik effe vangen? - door Willeke_IGKT - 02-Jun-2023, 07:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen v...Arend-Jan — 07:21 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Voor 142x12 steekas,...Arend-Jan — 07:18 AM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wat ik het meest fru...Arend-Jan — 07:15 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ac...
Op dit moment ziet d...Willeke_IGKT — 06:38 AM
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM