Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maximum snelheid voor fietsers
Amsterdam en Houten gaan experimenteren met een maximum snelheid van 20 km/u voor alle fietsen.
Dit omdat er teveel fietsen komen op de (smalle) fietspaden.
Ik zou zeggen, laat al die fietsers wat ruimte overnemen van de heilige koe maar zo werkt het natuurlijk niet.

Inwoners van deze plaatsen aanwezig hier? Doe de beleidsmakers een aantal betere suggesties aan de hand....

https://www.volkskrant.nl/politiek/amste...~b6c2805c/
https://www.ad.nl/binnenland/amsterdam-e...&slug_rd=1
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Ah, daar gaan we weer...
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo
Wat ik las is dat het een combinatie is.
De fietsers die sneller kunnen en willen dan 20 kunnen naar de autoweg als dit max 30km/u is. De hele bebouwde kom is dan shared space.

Betekent dus in zetten op max 30 in de bebouwde kom. Om te zorgen dat niet alle straten aangepast moeten worden om dit rechtsgeldig te maken zal max 30 een landelijk besluit moeten zijn. Mijn suggestie Zal zijn hier volop op in te zetten en daarbij het onderwerp veiligheid centraal te zetten. Een taakje dus voor de VNG.

Niels, wegpiraat, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
De Fietsersbond heeft nu ook een petitie die je kunt ondertekenen.

Max 30km/u is dorpen en steden voor gemotoriseerd verkeer.

https://www.fietsersbond.nl/onderteken/?...UwwQ2CU4aA
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(2 uren geleden)melle z schreef: Ah, daar gaan we weer...

Melle, je hoeft niet te lezen en zeker niet te reageren. 

Als je vindt dat dit wel een zinnige reactie is maak hem dan langer zodat het niet als een dooddoener te lezen is.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(2 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Wat ik las is dat het een combinatie is.
De fietsers die sneller kunnen en willen dan 20 kunnen naar de autoweg als dit max 30km/u is. De hele bebouwde kom is dan shared space.

Betekent dus in zetten op max 30 in de bebouwde kom. Om te zorgen dat niet alle straten aangepast moeten worden om dit rechtsgeldig te maken zal max 30 een landelijk besluit moeten zijn. Mijn suggestie Zal zijn hier volop op in te zetten en daarbij het onderwerp veiligheid centraal te zetten. Een taakje dus voor de VNG.

Niels, wegpiraat, van der Wal

Als het dat is zou het mooi zijn, maar ik las dat niet in betreffende artikelen of elders. Ik las wel dat de Fietsersbond dat zegt. Helaas, die hebben het niet voor het zeggen.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik las het toevallige ook vandaag in de papieren krant van een pilot voor 20km/u en had ook iets van Jesus mina, wat een traagheid.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik juich het alleen maar toe, er is totaal geen reden om met 40+ door de binnenstad te scheuren, en dat is precies wat tokkies op E-/fat bikes en racefietsen doen.

Citaat:Handhaving bijna onmogelijk

Er veranderd dus niet veel.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , blokdoorn
(1 uur geleden)Willeke_IGKT schreef: Melle, je hoeft niet te lezen en zeker niet te reageren. 

Als je vindt dat dit wel een zinnige reactie is maak hem dan langer zodat het niet als een dooddoener te lezen is.
Mijn reactie was als dooddoener bedoeld, maar die was gericht tegen de politicus die het dit jaar op zich genomen heeft dit onderwerp af te stoffen, niet tegen de topicstarter, mocht ik die indruk gewekt hebben. Mijn excuus voor de wat ongelukkige formulering zonder context.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Milan 4.2
Die typische Bülksch...Hardloper — 06:44 PM
Milan 4.2
Wat is dat voor Mila...Gideonaut — 06:38 PM
Melle, je hoeft ni...melle z — 06:36 PM
Milan 4.2
Heb je ondertussen i...Hardloper — 06:22 PM