|
OBT 2025 Groningen
|
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44937
4646 x bedankt in 1984 berichten
Voor mij is het ruim dubbel de afstand van afgelopen jaar, drie keer misschien. Maar de reis heen en terug geeft mij meteen een soort vakantie.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
(18-Dec-2025, 11:40 PM)Boyd Maduro schreef: *"In de buurt is alsnog ~60km. Met de OBT en rit terug naar huis kom ik dan alsnog rond dezelfde afstand of iets meer dan vorig jaar uit" Wij komen op de terugweg wel in de buurt. Moet maandagochtend weer hier zijn dus na de tocht gaan we direct rijden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
Zo, als voorbereiding voor de tocht ben ik aan het grammenjagen geweest.
1261 gram zand uit de wielkasten geschraapt.
En de remmen ietsje bijgesteld.
Berichten: 770
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 388
2597 x bedankt in 773 berichten
Serieus, meer dan een kilo?! Wow. Hoeveel km heb je daarover gedaan, om dat te verzamelen denk je?
Voor Alkmaar moet ik Piranha ook weer even flink schoonmaken, maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel zand in zit eigenlijk
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
Oh, dat weet ik niet precies, er komt af en toe wat uitvallen, dus als de korst te dik wordt valt ie er wel uit, en in de zomer verdroogt het zo dat het denk ik ook wel los laat.
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik het zo grondig -pun intended- doe.
Berichten: 922
Topics: 49
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 1252
2721 x bedankt in 873 berichten
Ik red denk ik ook wel een kilo van tijd tot tijd in het najaar/oogstseizoen denk ik hoor. Fiets ziet er dan ook niet uit. Onderdeel van de charme van het wonen op het Groningse platteland
Dus bereid je voor op nieuwe modder komende zondag
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 847
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1237
906 x bedankt in 452 berichten
(24-Dec-2025, 11:00 AM)LigfietsWilsum schreef: Oh, dat weet ik niet precies, er komt af en toe wat uitvallen, dus als de korst te dik wordt valt ie er wel uit, en in de zomer verdroogt het zo dat het denk ik ook wel los laat.
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik het zo grondig -pun intended- doe. Op mijn buk(slecht weer)fiets lopen de spatborden langzaam vol met modder/zand, zoveel zelfs dat de banden gaan aanlopen. Het valt er niet vanzelf uit.
Berichten: 2.876
Topics: 90
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3065
3283 x bedankt in 1402 berichten
Ik moet mijn ligfietsen ook afspoelen bij tijd en wijle. De komende dagen zou het droog weer moeten zijn en dan droogt de klei in. Dan zou het mee moeten vallen.
Groet,
Marco
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44937
4646 x bedankt in 1984 berichten
Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
(24-Dec-2025, 11:58 AM)Willeke_IGKT schreef: Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Zeker!
https://vaarweginformatie.nl/frp/main/#/nts/map
Maar misschien niet helemaal wat je bedoelt.
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44937
4646 x bedankt in 1984 berichten
(24-Dec-2025, 12:07 PM)LigfietsWilsum schreef: https://vaarweginformatie.nl/frp/main/#/nts/map
Maar misschien niet helemaal wat je bedoelt. 
Zo te zien zijn er niet al te veel problemen in de richting die ik wil gaan, bij vertrek uit Winsum richting huis, zeg via Lelystad. Maar als ik alleen fiets is een stuk omrijden minder een probleem dan met een groep.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 120
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2024
Bedankt: 349
420 x bedankt in 122 berichten
(24-Dec-2025, 11:58 AM)Willeke_IGKT schreef: Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Zie deze kaart
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44937
4646 x bedankt in 1984 berichten
(24-Dec-2025, 12:48 PM)Kapitein Bosui schreef: (24-Dec-2025, 11:58 AM)Willeke_IGKT schreef: Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Zie deze kaart
Die werkt beter voor wegverkeer.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 120
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2024
Bedankt: 349
420 x bedankt in 122 berichten
(24-Dec-2025, 01:13 PM)Willeke_IGKT schreef: (24-Dec-2025, 12:48 PM)Kapitein Bosui schreef: (24-Dec-2025, 11:58 AM)Willeke_IGKT schreef: Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Zie deze kaart
Die werkt beter voor wegverkeer.
Er staan ook een aantal fietsafsluitingen op, heb 'm als fietser hier regelmatig open om te kijken of er nog werkzaamheden op wegen zijn. Je kan linksboven ook nog de fiets selecteren
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
(24-Dec-2025, 10:53 AM)Arend-Jan schreef: Voor Alkmaar moet ik Piranha ook weer even flink schoonmaken, maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel zand in zit eigenlijk In zo'n klein visje is ook gewoon geen plek voor zoveel zand
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.876
Topics: 90
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3065
3283 x bedankt in 1402 berichten
Klei, geen zand. Natte klei is het probleem.
Groet,
Marco
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
(24-Dec-2025, 01:13 PM)Willeke_IGKT schreef: (24-Dec-2025, 12:48 PM)Kapitein Bosui schreef: (24-Dec-2025, 11:58 AM)Willeke_IGKT schreef: Is een website die alle gesloten (voor fietsers) bruggen in Groningen op een overzichtelijke manier op een rijtje heeft?
Zie deze kaart
Die werkt beter voor wegverkeer.
Oh ja, deze is ook wel handig:
https://melvin.ndw.nu/public
Berichten: 4.062
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4574
5283 x bedankt in 3449 berichten
Veel plezier allemaal morgen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
Dank, maar 't is pas overmorgen.
Berichten: 71
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2024
Bedankt: 416
344 x bedankt in 72 berichten
Hardloper wenst ons veel plezier met de laatste fase van de voorpret (vermoed ik!!)
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44937
4646 x bedankt in 1984 berichten
En hij wenst ons die morgen al naar Groningen komen veel plezier onderweg.
Doe ik ook en goede reis morgen en overmorgen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 802
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
(26-Dec-2025, 11:35 PM)Willeke_IGKT schreef: En hij wenst ons die morgen al naar Groningen komen veel plezier onderweg.
Doe ik ook en goede reis morgen en overmorgen.
Dat klopt natuurlijk wel weer. Ik kruip zo ook in de fiets, eerst naar Ezinge, naar het Wierdenlandmuseum, daar is o.a. een tentoonstelling "Gronings Licht" met Henk Helmantel en Geurt Busser, en dan door naar de B&B aan het Schouwerzijl.
Lekker uitslapen morgen.
Berichten: 45
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2025
Bedankt: 67
71 x bedankt in 42 berichten
Iemand nog kledingtips voor morgen?
Volgens mij wordt/is het koud…
Tot morgen bij OBT..
Heeft een Quest, bijna antiek #107
Gaat in 2026 naar Frankrijk velomobielen (voor het goede doel)*
*Geld ophalen voor Stichting ALS Nederland
Berichten: 7.458
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3522
10935 x bedankt in 5205 berichten
(27-Dec-2025, 10:21 AM)Richard107 schreef: Iemand nog kledingtips voor morgen?
Volgens mij wordt/is het koud…
Tot morgen bij OBT..
Laagjes. Als laatste een laag die winddicht is.
Ik draag altijd een dubbele Buff om mijn nek en een motorkol.
Een Buff op mijn hoofd en een wind-/waterdicht petje met oorkleppen.
Of een racekap
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.222
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 396
2416 x bedankt in 948 berichten
(27-Dec-2025, 10:21 AM)Richard107 schreef: Iemand nog kledingtips voor morgen?
Volgens mij wordt/is het koud…
Als je snel koude voeten hebt:
Draag een trainingsbroek onder je gewone broek of een regenbroek over je gewone broek (winddicht). Zo is de warmtetoevoer naar je voeten geïsoleerd.
De meeste warmte verlies je op je hoofd; je warmtehuishouding is zo geprogrammeerd dat primair je hersenen (dus je hoofd) warm blijven. Pas daarna is er warmte om de uitstekende delen (handen, voeten, neus en oren) te verwarmen. Warmte die je niet op je hoofd verliest gebruikt je lijf dus op andere plekken.
Zet dus een muts op :-)
Met hard fietsen produceer je ook veel warmte. Je kan het koud krijgen, omdat de snelheid van een tocht niet de inspanning vraagt die je nodig hebt om het warm te houden.
Niels, bikkel, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 4.062
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4574
5283 x bedankt in 3449 berichten
27-Dec-2025, 12:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Dec-2025, 12:03 PM door Hardloper.)
(26-Dec-2025, 11:22 PM)NielsKo schreef: Hardloper wenst ons veel plezier met de laatste fase van de voorpret (vermoed ik!!) Inderdaad
(26-Dec-2025, 11:35 PM)Willeke_IGKT schreef: En hij wenst ons die morgen al naar Groningen komen veel plezier onderweg.
Doe ik ook en goede reis morgen en overmorgen. Precies
(27-Dec-2025, 10:21 AM)Richard107 schreef: Iemand nog kledingtips voor morgen?
Volgens mij wordt/is het koud…
Tot morgen bij OBT.. Ik had gisteren met 15 km lopen een schaats salopette aan, daarover een hardloop legging. Van boven een merino wollen shirt (wat ik hier al eens had aangehaald) + foute kersttrui die ik ooit heb gekregen. En op mijn kop had ik een merino wollen muts aan + kerstmuts. En dit was wel voldoende warm voor matige intensiteit. En het stonk echt niet naar de zweet. Maar zo'n speciale muts zoals van het type die we kregen met 40 jaar Ligfiets vereniging. Dat is ook wel fijn. Dan kun je oren, hoofd en nek mooi bedekken. Maar mijn handschoenen waren jammer genoeg niet van die lekkere warme.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|