Banden, banden en nog eens banden
|
Topics: 13
Bedankt: 198
1065 x bedankt in 340 berichten
(, 06:27 PM)Hardloper schreef: (, 04:08 PM)De tovenaar schreef: Invoerkosten komen er pas bij boven de €150.
Gaat dat over China? Ik heb weleens een onderdeeltje van nog geen 7,5 euro ofzo ontvangen binnen de garantie vanuit Engeland. Inklaringskosten / invoerkosten etc. was meer dan de verkoopprijs wat je zou moeten betalen als je het kocht buiten de garantie zonder verzending.
Gaat over goederen die buiten de EU afkomstig zijn:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c...iten-de-eu
Topics: 3
Bedankt: 2
421 x bedankt in 165 berichten
(, 04:39 PM)365cycle schreef: In mijn ervaring rijd jij 60 km per lekke band op die Marathons  Dat is wel een héél selectieve steekproef  Op dit moment zijn die CCU's best prettig, lekker cruisen rond 35-45 km/h bij gematigd weer zoals vandaag. Vorige week bij die 37-38°C nog over de 40 gemiddeld gereden van Geleen naar huis (46 km op het warmst van de dag, dinsdag). Ik dacht bij het vertrekken nog van "vandaag maar wat rustig aan doen", en ik zat al aan 43 km/h  Hielp wel dat het rustig was onderweg, de meeste fietstoeristen vonden het precies toch wat warm.
Topics: 11
Bedankt: 829
2840 x bedankt in 1305 berichten
(, 06:33 PM)De tovenaar schreef: (, 06:27 PM)Hardloper schreef: (, 04:08 PM)De tovenaar schreef: Invoerkosten komen er pas bij boven de €150.
Gaat dat over China? Ik heb weleens een onderdeeltje van nog geen 7,5 euro ofzo ontvangen binnen de garantie vanuit Engeland. Inklaringskosten / invoerkosten etc. was meer dan de verkoopprijs wat je zou moeten betalen als je het kocht buiten de garantie zonder verzending.
Gaat over goederen die buiten de EU afkomstig zijn:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c...iten-de-eu
De UK valt ook onder 'buiten de EU'
Ook voor de UK geldt dat 7,5 euro nog altijd minder is dan de drempelwaarde, volgens mij ben je dan opgelicht.
Topics: 112
Bedankt: 3799
4117 x bedankt in 2763 berichten
De pakket dienst heeft zijn tarieven voor invoer door berekend. En voor kleine bedragen vragen ze daar gewoon de jackpot voor.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Tot juli 2021 was de drempelwaarde een stuk lager, €22. Misschien was het voor die tijd en na de Brexit?
(8 uren geleden)De tovenaar schreef: Tot juli 2021 was de drempelwaarde een stuk lager, €22. Misschien was het voor die tijd en na de Brexit? Als je het precies wil weten:
Handle – 9Barista
Dit kreeg ik per post. Met de inflatie van afgelopen jaar kun je wel bedenken wat het moest kostten paar jaar geleden. 4,5 euro dacht ik. Maar ik vond het eerlijk echt niet terecht dat ze inklaringskosten berekende, aangezien ik heel de riedel al betaalde voor het oorspronkelijke product. Maar het advies is gewoon, misschien gewoon extra onderdelen kopen. Zodat die inklaringskosten over een groter bedrag wordt verspreid. Mocht ik ooit daar nog vervangonderdelen van laten komen, dan zorg ik er wel voor dat er meer reserve onderdelen meekomen.
Topics: 68
Bedankt: 36002
3585 x bedankt in 1553 berichten
Ik heb van mijn zus gehoord dat je voor paketten onder de drempelwaarde betaald geld kunt terug vragen. Dat is, volgens haar, nogal een gedoe.
Dus misschien is die drempel er wel maar weet bijna niemand hoe je onder die betaling uitkomt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door De tovenaar.)
€7 voor shipping & handling lijkt me redelijk, als je een pakje verstuurd in NL ben je net zoveel kwijt. Dat het toevallig om een heel klein en goedkoop onderdeel kan gaan tsja dan betaal je idd relatief erg veel voor de verzendkosten. Bij het bestellen via internet is het sowieso altijd handig om meerdere dingen in één keer te bestellen als je die tzt toch nodig hebt, om de verzendkosten te drukken. Maar van inklaringskosten kan geen sprake zijn, dat is onzin.
Topics: 29
Bedankt: 0
2009 x bedankt in 1067 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door melle z.)
Hardloper, je had het pakket natuurlijk kunnen weigeren... Overigens is er een dremplewaarde van €150,00 voor het betalen van invoerrechten, voor BTW is er volgens mij geen drempelwaarde meer, dus die zou je in theorie altijd moeten betalen (maar je betaalt geen BTW meer in het land van aankoop). De vervoerder kan daarnaast inklaringskosten rekenen voor de BTW administratie.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Ik heb alleen betaald voor inklaringskosten. Voor de rest niks. ik heb ook wel eens inklaringskosten etc betaald voor een kajak sensor van 230 euro. Die ik verder ook gratis kreeg. Maar voor beide is het al weer x aantal jaren geleden. Voor de kajak sensor misschien wel 5 a 6 jaar terug. Maar die kwam helemaal uit Nieuw Zeeland.
Topics: 29
Bedankt: 0
2009 x bedankt in 1067 berichten
Nieuw Zeeland is ook buiten de EU.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
(2 uren geleden)melle z schreef: Nieuw Zeeland is ook buiten de EU. 
Nou als ik Europese Song festival mag geloven, dan ga je soms toch twijfelen of bepaalde landen wel buiten de EU liggen. Israël / Australië.
Topics: 117
Bedankt: 12949
9994 x bedankt in 4889 berichten
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Nou als ik Europese Song festival mag geloven Doe maar niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
De ellende met 12 ...Hoekie — 07:19 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Ten slotte: Per sald...Hoekie — 07:08 PM |
|
Nou als ik Europes...365cycle — 06:21 PM |
Keuzestress
|
Wanneer ga je? 9 a...365cycle — 06:20 PM |
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
|
Vandaag iets anders....datakneder — 06:13 PM |
|
Ja dat gelukkige wel...Hardloper — 05:42 PM |
|
Nieuw Zeeland is o...Hardloper — 05:41 PM |
|
Zijn jullie allemaal...Willeke_IGKT — 05:41 PM |
Keuzestress
|
Wanneer het puur g...Hardloper — 05:40 PM |
Medeliggers onderweg
|
ik kwam laatst een e...Veloquest — 05:34 PM |
|
Nieuw Zeeland is ook...melle z — 05:33 PM |
Keuzestress
|
Wanneer ga je? 9 aug...Boyd Maduro — 05:32 PM |
Keuzestress
|
Mooi ding, de Pieter...melle z — 05:31 PM |
Keuzestress
|
Wanneer het puur gaa...365cycle — 05:24 PM |
|
Sta nog altijd wat v...Hardloper — 05:12 PM |
Keuzestress
|
Goh, zelf zou ik bes...Hardloper — 05:10 PM |
Vermogen... dat is toch best interessan...
|
Net even de bandje...Hardloper — 05:05 PM |
|