Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Takken, regen en banden
#1
Voor de veelrijders: Vele maanden heb ik lekvrij gereden. Afgelopen jaar ~1000 km per maand. Ik weet niet eens meer hoe lang geleden het is geweest dat ik lek gereden heb. Contact Speed II van voren en G-One van achteren.
Sinds vorige week, letterlijk takken weer en regen, en ik rij 4x lek in 3 dagen! 1x voor (Conti's) en 3x achter (Schwalbe's).

Van 1 lek (van voren) weet ik dat het door iets scherps kwam. Niet te voorkomen lijkt me.

[Afbeelding: 20201003-201959.jpg]

maar van de overige 3x zijn het simpelweg kleine gaatjes dicht/op de naad van het loopvlak. Zonder dat te zien is waardoor het kwam.
Ik denk er aan om voor de herfst rondom Contact Speed II 's te leggen. En dan met Schwalbe SV6 binnen band. Of SV7 als dat zou helpen tegen lek rijden.

Rijden er meer na de weersomslag ineens vaker lek? Of heb ik domme pech? Is de combinatie G-One met SV6A binnenband kwetsbaarder voor takken en ander ongein op het fietspad voor zover jullie weten?
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Met Schwalbe Big Ben's heb ik geen last van dit takkenweer.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Enne de Conti, zouden jullie die blijven gebruiken of buiten gebruik stellen?

[Afbeelding: 20201003-202615.jpg]

GEFORCEERD open gedrukt

[Afbeelding: 20201004-145209.jpg]

[Afbeelding: 20201004-145145.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#4
De conti zou ik niet mee verder fietsen. Of er iets aan de binnenkant tegen plakken. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Zelf heb ik dit afgelopen jaar nul lek gereden (knock on wood). Zit nu op 4000 km. Fiets ook met Continental, alleen de 4000 SII. Die is er dan weer niet in 20 inch.

Mijn voorband had een beschadiging met bultje aan de zijkant. Die net gisteren vervangen na 6500km.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Mijn laatste lekke band was in de zomer van 2017. Ik fiets altijd op Schwalbe Marathon. Heb in de tussentijd al diverse keren door glas gereden en wie weet waar nog meer doorheen. Al die eikeltjes met die scherpe punten zijn misschien ook niet bevorderlijk voor sommige type banden.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Met zulke Conti's zou ik gewoon doorrijden.

Ik had in de vorige Durano op de Roeifiets het gehele loopvlak vol steentjes en sneetjes zitten.
Toen kreeg ik bij een snelheid van 8km/u een klapband. Ik kon daarna het loopvlak met de vingers verder kapot scheuren. Helemaal poreus door de steentjes.
Een week daarvoor had ik >60km/u op de Posbank gereden. Zou ik niet gedaan hebben als ik dat geweten had, maar blijkbaar kon dat nog gewoon.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
(04-Oct-2020, 03:01 PM)Hoekie schreef: Enne de Conti, zouden jullie die blijven gebruiken of buiten gebruik stellen?

Huh  Zijn die zo duur, dan?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(04-Oct-2020, 09:00 PM)Bart Verbeek schreef:
(04-Oct-2020, 03:01 PM)Hoekie schreef: Enne de Conti, zouden jullie die blijven gebruiken of buiten gebruik stellen?

Huh  Zijn die zo duur, dan?


Valt mee als je ze bij de grote Duitse webshop besteld. Aangezien het diamant profiel weg is zou ik er zelf niet mee doorrijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Nee, ook bij velomobiel.nl maar 18 euro. Bij Duitse websites zoals bike components https://www.bike-components.de/en/ en gingko https://www.ginkgo-veloteile.de/ maar rond de 10 euro. Exclusief verzendkosten. Het zou maar voor een paar dagen zijn. Er komt zeker een nieuwe.

Blijft de vraag over 'kwetsbaarheid' van G-One + SV6A met takken en andere zooi.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(04-Oct-2020, 09:42 PM)Hoekie schreef: Nee, ook bij velomobiel.nl maar 18 euro. Bij Duitse websites zoals bike components https://www.bike-components.de/en/ en gingko https://www.ginkgo-veloteile.de/ maar rond de 10 euro. Exclusief verzendkosten. Het zou maar voor een paar dagen zijn. Er komt zeker een nieuwe.

Blijft de vraag over 'kwetsbaarheid' van G-One + SV6A met takken en andere zooi.


Dan moet je roef eens een bericht sturen. Die rijd daar volgens mij op.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(04-Oct-2020, 09:42 PM)Hoekie schreef: Blijft de vraag over 'kwetsbaarheid' van G-One + SV6A met takken en andere zooi.
Mijn ervaring is dat de G-One echt NIET houdt van nattigheid. Alsof hij steentjes etc. aanzuigt. 
Tubeless ging het overigens wel goed, en met pasta in m'n binnenbanden vergelijkbaar goed. Met die laatste setup ging het alleen mis toen de banden bijna op waren. 

Hoe vind je de grip van de Contact Speed trouwens op nat? Ik vond het met de DF ronduit gevaarlijk nl.

Ik heb ook nog een setje iets bredere slofjes liggen, maar twijfel even om ze te monteren - bewaar ze liever als m'n QV verkocht wordt (yes I said it).
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Citaat:bewaar ze liever als m'n QV verkocht wordt (yes I said it).

Oké vertel, wie-wat-wanneer-waarom?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
(04-Oct-2020, 11:57 PM)365cycle schreef:
(04-Oct-2020, 09:42 PM)Hoekie schreef: Blijft de vraag over 'kwetsbaarheid' van G-One + SV6A met takken en andere zooi.
Mijn ervaring is dat de G-One echt NIET houdt van nattigheid. Alsof hij steentjes etc. aanzuigt. 
Tubeless ging het overigens wel goed, en met pasta in m'n binnenbanden vergelijkbaar goed. Met die laatste setup ging het alleen mis toen de banden bijna op waren. 

Hoe vind je de grip van de Contact Speed trouwens op nat? Ik vond het met de DF ronduit gevaarlijk nl.

Bedankt voor je feedback. Balen, want de G-One ervaar ik als een fijne band met mooi compromis snelheid en comfort.

Grip van de Contact Speed houdt bij nattigheid niet over, glijden over de voorwielen bij blokkeren bij grote snelheid, nattigheid en bochten. Maar wel onder controle en ervaar ik niet als gevaarlijk.
Ik ga nu rondom Contact Speed rijden. Nieuwe zijn besteld. Menig ander rijder, zoals onder andere Jan Trenson en John Williams, rijden al langer met Contact Speed's rondom. Vanwege comfort wilde ik echter G-One's achter hebben. Dat zal nu alleen in de droger weer seizoenen zijn.


@Wim Wissel je van de One naar Contact Speed vanwege lekbestendigheid?

Ik zag gisteren dat een Schwalbe One hier https://www.bike-components.de/en/Schwal...re-p73487/ en hier https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgosh...albe%20one ook maar ~15 euro kost. Van voren wil ik vanwege draaicirkel met 28 breed blijven rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Bij mij heeft de stijging in het aantal lekke banden soms met het weer, maar ook veel met agrarische activiteit te maken. Als er veel op het land gewerkt wordt, dan stijgt ook de hoeveelheid rommel en steentjes die door de heren trekker rijders op de weg beland. Ik rijd veel in het buitengebied.

Onder dat beetje diamant profiel zit nog een hele boel rubber. Ik zou er gewoon mee door rijden. Ook het kleine sneetje lijkt me geen ramp. Even oppompen tot iets hogere druk om te checken of de band niet vervormt op die plek. Komt er een bobbel, is het mis. Een Pro One met zo'n sneetje kun je afschrijven.

Op het achterwiel bevalt mij de Michelin Wildrunner in 1,4 wel. Die loopt ook best goed, is niet te zwaar. Uitbreken heb ik tot nu toe alleen op slechte ondergrond gehad, op onverhard of als er erg veel steentjes op de weg liggen. Voor het winterwerk heb ik ook nog een Panaracer Pasela. Vind ik ook wel een fijne band, maar is wel duidelijk trager. Heeft iets profiel en veel grip. Beiden heb ik nog niet lek gereden.

Ik heb wel altijd een reserve buitenbandje voor voor en achter bij. Die schwalbe one wordt de nieuwe durano genoemd op het duitse forum, die zou meer van de durano dan van de snelle one hebben. Ik ben ook wel benieuwd hoe die dan bevallen qua grip en snelheid.

Groeten, jeroen
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#15
(04-Oct-2020, 11:57 PM)365cycle schreef: [...]


Ik heb ook nog een setje iets bredere slofjes liggen, maar twijfel even om ze te monteren - bewaar ze liever als m'n QV verkocht wordt (yes I said it).


Een + versie Big Grin ?
Antwoord }
Bedankt door:
#16
@Hoekie:

Ik heb nu nog de One eronder liggen. Die nieuwe zijn echt totaal anders. Er ligt nu linksvoor nog zo'n nieuwe, maar die gaat eraf. Lijkt meer te plakken aan het wegdek.

In de winter rijd ik inderdaad met de Speed. Ik heb 1x per ongeluk een zomer met de Speed door gereden, ging ook prima. Verschil met de oude One is er wel , maar minder dan de prijs zou doen vermoeden.
De oude One was tussen de €35,- en €45,-
De Speed kost tussen de €13,- en €18,-
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#17
(05-Oct-2020, 03:20 PM)Coen__ schreef: Een + versie Big Grin ?
Yup, QV+  Smile Ik pb je ff.

(05-Oct-2020, 07:09 PM)Wim -de roetsende schreef: @Hoekie:

Ik heb nu nog de One eronder liggen. Die nieuwe zijn echt totaal anders. Er ligt nu linksvoor nog zo'n nieuwe, maar die gaat eraf. Lijkt meer te plakken aan het wegdek.
Hmm... ik heb dus nog een paar Ones liggen. Ben benieuwd of die "nieuw" of "oud" zijn.
Jij hebt trouwens ook een pb :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Zoals ik al eerder elders op het forum meldde: pas na ruim zevenduizend km een eerste lek bij mijn Continental Speed Contact op de QV.
Ik vind het wel fijne banden waarbij royale stuuruitslag.
Wel beperkt comfort omdat de smal en hard zijn.

Hiervoor Durano's op de Quest die na 2500 km op één plek waren doorgesleten (door blokkeren rem bij gladheid volgens Velomobiel.nl).
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(05-Oct-2020, 10:21 PM)Roel van Dijk schreef: Zoals ik al eerder elders op het forum meldde: pas na ruim zevenduizend km een eerste lek bij mijn Continental Speed Contact op de QV.
Ik vind het wel fijne banden waarbij royale stuuruitslag.
Wel beperkt comfort omdat de smal en hard zijn.

Hiervoor Durano's op de Quest die na 2500 km op één plek waren doorgesleten (door blokkeren rem bij gladheid volgens Velomobiel.nl).
Dat laatste klopt wel ja. Ik heb dat juist een paar keer gehad met de Conti's onder de DF. Had er net een nieuwe onder liggen en moest even naar Dronten voor toevoegen van de trekhaak. Moest onderweg een noodstop maken voor een tractor die geen voorrang verleende. Reed de DF even bij ICB binnen en Peter spotte meteen het platte kantje aan de band  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Inmiddels 200km verder en lekvrij met 3x Contact Speeds + 1x Pro One. Ik heb de Contact Speed met scheurtje toch maar niet meer gebruikt want ik had nog 2x Pro One's liggen. Morgen komen de 2 nieuwe Contact Speeds binnen.

Als ook SV6 en SV7 binnenbanden. Over een paar weken/maanden gaan de G-One (+SV7) weer van achteren. En zal ik zien of dikkere binnenbanden verschil maken.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Afgelopen week met de Pro One's (voor) en Speed Contacts (achter) en ze bleken - takken weer - proof  Smile
Alle 4 28 breed met SV6.

Vanweg comfort ga ik volgende week wel weer naar bredere banden achter. Helaas voorlopig nog geen lang droog weer anders zouden de zeer snelle Scorchers er onder komen.
Het worden zeer waarschijnlijk Speed Contacts voor en Shredda's achter. Welke zich onder QV22 al bewezen hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Shredda's heb ik onder mijn Taifun liggen.

Al diverse malen lek mee gereden ;-) Is toch anders met een tweewieler.

Wel erg fijne banden en snel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#23
(12-Oct-2020, 11:43 PM)Hoekie schreef: Helaas voorlopig nog geen lang droog weer anders zouden de zeer snelle Scorchers er onder komen.

Volgens mij krijgen we juist een droge week. De laatste voorlopig, waarschijnlijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
(05-Oct-2020, 07:09 PM)Wim -de roetsende schreef: @Hoekie:
Ik heb nu nog de One eronder liggen.

Echt een paar dagen na dit bericht reed ik de (oude) One lek.

Er liggen weer Speed banden onder de DF nu.

Zijn toch wel iets trager, merkte ik de eerste paar woon-werk-verkeer-ritten.
Als je op snelheid bent, dan maakt het niet veel uit.
Het kost iets meer energie om op snelheid te komen.
Helaas heb ik een route waarbij ik vaak moet afremmen en optrekken.
5 verkeerslichten op 15km. 
Ik hoef gelukkig nergens een knopje in te drukken. Ze reageren allemaal op de DF.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#25
Ik fiets ook 1000km per week op mn m5 chr met conti gp 5000 en al dik 2 jaar lekvrij.
Heb ze dan wel lekker tubeless en scheelt aanzienlijk!
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(13-Oct-2020, 10:41 PM)Amadee schreef: Ik fiets ook 1000km per week


Per week? Ik veronderstel dat je per maand bedoelt
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM