Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Andere fietspomp (kop)
#27
(11-May-2020, 07:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de DF kun je de carbon deksels niet verwijderen. Zitten vastgelijmd/-gekit.

Ik leg de fiets ook altijd op de zij.

Achterwiel heb ik geen doekjes op.
Ik haalde bij de DF het voorwiel er altijd af om de band te vervangen. Tijdens een regenbui heb ik dat zelfs ooit ín de fiets gedaan, met een schuimblokje om te voorkomen dat de fiets op de grond zou steunen  Big Grin 

bij de Action heb je in een oranje/transparant doosje zo'n klein ratelsetje, gok dat het ~12x6cm is. Erg fijn toolsetje om dit soort dingen snel mee te kunnen doen en het is van belabberde kwaliteit, maar weegt daardoor ook heel weinig :-)

Achter is de DF sowieso lastig vind ik, zowel met oppompen als met plakken. Weinig ruimte.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
DF op de zij leggen ging over de band oppompen.

Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel  Cool en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.

Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(12-Oct-2020, 10:54 PM)Wim -de roetsende schreef: DF op de zij leggen ging over de band oppompen.

Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel  Cool en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.

Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.

Maar dat is alleen met de voorwielen. Als je achter een lek hebt wordt het een ander probleem.

Ja leuk is dat;
Citaat:

Foutmelding
  • U mag niet zo snel na het plaatsen van een bericht opnieuw een bericht plaatsen. U kunt weer berichten plaatsen over één seconde.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Ik heb nooit een lekke band achter.

Dat heb ik zo met mijn fiets afgesproken  Wink 




Ik hoor en lees dat men achter weinig lek rijdt in een vm en dat geldt dus ook voor mij.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Lightbulb 
Eureka !
(Nee, ik ben NIET zoals Archimedes in mijn geboortekostuum de straat op gerend... )

In mijn zoektocht naar een nieuwe pomp heb ik mijn keuze laten vallen op de SKS AIRSTEP DIGI Smile
Met de digitale manometer kan ik ook de autobanden netjes op de juiste spanning brengen. Cool

Op de site van SKS struikelde ik ook over de volgende accesoire: SKS ZIPFLINGER verlengslangetje met kleine kop Idea 
In de handleiding staat weliswaar dat deze gebruikt moet worden met het ventiel bovenin, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om ingeklemde vingers Angry te voorkomen bij het openen van de hendel op de pompkop.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#32
Big Grin 
Een paar weken geleden had ik de autobanden al netjes op spanning gebracht met de SKS AIRSTEP DIGI
De digitale manometer is goed afleesbaar.

Afgelopen weekend heb ik ook de ZIPFLINGER uitgeprobeerd.
Het is even wennen om de kop van de Zipflinger op het ventiel te draaien. Het kartelrandje waarmee de kop op het ventiel gedraaid wordt is geen streling voor mijn kantoorhanden.
Het oppompen tot ruim 5 bar gaat met de SKS AIRSTEP DIGI voetpomp gaat vele malen makkelijkerdan met een "staande" pomp.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#33
Heb enige ervaring met Birzman 'push and twist', maar vond het onderweg toch lang niet altijd goed werken.

Bij Velomobiel.nl gezien: KCNC pompkop (https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgosh...pkopf.html).
Niet goedkoop (€ 51,90 incl. verzendkosten) maar het werkt fantastisch.
Als je kop in de regen niet goed aangesloten krijgt, ben je wel gemotiveerd om goed spul te kopen.
Zeker ook omdat je bij de QV niet veel ruimte hebt.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
En ik maar denken dat die QV juist heel veel ruimte heeft  Big Grin   Wink 

Wel voor een grote pomp in ieder geval  Shy
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#35
De Airstep gaat niet mee in de Mango.
De Zplipflinger krijgt een plekje in mijn gereedschapstasje naast de Pocket Rocket.
Met de Pocket Rocket kan ik altijd voldoende lucht pompen om bij een tankstation of thuis te komen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#36
Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk

Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(11-Jul-2021, 10:51 AM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk

Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus  Big Grin

Op gevoel.! Shy
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Op gevoel stopt volgens mij bij 3 Barr.

Met Marathon+ en GreenGuard valt er helemaal niets te voelen.

Of er nou 3 of 6 Barr in zit, de band voelt hetzelfde.


Ik heb zelf iets minder vermogen dan de gemiddelde medemens en ik rijd graag zo licht mogelijk. 
Dus met de banden op de juiste/zo hard mogelijk spanning.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had hem zwaar t...365cycle — 01:59 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Ik reed in een komko...GertBr — 11:41 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
SSST! Niet verder ve...TvWijk — 08:28 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Die blauwe bananen b...Lopopodium — 05:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik merkte in de Ques...Willeke_IGKT — 03:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Merk straks op de ...berth9999 — 01:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Milan reed vanoch...365cycle — 12:39 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Trouwens, een Milan ...365cycle — 12:20 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Erg veel mensen sn...Theo Mol — 10:45 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Voor kinderen: tra...Frutsel — 10:33 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Banaan.  Banan...Niels van der Wal — 08:28 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Ik rij in een gele...berth9999 — 11:51 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Banaan.  Bananen...Wim -de roetsende — 11:03 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Banaan.  Bananen a...365cycle — 10:36 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Ik rij in een gele Q...Willeke_IGKT — 09:16 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Zelf heb ik een zwar...Piet K — 09:01 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Wat is de kleur van ...PietV* — 08:13 PM