Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: extra hard trappen /fietsen, zodat de banden op temperatuur komen en,.. genieten van de omgeving.
Vandaag na een dienst weer wat kunnen genieten van : regen, hagelbuien en windstoten, dus mij hoor je niet klagen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
Ik heb vandaag mijn fiets wel nat gezien maar geen regen terwijl ik erin zat.
Eerder in de week, hoed op, schuimkap goed vast en gewoon rijden.

Alleen bij het meest open stukje na een extreem hoge heg, wel het stuur stevig vast gehouden. Geen boodschappen gedaan, nat weer terug de fiets in is niet prettig, vooral met mij spijker-werkuniform broek.

Ik ben dus eigenlijk wel blij.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Apr-2024, 09:28 PM)ZoefZoef schreef: Desondanks word ik nog steeds blij van de roets Smile  Die snelheid komt er vanzelf wel weer in.

Op de Roeifiets vind ik snelheid het minst belangrijk. Als het harder gaat, dan vind ik dat leuk. Lukt het niet, dan vind ik het ook prima. Het gaat mij echt om het roeien zelf.

Die Primo's vond ik altijd een beetje 'kleverig'. En ik had er te vaak lekke banden mee.

Ik heb achter nog de Marathon Racer vouwband. Soepel en snel genoeg met voldoende grip. Niet meer verkrijgbaar. Ik heb er nog 2  Big Grin 

Niet te vergelijken met de draadbanden-versie, want die was echt stug en traag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Apr-2024, 06:14 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb achter nog de Marathon Racer vouwband. Soepel en snel genoeg met voldoende grip. Niet meer verkrijgbaar. Ik heb er nog 2  Big Grin 
Wel passend in dit draadje - dit is standaard Schwalbe policy.
Als een band ECHT fijn is stoppen ze zo snel mogelijk om 'm te maken. Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
...omdat ik vandaag met mijn QuestXS met 40 per uur een auto heb gekust.
Een auto kwam vanaf een tankstation van links. Die wachtte gewoon netjes, het fietspad heeft daar voorrang ten opzichte van al het andere verkeer. De auto er achter daarentegen vond het nodig om die eerste auto (die overigens linksaf de weg op wilde draaien) in te halen om rechtsaf de weg op te draaien. Door de rare manoeuvre van de achterste auto kon die mij niet zien en stak die de auto het fietspad op. Remmen, toeteren en uitwijken kon een botsing niet meer voorkomen.
Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...
[Afbeelding: rzzvfD7D]
[Afbeelding: MXc86z1f]
Antwoord }
(, 10:36 PM)Boyd Maduro schreef: ...omdat ik vandaag met mijn QuestXS met 40 per uur een auto heb gekust.
Een auto kwam vanaf een tankstation van links. Die wachtte gewoon netjes, het fietspad heeft daar voorrang ten opzichte van al het andere verkeer. De auto er achter daarentegen vond het nodig om die eerste auto (die overigens linksaf de weg op wilde draaien) in te halen om rechtsaf de weg op te draaien. Door de rare manoeuvre van de achterste auto kon die mij niet zien en stak die de auto het fietspad op. Remmen, toeteren en uitwijken kon een botsing niet meer voorkomen.
Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...
[Afbeelding: rzzvfD7D]
[Afbeelding: MXc86z1f]

je afbeelding wou niet laden dus hopelijk upload ik nu hier de gene die je wou

[Afbeelding: Whats-App-Image-2024-04-23-at-19-45-02.jpg]

[Afbeelding: Whats-App-Image-2024-04-23-at-19-45-02-1.jpg]
Antwoord }
Gelukkig heb je zelf niets.

Weet je dit wel echt zeker?

Niels, hier op het forum, is ervaringsdeskundige wat aanrijdingen betreft en hij adviseert iedere keer weer om onmiddellijk een letselschade-advocaat in te schakelen. Niet per se vanwege jouw letsel maar om ervoor te zorgen dat alles goed en netjes wordt afgehandeld. Niels kan het beter uitleggen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Balen. Zeker bij gevallen waar je weet dat die voorkomen hadden kunnen worden.

Nu heb je zelf niks, denk je, maar wat over een paar dagen? 

Letsel is niet alleen fysiek letsel. Dus zeker even een letseladvocaat mailen.

Bijvoorbeeld https://www.stiptletselschade.nl/ Deze partij heeft mijn vrouw goed geholpen en nog steeds. En heeft het 'nationaal keurmerk letselschade'
Ze willen graag dat ze jou mogen bellen nadat je een paar stappen gevolgd hebt. Daarbij kan je samen inschatten van hoe nu verder.

Succes met de verdere afhandeling.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Balen Boyd! Zie de adviezen hierboven. De bestuurder erkende zijn fout hopelijk wel?

Trouwens, wat een berg aanrijdingen ineens!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:36 PM)Boyd Maduro schreef: Fiets heeft de klap grotendeels opgevangen dus ik heb zelf bijna niets maar de de fiets heeft wel flinke schade...


Gelukkig heeft de fiets de grootste klap opgevangen. En het verbaast me eigenlijk hoe weinig schade bij een klap met die snelheid. Die Questen zijn echt stevige fietsjes. thumb 

Uit je verhaal begrijp dat het hier ging over een twee-richtingenfietspad aan de linker kant van de weg. Ik vraag me af of er gegevens zijn over aantalen ongevallen in verhouding tot gewoon éénrichtingsfietspaden.

Die automobilist maakte, naast de fout om het fietspad op te rijden zonder goed zicht, ook de fout dat hij zijn voorganger links inhaalde terwijl die aangaf linksaf te willen slaan. Dat is een bewuste keuze om een gevaarlijke manouvre uit te halen. Dat zou voor een letselschadeadvocaat een punt in jouw voordeel moeten zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Gelukkig heb je zelf niets.

Weet je dit wel echt zeker?

Nou, helemaal niets is het zeker niet hoor. Maar genoeg niets om mijn reis te mogen vervolgen.


(4 uren geleden)Hoekie schreef: Balen. Zeker bij gevallen waar je weet dat die voorkomen hadden kunnen worden.
Ja, erg frustrerend.

(4 uren geleden)Hoekie schreef: Nu heb je zelf niks, denk je, maar wat over een paar dagen? 

Letsel is niet alleen fysiek letsel. Dus zeker even een letseladvocaat mailen.

Bijvoorbeeld https://www.stiptletselschade.nl/ Deze partij heeft mijn vrouw goed geholpen en nog steeds. En heeft het 'nationaal keurmerk letselschade'
Ze willen graag dat ze jou mogen bellen nadat je een paar stappen gevolgd hebt. Daarbij kan je samen inschatten van hoe nu verder.

Succes met de verdere afhandeling.

Bedankt voor de tip, ik ga vanmiddag inderdaad even bellen.

(4 uren geleden)365cycle schreef: Balen Boyd! Zie de adviezen hierboven. De bestuurder erkende zijn fout hopelijk wel?

Ja, die was vooral heel erg geschrokken. Maar werkte gewoon goed mee.

(3 uren geleden)datakneder schreef: Gelukkig heeft de fiets de grootste klap opgevangen. En het verbaast me eigenlijk hoe weinig schade bij een klap met die snelheid. Die Questen zijn echt stevige fietsjes. thumb 

Nou, de twee fotos laten vooral de meest zichtbare schade zien. Hoe vaker ik er naar kijk hoe meer ik zie. Net even een video opgenomen om langs de hele fiets te gaan en daar wordt je wel verdrietig van...

(3 uren geleden)datakneder schreef: Uit je verhaal begrijp dat het hier ging over een twee-richtingenfietspad aan de linker kant van de weg. Ik vraag me af of er gegevens zijn over aantalen ongevallen in verhouding tot gewoon éénrichtingsfietspaden.

Die automobilist maakte, naast de fout om het fietspad op te rijden zonder goed zicht, ook de fout dat hij zijn voorganger links inhaalde terwijl die aangaf linksaf te willen slaan. Dat is een bewuste keuze om een gevaarlijke manouvre uit te halen. Dat zou voor een letselschadeadvocaat een punt in jouw voordeel moeten zijn.

Ja, was inderdaad een rare manoeuvre van de automobilist.
Voorste automobilist heeft alarmdienst gebeld dus politie en ambulance waren redelijk snel aanwezig. Zal voor de verzekering ook wel helpen.


Bedankt voor de adviezen allemaal, ik ga zeker contact opnemen.
Vanochtend langs de huisarts geweest voor een tetanus prik en die heeft me ook nog even een extra keer gecontroleerd en naar omstandigheden "goed genoeg" bevonden.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: LigZeeuw, Tom Fekkes, 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het wordt wel tijd...Bob Hagendijk — 12:42 PM
Quest xs nr 13
Het was een mooi aan...ZoefZoef — 11:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je ze...Boyd Maduro — 11:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Fiets heeft de klap...datakneder — 10:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Boyd! Zie de a...365cycle — 09:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen. Zeker bij gev...Hoekie — 08:52 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar to...Atrike — 08:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je zelf...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst ...Atrike — 01:53 PM