Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Theta, een velomobiel zonder voorganger
#1


De vier Duitsers die deze velomobiel ontwikkelden hebben dat zeer goed geheim weten te houden.
De première was bij de recordjacht op de baan in Aldenhoven, als onderdeel van de vier mans estafetteploeg. Maar voordien werd als bijvangst nog even het 27jaar oude 4000m sprintrecord verbroken en op 3min:24sec gesteld. Dat is een gemiddelde van 70km/h en dat bij een staande start! Het lage gewicht van 19kg heeft er zeker aan bijgedragen om de versnellingsfase te vergemakkelijken.

De Theta is niet gebaseerd op een andere velomobiel en dat is wel heel bijzonder.... Vering en stuurgeometrie zijn zelf ontwikkeld als ik het goed begrijp.

Een van de vier ontwikkelaars schrijft: Theta - wie, wat, waarom?

Wie: als kernteam @JulianKFZ, @Kaefer, @Nitram en @ASproessling


Wat: We wilden een voertuig dat ons bevalt en waar we lol aan konden beleven. Op een gegeven moment besloten we zelf een te ontwikkelen. Het is dus geheel op zich staand en er is geen voorganger

Waarom: Omdat een echt goede velomobiel leuk is!
Het schijnt ook echt goed te presteren.
Momenteel zijn we met de Theta zeer tevreden en kon dit weekeinde een beetje laten zien wat het kan.


Theta en het team zijn ondertussen weer thuis aangekomen en we gaan eerst feestvieren en dan slapen!

Wat de verdere plannen zijn van team Theta is nog onbekend. Blijft het een privé project of komt het wellicht in productie? Spannend!

Meer op het Velomobil forum: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ine.77341/
Antwoord }
#2
Ik had gisteren in de live-stream al zitten kijken en vond het een mooie velomobiel. En dat ding ging echt hard. Alleen wel een echt race-monster en zo te zien niet geschikt voor in het verkeer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#3
Qua geschiktheid voor de openbare weg zal dat nog wel meevallen denk ik.  Die Julian rijdt met zijn getunede DF op de openbare weg (akkoord, wegen in Duitsland zijn vaak vele malen beter) en die vond de snelheid toch wat tegenvallen, alle andere factoren (training, banden, tuningonderdelen) waren immers achterhaald volgens hen.  Ik verschiet er dan ook niet van dat ze dan maar zelf iets hebben ontwikkeld. 

Een echt extreme fiets lijkt me dan eerder richting tweewieler, maar ook met de POB heb ik al filmpjes gezien dat ze daar de openbare weg mee oprijden.  Deze lijkt me dan weer té extreem: https://www.youtube.com/watch?v=ndX-GGvHZm4
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Maximale banddruk voor de velgen?
Mijn oog is ook al e...TimSch — 11:59 AM
Maximale banddruk voor de velgen?
Ik kwam in de laatst...Willeke_IGKT — 11:45 AM
Banden, banden en nog eens banden
Als we het over de S...twilwel — 11:31 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Het mooie van die ou...melle z — 10:41 AM
Banden, banden en nog eens banden
Ik hou de CCU32 op...Hoekie — 10:36 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Met als gevolg dat o...Roepers — 10:34 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Op marktplaats krijg...melle z — 10:31 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Dat proberen kun je ...Roepers — 09:52 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Ja! Koop maar een ...TimSch — 09:48 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Ja! Koop maar een ni...Roepers — 09:45 AM
Doorfietsroutes
Het voordeel van ee...Roepers — 08:50 AM
Doorfietsroutes
Het hangt erg van de...Jeroen S — 07:56 AM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Niet bepaald marktpl...Joostp — 01:58 AM
Doorfietsroutes
Dat 'doorfietsrout...Bart Verbeek — 12:51 AM
Doorfietsroutes
Dat 'doorfietsrout...Niels van der Wal — 11:03 PM
Doorfietsroutes
Een doorfietsroute...365cycle — 10:46 PM
Doorfietsroutes
Tsja, ik ben w...Niels van der Wal — 10:43 PM