Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
14 km door stad en buitenwijk - Ligfiets of Racefiets?
#1
Hoi allen, ik heb me daarnet voorgesteld in het voorstel-forum :-)   Ik heb een adviesvraag, graag jullie eerlijke mening! Ligfiets of racefiets? 

Ik woon net ten zuiden van de stad Groningen, mijn werk is aan de noordkant van die stad. Is ongeveer 14 km heen, 14 km terug.  Dus ik fiets dwars door de stad, of (deels) buitenom: door industriegebieden en buitenwijken. Niet echt inspirerend  Tongue maar minder stoplichten enz. 

Ik rijd al jaren op een fixie (mét rem! ja dat kan gewoon hoor!) Mijn kruissnelheid is zo'n 28 km/u, gemiddelde ligt natuurlijk wat lager. Ik ben al lang gefascineerd door ligfietsen, heb ook weleens proef gereden, maar ik twijfel of ze voor mijn traject geschikt zijn. Omdat ik toch veel door de stad fiets, en over drukke fietspaden met veel e-idioten. 

Fietsroute Eelde-Groningen

Dus wat zouden jullie zeggen? 

(Geen zorgen, graag eerlijk advies, ook als jullie DIT traject ongeschikt vinden voor ligfiets, koop ik er misschien toch één, maar dan een lowracer, om buiten de stad over rustige wegen onbenullig hard te fietsen  Big Grin  ) 


Alvast dank !
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik zou voor een ligfiets gaan, maar dan geen racer (al dan niet low). Met een wat hogere fiets waar je wat rechterop zit kan je goed in een stad navigeren.
Disclaimer: Ik rij helemaal geen ander type fiets dan ligfietsen meer: Geen zadelpijn/last van mijn polsen/nek is me veel waard Smile
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#3
En ik zou hier zonder twijfel voor een racefiets kiezen.
Ligfietsen in de stad vind ik echt ruk.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#4