Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eerst even voorstellen
#1
Goedemorgen,

Mijn naam is Paul en ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een Ligfiets. Omdat ik niet weet of het iets voor mij is wil ik een gebruikte aanschaffen, via MP o.i.d. 

Het onderhoud wil ik graag zoveel mogelijk zelf doen.

Na de zomervakantie wil ik de fiets gaan gebruiken voor Woon Werk 50 km per dag. Daarnaast rijd ik ook met een motor Woon Werk.

De keuze van een Ligfiets heeft er mede mee te maken dat ik snel last van mijn stuit krijg op een gewone fiets.

Groet Paul.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Welkom Paul en ik denk dat je voor advies hier op het juiste adres bent. Zelf kan ik je helaas geen concrete adviezen geven. Heb geen ervaring met twee wiel ligfietsers. Echter begreep ik wel dat het steeds moeilijker wordt om ze nieuw te vinden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Paulus
#3
(02-Jul-2023, 08:46 AM)Hardloper schreef: Welkom Paul en ik denk dat je voor advies hier op het juiste adres bent. Zelf kan ik je helaas geen concrete adviezen geven. Heb geen ervaring met twee wiel ligfietsers. Echter begreep ik wel dat het steeds moeilijker wordt om ze nieuw te vinden.

Bedankt voor je reactie, had deze week zelf op MP een mooie en betaalbare driewieler gevonden. Maar dit bleek bij nader speurwerk een fiets te zijn voor revalidatie doeleinden. Niks mis mee natuurlijk, maar dat lijkt me voor mijn doel niet geschikt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Dag Paul,

Welkom hier.
Ik lees dat je een ligfiets wilt, maar nog geen ervaring hebt.
Eigenlijk 2 adviezen:
Kijk of er een ligfietsverkoper bij je in de buurt is die ook toertochten organiseert. Tijdens zo'n tocht kan je meerdere soorten ligfietsen bekijken en proberen. Ook krijg je adviezen waarop je moet letten en wat bij je past.

Daarnaast: begin met een 2e hands ligfiets. Veel beginners kiezen voor een makkelijk te fietsen ligfiets omdat een ligfiets wennen is. Na enkele weken/maanden voelt de ligfiets echter saai en wil je iets wat meer bij je wensen past. Tijd en ervaring is nodig voor je maken van een goede keuze.

Veel fietsplezier!

Niels, veelfietser, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Paulus , Willeke_IGKT
#5
Hallo Paul,

Welkom hier. Bij 50 km per dag woon werk is het de moeite om naar een vlottere ligfiets uit te kijken. Het is goed om te weten dat een heel aantal ligfietsmodellen met grote voorwielen lastig opstappen zijn voor mensen onder ongeveer 180cm.

Wat in het begin nog erg onwennig, plat achterover en wiebelig sturend voelt kan na enige maanden ervaring heel anders zijn. Ik heb het idee dat veel nieuwe ligfietsers na enige tijd rijp zijn voor een ander model. Een route met veel fietssuggetiestroken, van dat rode asfalt naast de auto's en vrachtwagens kan in het begin doodeng voelen. Een tweewieler is ideaal als je ook een beetje door wilt rijden. er is hier op de site ook een draadje met eigenschappen van verschillende modellen ligfietsen.

50 km per dag, 25 heen en 25 terug is best een stuk. Afhankelijk van je route, de infrastructuur en een heleboel andere dingen, zit je in de ochtend spits, is het druk op je route etc kan het snel of langzaam gaan. Ook lichamelijk is dat zeker in het begin best een uitdaging. Ik zou het rustig opbouwen, waarbij het helpt om met mooi weer te beginnen. 1-2 keer per week en als dat zonder problemen gaat, dan kun je het opschroeven. Het loont de moeite om opnieuw naar je woonwerkroute te kijken. De kortste weg is niet altijd de snelste, soms vind je een snellere route die misschien een beetje om is, maar als je vlot door kunt fietsen maak je toch tijdswinst. Of je vind een mooiere of prettiger rijdende route.

Als het echt bevalt kun je naar een Velomobiel uitkijken, dat is vaak nog sneller, en je hebt een stuk minder last van de negatieve kanten van het weer. Koop je echter ook een leuke gebruikte motorfiets voor.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Citaat:Mijn naam is Paul en ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een Ligfiets. Omdat ik niet weet of het iets voor mij is wil ik een gebruikte aanschaffen, via MP o.i.d.

Goedemorgen Paul.

Welkom op dit forum. Ik wens je vooral veel lees- én nog iets meer schrijfplezier.

Er zijn op dit moment best veel tweedehands liggers te koop. Prijs ligt tussen de €100,- en de €2000,- 
Voor elk wat wils dus. Als je een beetje verstand van fietstechniek hebt, dan kun je vast zelf wel beoordelen of de fiets technisch oké is. 

Jeroen zei het al. Op een route van 25km enkele reis is een wat sneller model waarschijnlijk iets handiger.
Met een gemiddelde snelheid van 25km/u doe je er dan precies een uur over. Het kan sneller, maar dat zal in het begin echt niet het geval zijn. Ook is dit erg afhankelijk van je route en het overige verkeer.

Ga proefrijden is het allerbelangrijkste advies.

In Zuid-Holland zit Maia, bij Nijmegen in de buurt zit Elan, in de Achterhoek zit ACE en in de polder zit de Ligfietsshop van Gerrit. (Zijn er eigenlijk nog meer? is een vraag voor de andere forumleden.) Is die in Amsterdam nog open? En er is nog een andere Maia met een naam die ik nooit kan onthouden. 

Vantevoren heel lang nadenken is leuk, maar niet altijd even zinvol.
Ikzelf ben daar een mooi voorbeeld van. Ik wilde een iets hogere ligfiets, met een onderstuur en vering.
Ik ging naar huis met een ongeveerde lage racer met een bovenstuur. Een Baron. Op deze fiets reed ik heel gemakkelijk weg en deze voelde het meest vertrouwd. Vantevoren had ik nooit verwacht dat ik op zo'n ligfiets zou gaan beginnen. De tip om te gaan proefrijden is dus echt heel zinvol.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkope ligfiets op marktplaats kopen. Kijken of het bevalt. Wel, dan lekker gaan fietsen. Niet, dan een andere kopen en de eerste weer verkopen of andersom. Dan zit je echter een tijdje zonder fiets.

Je lengte is belangrijk zoals Jeroen al zei. Ik ben 1.76m met een binnenbeenlengte van ongeveer 80cm en ik kan niet goed rijden op een ligfiets met een groot voorwiel.

Veel plezier en succes met deze zoektocht. Nog vragen? Stel ze!
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(02-Jul-2023, 10:41 AM)Jeroen S schreef: Hallo Paul,

Welkom hier. Bij 50 km per dag woon werk is het de moeite om naar een vlottere ligfiets uit te kijken. Het is goed om te weten dat een heel aantal ligfietsmodellen met grote voorwielen lastig opstappen zijn voor mensen onder ongeveer 180cm.

Wat in het begin nog erg onwennig, plat achterover en wiebelig sturend voelt kan na enige maanden ervaring heel anders zijn. Ik heb het idee dat veel nieuwe ligfietsers na enige tijd rijp zijn voor een ander model. Een route met veel fietssuggetiestroken, van dat rode asfalt naast de auto's en vrachtwagens kan in het begin doodeng voelen. Een tweewieler is ideaal als je ook een beetje door wilt rijden. er is hier op de site ook een draadje met eigenschappen van verschillende modellen ligfietsen.

50 km per dag, 25 heen en 25 terug is best een stuk. Afhankelijk van je route, de infrastructuur en een heleboel andere dingen, zit je in de ochtend spits, is het druk op je route etc kan het snel of langzaam gaan. Ook lichamelijk is dat zeker in het begin best een uitdaging.  Ik zou het rustig opbouwen, waarbij het helpt om met mooi weer te beginnen. 1-2 keer per week en als dat zonder problemen gaat, dan kun je het opschroeven. Het loont de moeite om opnieuw naar je woonwerkroute te kijken. De kortste weg is niet altijd de snelste, soms vind je een snellere route die misschien een beetje om is, maar als je vlot door kunt fietsen maak je toch tijdswinst. Of je vind een mooiere of prettiger rijdende route.

Als het echt bevalt kun je naar een Velomobiel uitkijken, dat is vaak nog sneller, en je hebt een stuk minder last van de negatieve kanten van het weer. Koop je echter ook een leuke gebruikte motorfiets voor.

Dankjewel Jeroen voor je reactie, het lijkt me inderdaad allemaal best spannend. Nu rijd ik een mooie route naar mijn werk en kan op een klein stuk na over dubbele fietspaden. En heb slechts 1 stoplicht. Met mijn motor rijd ik ook graag binnendoor. Ben geen scheurijzer. Dit tijd heb ik met mijn 57 jaar gehad.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ben ik een heel verhaal bij je andere topic aan het typen. Druk ik op plaatsen, blijkt het topic niet meer te bestaan.

Ik zet de tekst nu even hier neer.




Het advies blijft: ga proefrijden.


Ik kan wel iets over deze fietsen zeggen.

De Trike is van Sinner. Die is echt niet snel. Daar haal je geen gemiddelde van 25km/u mee. Veel mensen halen er zelfs geen 25km/u kruissnelheid mee.

De gele is een Hurricane. Behoorlijk snel, maar ook een zenuwachtig fietsje voor een beginner. Echt een gooi- en smijtfietsje.

De eerste is een M5 20/26 (of die kloon van M5). Best snel, maar ik ben geen fan van deze. Iemand anders die er iets over kan zeggen?

De rode is een Nazca, geen pioneer maar die andere. Naam zoek ik nog even op. Fietst goed en gemakkelijk voor een beginner. Niet echt de snelste fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Paulus , Willeke_IGKT
#9
(02-Jul-2023, 10:59 AM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Mijn naam is Paul en ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een Ligfiets. Omdat ik niet weet of het iets voor mij is wil ik een gebruikte aanschaffen, via MP o.i.d.

Goedemorgen Paul.

Welkom op dit forum. Ik wens je vooral veel lees- én nog iets meer schrijfplezier.

Er zijn op dit moment best veel tweedehands liggers te koop. Prijs ligt tussen de €100,- en de €2000,- 
Voor elk wat wils dus. Als je een beetje verstand van fietstechniek hebt, dan kun je vast zelf wel beoordelen of de fiets technisch oké is. 

Jeroen zei het al. Op een route van 25km enkele reis is een wat sneller model waarschijnlijk iets handiger.
Met een gemiddelde snelheid van 25km/u doe je er dan precies een uur over. Het kan sneller, maar dat zal in het begin echt niet het geval zijn. Ook is dit erg afhankelijk van je route en het overige verkeer.

Ga proefrijden is het allerbelangrijkste advies.

In Zuid-Holland zit Maia, bij Nijmegen in de buurt zit Elan, in de Achterhoek zit ACE en in de polder zit de Ligfietsshop van Gerrit. (Zijn er eigenlijk nog meer? is een vraag voor de andere forumleden.) Is die in Amsterdam nog open? En er is nog een andere Maia met een naam die ik nooit kan onthouden. 

Vantevoren heel lang nadenken is leuk, maar niet altijd even zinvol.
Ikzelf ben daar een mooi voorbeeld van. Ik wilde een iets hogere ligfiets, met een onderstuur en vering.
Ik ging naar huis met een ongeveerde lage racer met een bovenstuur. Een Baron. Op deze fiets reed ik heel gemakkelijk weg en deze voelde het meest vertrouwd. Vantevoren had ik nooit verwacht dat ik op zo'n ligfiets zou gaan beginnen. De tip om te gaan proefrijden is dus echt heel zinvol.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkope ligfiets op marktplaats kopen. Kijken of het bevalt. Wel, dan lekker gaan fietsen. Niet, dan een andere kopen en de eerste weer verkopen of andersom. Dan zit je echter een tijdje zonder fiets.

Je lengte is belangrijk zoals Jeroen al zei. Ik ben 1.76m met een binnenbeenlengte van ongeveer 80cm en ik kan niet goed rijden op een ligfiets met een groot voorwiel.

Veel plezier en succes met deze zoektocht. Nog vragen? Stel ze!

Beste Wim,

Bedankt voor je reactie, wat mijn binnenbeenlengte is weet ik niet precies, mijn lengte is 1.88 cm en een stevig gebouwd.

(02-Jul-2023, 11:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Ben ik een heel verhaal bij je andere topic aan het typen. Druk ik op plaatsen, blijkt het topic niet meer te bestaan.

Ik zet de tekst nu even hier neer.




Het advies blijft: ga proefrijden.


Ik kan wel iets over deze fietsen zeggen.

De Trike is van Sinner. Die is echt niet snel. Daar haal je geen gemiddelde van 25km/u mee. Veel mensen halen er zelfs geen 25km/u kruissnelheid mee.

De gele is een Hurricane. Behoorlijk snel, maar ook een zenuwachtig fietsje voor een beginner. Echt een gooi- en smijtfietsje.

De eerste is een M5 20/26 (of die kloon van M5). Best snel, maar ik ben geen fan van deze. Iemand anders die er iets over kan zeggen?

De rode is een Nazca, geen pioneer maar die andere. Naam zoek ik nog even op. Fietst goed en gemakkelijk voor een beginner. Niet echt de snelste fiets.

Sorry, drukte op een verkeerde knop Doh

De M5 heeft voor mijn gevoel een meer rechterop zit, dat lijkt me als beginner veilig/er maar dat zal vast onnodig zijn.

De Trike lijkt me erg relaxt om op te fietsen en daarnaast hij staat dichtbij te koop en de vraagprijs staat me erg aan. € 250,-

Andere twee lijken mij vergelijkbaar, maar wie ben ik.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
De M5 Streetlegal is een heerlijke fiets, best vlot, en hoog genoeg om in de stad ook goed uit de voeten te kunnen. Qua afstanden rijden moet je Fietsbennie even vragen Smile Die rijdt een Speedliner variant (net als ik overigens, maar ik gebruik hem vooral als stadsfiets)

Twee nadelen van de M5 Streetlegal: De veerrubbers kunnen moeilijk te vinden zijn (Dat zijn oorspronkelijk uitlaatophang rubbers), en het voorwiel van de 28/20 is een 451, waar moeilijk smalle banden voor te vinden zijn. Brede zijn wel te vinden, want het is een BMX maat, maar (te) brede banden op op een smalle velg gaat 'dweilen' in bochten, zeker als ze niet keihard zijn opgepompt, en dat kan wat spannend aanvoelen op een ligger, zeker als je ook nog een beginner bent op een ligfiets.

Trikes zijn leuk, maar rijden zwaarder dan een tweewieler, want 3 wielen. Ik rij ook op een HP Velotechnik Scorpion, en dat is een heerlijk vlotte toerfiets. Het is ook de enige fiets waar ik een vlag op heb zitten; In de stad ben je onzichtbaar achter auto's, en als de bermen niet gtemaaid zijn, ben je op kruisingen buiten de stad ook een verrassing.

Als je relaxed wil rijden is onderstuur fijner dan bovenstuur. Je rijdt in een luie stoel met onbeperkt uitzicht Smile

Oh, nog 1 ding: Zorg dat je een spiegel hebt. Je kan namelijk niet achterom kijken op een ligfiets. Dat kan een spiegel aan de fiets zijn, of een spiegel aan een bril of pet, of zelfs een spiegel aan je pols, maar zonder is erg tricky.
Antwoord }
Bedankt door: Paulus , Willeke_IGKT , Fietsbennie
#11
(02-Jul-2023, 10:59 AM)Wim -de roetsende schreef: Ga proefrijden is het allerbelangrijkste advies.
qft



Citaat:In Zuid-Holland zit Maia, bij Nijmegen in de buurt zit Elan, in de Achterhoek zit ACE en in de polder zit de Ligfietsshop van Gerrit. (Zijn er eigenlijk nog meer? is een vraag voor de andere forumleden.) Is die in Amsterdam nog open? En er is nog een andere Maia met een naam die ik nooit kan onthouden.
Maia zit tegenwoordig in Zevenbergen, heeft een mix van twee- en driewielers, ook een aardig tweedehandsaanbod.
ACE zit in Winterswijk, doet enkel nog driewielers begreep ik.
In Eindhoven hebben we de Liggende Hollander nog, enkel of toch vooral tweewielers.
Ik ben in de war over M5, is het bedrijf nu gestopt, overgenomen, doorgestart, aan het afbouwen?



Citaat:Je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkope ligfiets op marktplaats kopen. Kijken of het bevalt. Wel, dan lekker gaan fietsen. Niet, dan een andere kopen en de eerste weer verkopen of andersom. Dan zit je echter een tijdje zonder fiets.
Ik kan eigenlijk niet anders dan aanraden om een eerste ervaring, zeker voor een tweewieler, bij een betrouwbare verhuurder te hebben. Een paar goede aanwijzingen geven veel vertrouwen en dat is precies wat je de eerste keer nodig hebt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Paulus , Willeke_IGKT
#12
Welkom Paulus.

Ik denk dat een juiste beslissing genomen hebt om via dit forum contact te zoeken. Er is hier een hoop ervaring en goede wil om mensen te helpen.

Het belangrijkste advies is inderdaad: Proberen. Er zijn een hoop keuzes en het is moeilijk zo te bepalen wat voor jou goed is. Mijn dochter vroeg toen ze voor het eerst op de ligfiets zat: "Hoe werkt het?" (het wegrijden). Na mijn: "Druk op de pedalen zetten en je remmen loslaten", reed ze gewoon weg. Maar ik heb ook een kennis gehad die het na een uur proberen opgaf. Hij was in die tijd nog geen 2 meter ver gekomen.

Het verschil in gewone fietsen is veel kleiner dan bij ligfietsen. Als ik op een batavus prima kan fietsen, dan gaat dat ook wel op een Gazelle lukken. Na +20 jaar ervaring zijn er nog steeds ligfietsen waar ik niet op kan fietsen (flevobike). Niets ten nadele van dat merk, maar ik kan mijn balans niet vinden.

Houd ons vooral op de hoogte van je plannen en gedachten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Jouta ligfietsen in Zwijndrecht en Ter Apel.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(02-Jul-2023, 12:44 PM)Bacchus schreef: In Eindhoven hebben we de Liggende Hollander nog, enkel of toch vooral tweewielers.


Ik was dit jaar nog bij de Liggende Hollander om met mijn zoon onderstuur uit te proberen. Ik zag daar ook een behoorlijk aantal driewielers.

Wat me wel tegenviel was dat we € 50,- moesten betalen voor een paar rondjes door de wijk op een viertal fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Paulus , Willeke_IGKT
#15
Inmiddels heb ik de eerste proefrit gepland. Een trike van Sinner. 
Morgenavond ben erg benieuwd

Groet Paul.

https://link.marktplaats.nl/m1993368302?...ialbuttons
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#16
(02-Jul-2023, 01:05 PM)datakneder schreef: Ik was dit jaar nog bij de Liggende Hollander om met mijn zoon onderstuur uit te proberen. Ik zag daar ook een behoorlijk aantal driewielers.

Wat me wel tegenviel was dat we € 50,- moesten betalen voor een paar rondjes door de wijk op een viertal fietsen.

Kreeg je dat niet terug in de vorm van een korting ??? Zelf vind ik dit toch ook wel veel geld als ik begrijp dat je maar paar rondjes reed.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(02-Jul-2023, 01:05 PM)datakneder schreef:
(02-Jul-2023, 12:44 PM)Bacchus schreef: In Eindhoven hebben we de Liggende Hollander nog, enkel of toch vooral tweewielers.


Ik was dit jaar nog bij de Liggende Hollander om met mijn zoon onderstuur uit te proberen. Ik zag daar ook een behoorlijk aantal driewielers.

Wat me wel tegenviel was dat we € 50,- moesten betalen voor een paar rondjes door de wijk op een viertal fietsen.

Dat hoef je niet te betalen als je de fiets ook daadwerkelijk koopt.

Die €50,- is een beetje als drempel bedoeld heb ik ooit gehoord én omdat je de ligfietsen als verkoper vaak op maat moet afstellen. Dan is €50,- voor 4 fietsen niet veel geld.

(02-Jul-2023, 01:26 PM)Paulus schreef: Inmiddels heb ik de eerste proefrit gepland. Een trike van Sinner. 
Morgenavond ben erg benieuwd

Groet Paul.

https://link.marktplaats.nl/m1993368302?...ialbuttons

Uiteraard mag iedereen zelf bepalen met welke ligfiets hij gaat beginnen.

Voor iemand die 25km woon-werk-verkeer gaat fietsen wil ik deze Trike echter afraden.

Ik heb ervaring met deze fiets (met welke trouwens niet  Big Grin ) en deze Trike is echt niet snel. Ik zou deze zelfs kwalificeren als zwaar en traag. Ook in de bochten moet je heel goed oppassen. Het kantelpunt van de Trike is al heel snel bereikt. Dit is trouwens wel een Trike waar ik heel goed mee op 2 wielen kon rijden. Volgens mij zegt dat al genoeg.

Het is een hele goede boodschappenfiets. Grote tas achterop en gaan met dat ding. 


Maar goed, ga proefrijden. Het is al een paar keer genoemd, maar doe dit vooral bij een ligfietsdeskundige én dat is meestal niet de verkoper op Marktplaats.


Als je toch echt gaat proefrijden, kijk dan even goed naar de maat van het voorwiel. Er zijn namelijk Sinner/Usva-trikes die nog een voorwiel hebben waarvoor je nu echt geen banden meer kunt krijgen.

En dan bedoel ik dus niet de 451-maat, want die maat is gewoon nog goed verkrijgbaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Paulus , Willeke_IGKT
#18
Ik zie een nieuwe velonaut Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Deze is lekker snel. Zithoogte is ook goed. 

M5 City Racer
€ 600,00
https://link.marktplaats.nl/m1994473122?...ialbuttons


Voor heel weinig en voor iemand van jouw lengte zeer geschikt. Mooie prijs ook. 

Prachtge Rainbow ligfiets!
€ 200,00
https://link.marktplaats.nl/m1988119322?...ialbuttons


Ook prima. 

ligfiets, M5
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994762404?...ialbuttons


Deze is ook heel interessant. Een zelf aangepaste 2x26" Challenge.

Challenge 26”
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994500996?...ialbuttons


Of deze. Ik ken de verkoper. De ongeveerde is beter dan de geveerde versie. 

Challenge Taifun, zwart, inclusief toptas
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m1993019447?...ialbuttons


Voor nog geen €100,-
Volgens mij heeft FietsBennie deze ook. 

Ligfiets m5 street legal / ligfiets 28 20
€ 90,00
https://link.marktplaats.nl/m1992853378?...ialbuttons



Er is dus echt genoeg te koop. Bevalt het niet, dan kun je het vaak voor hetzelfde geld weer verkopen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Paulus , Bacchus , Lig-hen
#20
Ik denk dat een eerste proefrit op een Sinner trike geen slechte stap is.
Je kunt dan de houding ervaren zonder met balans rekening te hoeven houden.

Ik verwacht bij de Sinner trike onderstuur, wat ook een goede indicatie geeft van wat je daarmee kunt verwachten.

Maar hoewel een leuke uitprobeer fiets en een leuke tweede, het is inderdaad niet de beste voor een langere woon werk afstand.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#21
(02-Jul-2023, 10:59 AM)Wim -de roetsende schreef: In Zuid-Holland zit Maia, bij Nijmegen in de buurt zit Elan, in de Achterhoek zit ACE en in de polder zit de Ligfietsshop van Gerrit. (Zijn er eigenlijk nog meer? is een vraag voor de andere forumleden.) Is die in Amsterdam nog open? En er is nog een andere Maia met een naam die ik nooit kan onthouden. 

Abeona in Leiderdorp / Leiden, bedoeol je. Het was ooit een Maia.
Die in Amsterdam is denk ik alleen nog open als je je even meldt, heeft denk ik geen vaste openingstijden.
Antwoord }
#22
(02-Jul-2023, 03:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Deze is lekker snel. Zithoogte is ook goed. 

M5 City Racer
€ 600,00
https://link.marktplaats.nl/m1994473122?...ialbuttons


Voor heel weinig en voor iemand van jouw lengte zeer geschikt. Mooie prijs ook. 

Prachtge Rainbow ligfiets!
€ 200,00
https://link.marktplaats.nl/m1988119322?...ialbuttons


Ook prima. 

ligfiets, M5
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994762404?...ialbuttons


Deze is ook heel interessant. Een zelf aangepaste 2x26" Challenge.

Challenge 26”
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994500996?...ialbuttons


Of deze. Ik ken de verkoper. De ongeveerde is beter dan de geveerde versie. 

Challenge Taifun, zwart, inclusief toptas
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m1993019447?...ialbuttons


Voor nog geen €100,-
Volgens mij heeft FietsBennie deze ook. 

Ligfiets m5 street legal / ligfiets 28 20
€ 90,00
https://link.marktplaats.nl/m1992853378?...ialbuttons



Er is dus echt genoeg te koop. Bevalt het niet, dan kun je het vaak voor hetzelfde geld weer verkopen.
Kijk hier kan ik wel wat mee, bedankt Wim.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...racer-zgan

Doe ik ook even een suggestie. Bovenstaande ligfiets is de fiets waar ik ooit mee ben begonnen met ligfietsen. Mogelijk is dat zelfs dezelfde fiets ook nog eens. De mijne had namelijk ook een wit, soortgelijk crankstel erop. Ik vond 'm comfortabel, lekker fietsend en ook redelijk snel. Vering is goed en je hebt een ruime bandenkeuze.

Nadeel: het ding is laag, dus het duurt net even wat langer dan je eraan gewend bent als je nog geen ligfetservaring hebt. Op een wat hogere ligfiets rijdt je net wat makkelijker weg.

Als je lange stukken hebt, geasfalteerd zonder teveel verkeer om je heen is het een prima fiets om mee te forenzen. Moet je alleen weinig spul mee willen nemen, want dat gaat gewoon niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(02-Jul-2023, 06:03 PM)ZoefZoef schreef: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...racer-zgan

Doe ik ook even een suggestie. Bovenstaande ligfiets is de fiets waar ik ooit mee ben begonnen met ligfietsen.  Mogelijk is dat zelfs dezelfde fiets ook nog eens. De mijne had namelijk ook een wit, soortgelijk crankstel erop. Ik vond 'm comfortabel, lekker fietsend en ook redelijk snel.  Vering is goed en je hebt een ruime bandenkeuze.

Nadeel: het ding is laag, dus het duurt net even wat langer dan je eraan gewend bent als je nog geen ligfetservaring hebt.  Op een wat hogere ligfiets rijdt je net wat makkelijker weg.

Als je lange stukken hebt, geasfalteerd zonder teveel verkeer om je heen is het een prima fiets om mee te forenzen.  Moet je alleen weinig spul mee willen nemen, want dat gaat gewoon niet.

Ziet er mooi uit maar eerste reactie, wat eng laag! Rijd wel veel fietspaden, maar best veel fietsers die denken te kunnen multitasken! 

En als dan zo laag voorbij of tegemoet kom, dat is denk ik op dit moment een stap te ver.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
De Zephyr is vaak een eigenbouw. Is dus zeer afhankelijk van de zelfbouw-skills van de bouwer.

Ik vind het een zware fiets, niet bijzonder snel en de geometrie vind ik niet prettig. Eigenlijk best belabberd. Ik hoop niet dat ik nu op iemand zijn tenen trap.

Het is gewoon niet mijn fiets. 

Zet je daar bijvoorbeeld een Baron tegenover, dan weet je niet wat je meemaakt. Strak, stijf, licht en supersturend. Niet te vergelijken. En zo'n Baron koop je tegenwoordig ook voor €500,- 
Is het dubbele, maar daar heb je dan ook 10x zoveel plezier van.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(02-Jul-2023, 03:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Deze is lekker snel. Zithoogte is ook goed. 

M5 City Racer
€ 600,00
https://link.marktplaats.nl/m1994473122?...ialbuttons


Voor heel weinig en voor iemand van jouw lengte zeer geschikt. Mooie prijs ook. 

Prachtge Rainbow ligfiets!
€ 200,00
https://link.marktplaats.nl/m1988119322?...ialbuttons


Ook prima. 

ligfiets, M5
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994762404?...ialbuttons


Deze is ook heel interessant. Een zelf aangepaste 2x26" Challenge.

Challenge 26”
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1994500996?...ialbuttons


Of deze. Ik ken de verkoper. De ongeveerde is beter dan de geveerde versie. 

Challenge Taifun, zwart, inclusief toptas
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m1993019447?...ialbuttons


Voor nog geen €100,-
Volgens mij heeft FietsBennie deze ook. 

Ligfiets m5 street legal / ligfiets 28 20
€ 90,00
https://link.marktplaats.nl/m1992853378?...ialbuttons



Er is dus echt genoeg te koop. Bevalt het niet, dan kun je het vaak voor hetzelfde geld weer verkopen.

(02-Jul-2023, 06:33 PM)Wim -de roetsende schreef: De Zephyr is vaak een eigenbouw. Is dus zeer afhankelijk van de zelfbouw-skills van de bouwer.

Ik vind het een zware fiets, niet bijzonder snel en de geometrie vind ik niet prettig. Eigenlijk best belabberd. Ik hoop niet dat ik nu op iemand zijn tenen trap.

Het is gewoon niet mijn fiets. 

Zet je daar bijvoorbeeld een Baron tegenover, dan weet je niet wat je meemaakt. Strak, stijf, licht en supersturend. Niet te vergelijken. En zo'n Baron koop je tegenwoordig ook voor €500,- 
Is het dubbele, maar daar heb je dan ook 10x zoveel plezier van.

De Zephyr was mn eerste ligfiets.  De optima baron geloof ik de 2e die ik kocht. Daarna kwam er meen ik de titanium m5 shockproof.

De Zephyr vond ik wel lekker rijden.. en is echt niet altijd eigenbouw, al zijn er wel kloons van.  De frames werden gewoon geleverd door Danny Siepman in de beginjaren in ieder geval. De eerste versies waren van RVS.  

Was inderdaad geen lichte fiets, maar een kilo meer of minder boeit niet zo veel.  Ik vond 'm wel prettig rijden.  De optima baron ook trouwens en die kom je idd tegenwoordig wel tegen voor rond de 500 euro soms.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM