Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometers en vervanging
#1
Gisteren zag ik dat mijn QV209 in anderhalf jaar alweer > 20.000 km onder de wielen gegleden heeft. Dat gaat hard dacht ik. Zie ik in de rijderslijst 2 QuattroVelo's van rond de dezelfde leeftijd, met nog meer kilometers  Rolleyes

Behalve banden om is er nog niks vervangen. Ketting heb ik al bekeken. Lijken halverwege rek te zitten. Zou dan iets van 40k km worden. Ketting en cassette. Voor tandwiel zou het dubbele doen.

Nou werd ik benieuwd wat vervangen wordt bij welke hoeveelheid kilometers.
Heeft iemand al eens een overzicht gemaakt van vervanging bij welke km stand?
Denk aan: Ketting bij welke km stand? Cassette bij welke km stand? Voortandwiel bij welke km stand? Kettingrol(len)? Lagers?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Tja, alles gaat en staat met hoe fanatiek ben je als machinist met de vetspuit. :-) , ken een mango rijder die doet 100k met een ketting, maar ook heb ik ze gezien dat ze versleten waren na 10k. Als je ketting vervangt moet je eigenlijk wil je er lang plezier van hebben de tandwielen ook vervangen, ze sluiten op elkaar in. Wat ook helpt is dat je je voorbladen allebei gebruikt. daarmee gebruik je ook gelijk de tandwielen achter over meerdere, hierdoor sluit het spul minder snel. Gemiddeld moet een ketting toch wel 40k of 50k meegaan.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Fietsbennie
#3
Bij m'n e-bike was de ketting al met 2000km uitgerekt - al was dat ook niet de beste kwaliteit...
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#4
Ook sterk afhankelijk van hoeveel kracht jij op die ketting zet en in welke versnellingen, met welk weer je rijdt, waar je fiets gestald wordt, hoeveel je transpireert etc.. Ik versleet de boel op de wielrenfiets altijd al rap, da's nu op de velomobiel niet anders (in verhouding misschien nog wel sneller). Mijn fiets staat buiten in een soort halletje zonder echt dak, het regent er natuurlijk niet in maar hij wordt wel koud en vochtig, en ik zweet flink dus de boel wordt ook nog weleens wat zout.
Ik zit op 11/12K denk ik? Maar ben al aan m'n 2e ketting en cassette.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsge...ZoefZoef — 04:16 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
M-Gineering heeft ge...Snoek043 — 04:13 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Nieuwe ontwikkelinge...Boyd Maduro — 03:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar was je langsgeg...Lopopodium — 03:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als meerdere platf...365cycle — 03:33 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
En toch hè? Toch zou...ZoefZoef — 03:27 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is d...Snoek043 — 03:18 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het zit je wel dwars...melle z — 03:06 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als mensen blind de...Snoek043 — 02:54 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Als je velomobiel ee...365cycle — 02:17 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is ...365cycle — 02:15 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik zweer bij een sta...Merijn — 01:36 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het enige feit is da...ZoefZoef — 01:20 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik gebruik soms dit ...Willeke_IGKT — 12:54 PM
Bülk Distance R (was SLFS (Super Light ...
Wordt tóch een nieuw...Hoekie — 12:30 PM
Pontjes en andere manieren om water ove...
Ik heb ook geen erva...Jeroen S — 11:49 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Maar als 98% van de ...melle z — 11:44 AM