Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
conditie meten
#1
Om te kunnen bepalen wat ik zou kunnen verwachten aan verbetering van de kruissnelheid als ik in een vm ga rijden, zou ik willen weten wat voor vermogen ik met mijn conditie zou kunnen leveren. Met de open trike met ondersteuning haal ik 25 km per uur. Als ik 35 km per uur zou halen in een vm, dan scheelt mij dat zo'n 20 minuten per enkele reis naar Almere. Dat is de moeite waard!

Zou ik een vermogensmeter op mijn trike kunnen monteren zodat ik weet hoe het met mijn conditie gesteld is? Dat zou ook zeer motiverend werken. Iemand ervaring met zoiets?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik zou denk ik gewoon een velomobiel proberen Wink

Een andere houding kan je vermogen zowel negatief als positief beinvloeden.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik zie nu pas hoe schreeuwend duur die dingen zijn.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(17-Oct-2021, 05:18 PM)Bart Verbeek schreef: Ik zie nu pas hoe schreeuwend duur die dingen zijn.
Het is geen goedkope techniek. Tweedehands begint het bij €250 ongeveer.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Wil je het weten en wat wil je er mee doen. Een algehele conditietest of alleen op de fiets. Goedkoper is om het vermogen te meten in een sportschool. In mijn werkzame leven heb ik meerdere APK's gekregen. Zeg maar een soort sportmedisch onderzoek met een reeks van plakkers op je lijf. Rustig in 12 minuten naar het hoogste vermogen. Na 9 minuten al op het hoogste vermogen van de fiets. Was gezond en heb er verder nooit wat mee gedaan.
Was in die tijd al bezig met efficiënte fietstechniek. Duurvermogen. Nu nog.

De snelheid op een trike met ondersteuning op 25 km/h is een indicatie. Zonder ondersteuning geeft een beter beeld. Meer niet. Stap in een velomobiel en doe de test. Stel je gemiddelde snelheid vast na een uur rijden.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Als je zou weten hoe hard je op een racefiets kan...

Ik meen aan de hand van oude resultaten van rondje texel (en de snelste wielrenner met de snelste velonaut vergelijken) te kunnen stellen dat men in een velomobiel 1/4e tot 1/3e sneller is dan op een racefiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(27-Oct-2021, 11:31 PM)berth9999 schreef: Als je zou weten hoe hard je op een racefiets kan...

Ik heb één keer op een racefiets gereden, zo'n 48 jaar terug. Aangezien mijn zwaartepunt zo'n 20 cm hoger ligt dan bij de meeste mensen, was dat geen succes. Ik had het gevoel ieder moment over het stuur te kunnen vallen.

Maar ik heb een smartwatch, misschien dat ik daar nog iets mee kan doen, in combinatie met Strava.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Om 35 km/u kruissnelheid te rijden in een Quest heb je (volgens Kreuzotter) zo'n 110 W nodig. Op je trike zou je met dat vermogen rond de 24 km/u rijden. Het zou op zich wel de orde van grootte in winst aan kruissnelheid zijn die je zoekt.

Maarr..

Je schrijf dat je elektrische ondersteuning hebt op de trike, dus je levert momenteel mogelijk minder vermogen.
Kruissnelheid is altijd minder dan gemiddelde snelheid en hoe hoger de kruissnelheid hoe groter het verschil.

Als je daadwerkelijk op je eigen fiets vermogen wil meten, is een tweedehands enkelzijdige crank-vermogensmeter denk ik de beste optie. Als je die daarna weer doorverkoopt kost dat je weinig tot niets. In de sportschool lijkt me eigenlijk de voordeligste optie, op premium-abonnementen kunnen vaak introducees mee, dus ogen open voor bekenden die zoiets hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Wellicht kun je ergens een vermogensmeter lenen? Of huren, geen idee of dat een ding is...
Iets wat je, uit mijn eigen ervaring, ook mee moet nemen is dat je je warmte minder kwijt kunt, dus je gevoelsmatige inspanning gaat omhoog tijdens de rit. Voor het herstel dan weer gunstig, omdat je dan minder diep gaat.

Wellicht valt dit effect in de winter juist weer mee, doordat je in een aangename temperatuur kunt bewegen in plaats van vrieskou.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(28-Oct-2021, 10:04 AM)Bacchus schreef: Om 35 km/u kruissnelheid te rijden in een Quest heb je (volgens Kreuzotter) zo'n 110 W nodig. Op je trike zou je met dat vermogen rond de 24 km/u rijden. Het zou op zich wel de orde van grootte in winst aan kruissnelheid zijn die je zoekt.


Dat geeft al een heel goed beeld, dank je. Ik schat dat ik zonder ondersteuning met de trike circa  17 km per uur haal gedurende wat langere tijd. 24 km per uur kan ik maar kort volhouden. Ik weet nu een beetje wat me te wachten staat als ik ga trainen voor een kruissnelheid van 24 km per uur, wil ik in een vm mijn gewenste kruissnelheid van 35 km per uur halen. Dat zal minimaal een jaar gaan duren, schat ik. Maar dan heb je ook wat. Het lijkt me nou ook weer niet totaal onmogelijk.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik hoop dat je wel iets sneller op een snelheid van 35 km/h zit dan dat het een jaar duurt...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Kruissnelheid he, niet topsnelheid. Een en ander ook afhankelijk van de VM in kwestie. Met de Mango zie ik mezelf voorlopig nog geen 35 kruis rijden, maar met een Quest, Strada, DF, Milan, Alpha7 zou de sprong vanaf de 28 die ik momenteel rijd in sportieve modus niet heel lang moeten duren.

35 top kan ik wel even aantikken hoor, en ik ben nog geen 2 maanden actief aan het fietsen
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM