Hork van de dag
|
Berichten: 6.423
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13357
10304 x bedankt in 5017 berichten
01-Aug-2025, 06:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 06:42 PM door 365cycle.)
(01-Aug-2025, 02:29 PM)Tijanus schreef: Hij was een spiegel en een stuk bumper kwijt. Dat heb je wel door denk ik, zelfs met een betonmixer... Heb je het linker voorscherm bekeken? Dat is echt een harde klap geweest.
(01-Aug-2025, 05:54 PM)Coen__ schreef: In mijn observatie is het type mensen wat leeft volgens het "Fuck you all!" principe zwaar oververtegenwoordigd onder rijders van dat soort auto's...
Mag ik dat nog wel zeggen? Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt:
Iemands kleur, afkomst, geslacht, geaardheid, scholing zegt totaal niets over wat voor karakter die persoon heeft en/of hoe (a)sociaal die persoon is.
Een bepaald type auto is een vrije keuze, en vaak een keuze die je maakt om bij een bepaalde groep te horen en/of past goed bij je omdat die auto het fijnst rijdt bij het rijgedrag dat bij jouw karakter past.
De wat minder gebruikelijke combinaties zijn er echter genoeg: ik ken een (inmiddels voormalig) eigenaar van zo'n bakbeest die 'm voor werk heeft, het ding niet echt mooi vindt ofzo, en er zeker niet mee de stad in wil (hij rijdt een klein autootje voor prive ritten), dan is er een homoseksuele man met van zichzelf een zacht karakter die toch een niet zo best verleden heeft en die ook nog eens één van de meest kundige vechters is die ik ken, en ik ken ook een Chief Product Officer met zwart getatoeëerde oogbollen, blauw haar en een berg piercings.
Mensen worden niet geboren met bepaald gedrag. Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
01-Aug-2025, 07:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:47 PM door Coen__.)
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: (01-Aug-2025, 05:54 PM)Coen__ schreef: In mijn observatie is het type mensen wat leeft volgens het "Fuck you all!" principe zwaar oververtegenwoordigd onder rijders van dat soort auto's...
Mag ik dat nog wel zeggen? Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt:
Iemands kleur, afkomst, geslacht, geaardheid, scholing zegt totaal niets over wat voor karakter die persoon heeft en/of hoe (a)sociaal die persoon is.
Ik haal niks door elkaar want daar heb ik het helemaal nooit over gehad
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: Een bepaald type auto is een vrije keuze, en vaak een keuze die je maakt om bij een bepaalde groep te horen en/of past goed bij je omdat die auto het fijnst rijdt bij het rijgedrag dat bij jouw karakter past.
Juist, een asociale bak voor het asociale karakter type;
"Kan me niks schelen dat dit type achterlijk veel gevaarlijker is voor de tegenpartij bij aanrijdingen"
"Kan me niks schelen dat dit ding 50% meer verbruikt"
"Kan we niks schelen dat hij niet in het parkeervak past, ik parkeer toch op het fietspad"
"Ik rij bij de rotondes gewoon door; de fietsers stoppen uiteindelijk toch wel"
Niet iedereen natuurlijk... maar bij dit type auto wel *ietwat* oververtegenwoordigd... aldus mijn observatie. Net zoals soortgelijke eigenschappen -wederom observatie...- flink oververtegenwoordigd zijn bij fatbike rijders in vergelijking met bijvoorbeeld de Gazelle Esprit rijders.
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: De wat minder gebruikelijke combinaties zijn er echter genoeg: ik ken een (inmiddels voormalig) eigenaar van zo'n bakbeest die 'm voor werk heeft, het ding niet echt mooi vindt ofzo, en er zeker niet mee de stad in wil (hij rijdt een klein autootje voor prive ritten), dan is er een homoseksuele man met van zichzelf een zacht karakter die toch een niet zo best verleden heeft en die ook nog eens één van de meest kundige vechters is die ik ken, en ik ken ook een Chief Product Officer met zwart getatoeëerde oogbollen, blauw haar en een berg piercings.
Mensen worden niet geboren met bepaald gedrag. Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.
Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.
Berichten: 6.720
Topics: 170
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2823
9273 x bedankt in 4486 berichten
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.
Deze vind ik mooi. Ga ik vast nog wel een keer gebruiken.
Kinderen zeggen nog weleens iets in de trant van: "Ja maar, zij/hij/die keek naar mij én toen dacht zij/hij/die ......."
Dan houd ik ze altijd voor dat je onmogelijk kunt weten wat iemand denkt/dacht.
Bij sommigen gaat die opmerking van jou ook goed werken.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 3.376
Topics: 114
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3871
4221 x bedankt in 2818 berichten
01-Aug-2025, 07:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 07:39 PM door Hardloper.)
De dodelijke afloop viel jammer genoeg te verwachten, volgens onderstaande artikelen
2024
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/3381...uvs-rijden schreef:Nog pijnlijker is dat brede auto's meer gevaar opleveren voor de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals voetgangers en fietsers. Doordat auto's breder worden, worden ze ook hoger
....
Dat brede auto's vaak ook hoger zijn, is eveneens een probleem. Volgens het onderzoek is de kans op een dodelijke afloop bij een aanrijding met een voetganger of fietser 30 procent groter als de voorzijde met 10 centimeter de lucht ingaat. Daarbij zijn deze auto's ook zwaarder geworden. Je hoeft geen Einstein te heten om te weten welke nadelige gevolgen dit heeft bij een botsing met een voetganger of fietser.
2021
https://autofans.be/nl/nieuws/47966-moet...-verbannen schreef:Ze pleit er dan ook voor om verkeersveiligheid vanuit een breed perspectief te bekijken. Een auto met een grotere massa zorgt voor een grotere kans op ernstige letsels. Een SUV zorgt vooral voor een veiliger gevoel voor de inzittenden maar het zou kunnen dat je dan minder alert reageert op de omgeving rond je.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
Juist. Onderbrengen in categorie T dus.
Berichten: 620
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 17
1027 x bedankt in 558 berichten
[quote="Hardloper" pid='66316' dateline='1754069791']
De dodelijke afloop viel jammer genoeg te verwachten, volgens onderstaande artikelen
2024
[quote="https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33814/slecht-nieuws-dat-we-in-grote-brede-suvs-rijden"]
Nog pijnlijker is dat brede auto's meer gevaar opleveren voor de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals voetgangers en fietsers. Doordat auto's breder worden, worden ze ook hoger
....
Dan te bedenken dat veel van die automobielen ook een bullbar gemonteerd hebben. Dan beschadig je de auto niet als je aangereden bent door dat ding.
Groet,
Tom
Berichten: 6.423
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13357
10304 x bedankt in 5017 berichten
01-Aug-2025, 07:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 07:55 PM door 365cycle.)
(01-Aug-2025, 07:02 PM)Coen__ schreef: Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen. Dat die mensen kijken ligt aan die mensen die kijken, niet aan de mensen die het foute gedrag vertonen. Want zie Wim z'n quote van mij
(01-Aug-2025, 07:38 PM)Coen__ schreef: Juist. Onderbrengen in categorie T dus. Op basis van wat?
Er is al een prima categorie voor dit soort voertuigen, waar de auto van die vriend destijds ook in viel; vrachtwagens.
De echte zware pickups mag je alleen rijden met (in zijn geval) rijbewijs C1E + code 95 (de E dus ivm aanhanger).
Dat er lui zijn die zo'n ding compleet onbruikbaar maken door ze teruggekeurd naar 3500 kg (met een totaal onbruikbaar laadvermogen) is een misser in onze wetgeving.
De EU gaat er nog één maken: ze willen de maximummassa voor personenauto's verhogen omdat elektrische auto's zwaarder zijn. Grote onzin - stimuleer fabrikanten maar om lichter te bouwen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: (01-Aug-2025, 07:02 PM)Coen__ schreef: Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.
Dat die mensen kijken ligt aan die mensen die kijken, niet aan de mensen die het foute gedrag vertonen. Want zie Wim z'n quote van mij
Dat er gekeken wordt komt natuurlijk wel door de mensen met het foute gedrag, maar volgens mij bedoel je net iets anders te verwoorden. Maakt ook niet uit; het blijft voor hem vervelend.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: (01-Aug-2025, 07:38 PM)Coen__ schreef: Juist. Onderbrengen in categorie T dus.
Op basis van wat?
Het gigantische gevaar voor overige weggebruikers.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: Er is al een prima categorie voor dit soort voertuigen, waar de auto van die vriend destijds ook in viel; vrachtwagens.
De echte zware pickups mag je alleen rijden met (in zijn geval) rijbewijs C1E + code 95 (de E dus ivm aanhanger).
Dat er lui zijn die zo'n ding compleet onbruikbaar maken door ze teruggekeurd naar 3500 kg (met een totaal onbruikbaar laadvermogen) is een misser in onze wetgeving.
Of dat ja. Zijn we ook weer eens eens met elkaar.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: De EU gaat er nog één maken: ze willen de maximummassa voor personenauto's verhogen omdat elektrische auto's zwaarder zijn. Grote onzin - stimuleer fabrikanten maar om lichter te bouwen.
Ja en in Nederland hebben ze de vrijstelling tm 4250 kg voor E-busjes zo te zien permanent gemaakt.
Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig?
Berichten: 6.423
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13357
10304 x bedankt in 5017 berichten
Ik sla een deel over, het heeft niet zoveel zin volgens mij.
(01-Aug-2025, 08:40 PM)Coen__ schreef: Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig? Deze vind ik dan wel weer leuk. De wagentjes dan he. Die hadden in het begin de gouden combinatie van een elektromotor zonder koppelbegrenzing en een enorm hoog zwaartepunt.
M.a.w.: Wielen stukje insturen, aan gasgeven denken, en pats... omver
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.518
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3824 x bedankt in 2114 berichten
02-Aug-2025, 12:38 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2025, 12:45 AM door ZoefZoef.)
(01-Aug-2025, 11:54 PM)365cycle schreef: Ik sla een deel over, het heeft niet zoveel zin volgens mij.
(01-Aug-2025, 08:40 PM)Coen__ schreef: Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig? Deze vind ik dan wel weer leuk. De wagentjes dan he. Die hadden in het begin de gouden combinatie van een elektromotor zonder koppelbegrenzing en een enorm hoog zwaartepunt.
M.a.w.: Wielen stukje insturen, aan gasgeven denken, en pats... omver
Bij een beetje harde wind waren het ook niet de meest veilige auto's.
Heb me ook menig maal afgevraagd wat er met zo'n auto zou gebeuren als ie frontaal geraakt wordt bij een ongeluk. Zo"n korte cabine.. daar wil je geen ongeluk mee hebben. Met een andere auto ook niet overigens maar daar heb je nog een kreukelzone voor.
Berichten: 358
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1063
715 x bedankt in 348 berichten
02-Aug-2025, 12:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2025, 12:44 AM door Tijanus.)
Veertig jaar geleden had een oom van mij een Nissan Patrol - toch min of meer dezelfde categorie. Maar, hij was een van de zeldzame beroepsgroepen met een zinnig gebruiksdoel voor zo'n bakbeest - daarom had hij er ook al een toen ze nog relatief zeldzaam en prijzig waren. Hij was namelijk veearts, en dan moet je nog wel eens een weilandje door akkeren, of misschien een schaapje of kalf meenemen. En, dat gebruik zag je onmiskenbaar aan zijn auto af...
De laatste jaren rijden er wel heel veel rond, en dat terwijl er steeds minder veeartsen nodig zijn (er zijn ~25% minder koeien in Nederland dan 40 jaar geleden). Voor het vervoeren van zware ladingen door ruig terrein zijn er veel capabelere (doch minder hippe) oplossingen bij de firma Zetor te krijgen. Tegelijkertijd lijkt een verpletterende meerderheid van die bakbeesten altijd in showroomstaat te zijn. Zelfs op de laadklep geen enkel krasje vind ik toch wel een vrij sterke aanwijzing van ehm... oneigenlijk gebruik.
De oplossing is natuurlijk doodsimpel: als het gebruikt wordt als persoonswagen ('luxe wagen', in sommige delen van het land), beprijs hem dan als een persoonswagen. Want dat ze in de wegenbelasting met een grijs kenteken nauwelijks duurder zijn dan een Aygo, stoort me nog iets meer dan de stickertjes met 'fuck fuel economy' die er ook wel eens op prijken. Horken met behoefte een een potentie projectie object zullen er altijd zijn, maar als samenleving moeten we dat zeker niet aanmoedigen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 2.518
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3824 x bedankt in 2114 berichten
Oneigenlijk gebruik? Wellicht niet het gebruik dat jij voor ogen hebt ervoor maar als zo'n wagen een zware aanhanger moet voortrekken dan zie je dat niet aan een krasje op de motorkap. Daarnaast zijn er gewoon mensen die het heerlijk vinden om dr auto te poetsen, ook als het eigenlijk gewoon een werkpaard is.
Onder dat laatste zal ik nooit gaan vallen. Een auto hoeft echt niet spik en span te zijn. Een deukje, wat viezigheid of wat dan ook zou me echt niet boeien. Als ie me maar van A naar B brengt
Tenzij ie nieuw is, dan wil je m even nieuw houden. Maar zelfs dan mag ie gerust lekker vies zijn van buiten. Eens in de paar maanden de wasstraat in.. en na de winterperiode wellicht om de pekel weg te spoelen.
Berichten: 6.423
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13357
10304 x bedankt in 5017 berichten
(02-Aug-2025, 12:40 AM)Tijanus schreef: De oplossing is natuurlijk doodsimpel: als het gebruikt wordt als persoonswagen ('luxe wagen', in sommige delen van het land), beprijs hem dan als een persoonswagen. Want dat ze in de wegenbelasting met een grijs kenteken nauwelijks duurder zijn dan een Aygo, stoort me nog iets meer dan de stickertjes met 'fuck fuel economy' die er ook wel eens op prijken. Horken met behoefte een een potentie projectie object zullen er altijd zijn, maar als samenleving moeten we dat zeker niet aanmoedigen. Denk dat het goed zou zijn als we autorijden terugbrengen naar de essentie: vlot en efficiënt vervoer van/naar locaties waar geen goed openbaar vervoer is, en verder dan de meesten op eigen kracht willen gaan.
Nu ik voor de keus sta om mogelijk toch weer een eigen auto tot mijn beschikking te hebben (gezien de kosten in balans komen met mijn gebruik, zeker als het voertuig gedeeld mag worden) neig ik ook sterk naar een auto die precies aan dat plaatje voldoet: niet snel, compact, licht, elektrisch, airco, geen enorme accu (net genoeg voor mijn langste logisch af te leggen afstand), maar vlot snelladen voor wanneer ik verder moet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 518
Topics: 15
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 352
987 x bedankt in 478 berichten
Berichten: 309
Topics: 20
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 1233
759 x bedankt in 307 berichten
(, 07:12 PM)LigfietsWilsum schreef: Helaas, de volgende hork...
https://1zwolle.nl/nieuws/188106/wielren...uveen.html
Super veilig zulke "auto's" (Voor degene die er in zit, ieder ander heeft pech  )
Berichten: 3.376
Topics: 114
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3871
4221 x bedankt in 2818 berichten
Hoeveel doden moeten er nog vallen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
Zo te zien heeft de politie direct remproeven gedaan met die pickup.
De ram zo te zien op de Statenweg van ZW naar NO
Begin van de kruising (de geverfde boogstraal) tot waar de auto stilstaat meer dan 30 meter.
Betreft dit kruispunt;
https://maps.app.goo.gl/dhTbf7AP4QxzR91L9
Ik vrees dat de conclusie gaat zijn dat "de ram kwam van rechts" (als dat laatste shot waar de agenten de fiets voor de auto houden is hoe het gegaan is) maar ook... "de ram reed veel te hard".
Berichten: 2.191
Topics: 34
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1771 x bedankt in 1001 berichten
Wat een enorm verschil tussen de fiets en de motorkap van die auto. De fiets komt maar tot 3/5 van de hoogte.
Maar goed, de voorruit is nog heel, in tegenstelling tot bij bijna elke andere auto...
Berichten: 3.376
Topics: 114
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3871
4221 x bedankt in 2818 berichten
(, 09:04 PM)Lopopodium schreef: Wat een enorm verschil tussen de fiets en de motorkap van die auto. De fiets komt maar tot 3/5 van de hoogte.
Maar goed, de voorruit is nog heel, in tegenstelling tot bij bijna elke andere auto...
Als we dit zien, dan moeten straks alle fietsen voorzien worden van een vlaggetje. Of beter, al die Amerikaanse bakken moeten voorzien worden van een dik matras aan de voorkant.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 836
Topics: 45
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 6
1820 x bedankt in 780 berichten
, 09:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:09 PM door Bob Hagendijk.)
Verschrikkelijk als je die agent op die fiets ziet, waarbij je je precies kan voorstellen dat je zo'n bakbeest op je af ziet komen.
Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Maar... De situatie is daar ook waardeloos. Zie die enorme bomenrij waar je niet doorheen kan kijken. Als ik daar op mijn ligfiets met +30km/u aan kom moet ik of vol in de remmen omdat ik op het laatst pas wat zie, of het erop gokken. We weten allemaal dat zelf opgewekte snelheid niet fijn is om kwijt te raken. Als die fietser de auto laat kon zien was het andersom ook zo, te hard gereden is nog niet gezegd, dus niet direct vanuit gaan. Als dat wel zo is zou het qua reactietijd beiden geholpen hebben als dat niet zo was.
Wat een waardeloze situatie...
Berichten: 3.376
Topics: 114
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3871
4221 x bedankt in 2818 berichten
(, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Petitie starten om ze te gaan verbieden binnen de EU.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
(, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Verschrikkelijk als je die agent op die fiets ziet, waarbij je je precies kan voorstellen dat je zo'n bakbeest op je af ziet komen.
Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Maar... De situatie is daar ook waardeloos. Zie die enorme bomenrij waar je niet doorheen kan kijken. Als ik daar op mijn ligfiets met +30km/u aan kom moet ik of vol in de remmen omdat ik op het laatst pas wat zie, of het erop gokken. We weten allemaal dat zelf opgewekte snelheid niet fijn is om kwijt te raken. Als die fietser de auto laat kon zien was het andersom ook zo, te hard gereden is nog niet gezegd, dus niet direct vanuit gaan. Als dat wel zo is zou het qua reactietijd beiden geholpen hebben als dat niet zo was.
Wat een waardeloze situatie...
Al zouden die bomen er niet staan zag je nog niks vanwege het maïsveld.
Ook alweer iets (naast het gedrag van de automobilisten) waar je in Duitsland (in mijn beleving) minder last van hebt. Sommige buitenaf wegen in Nederland zijn tegenwoordig gewoon een tunnel tussen de mais... meer vrij uitzicht midden in de stad zeg maar. Zodra je dan de landsgrens passeert is er weer uitzicht en worden er ook andere dingen dan maïs verbouwd...
Berichten: 836
Topics: 45
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 6
1820 x bedankt in 780 berichten
, 09:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:36 PM door Bob Hagendijk.)
(, 09:10 PM)Hardloper schreef: (, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Petitie starten om ze te gaan verbieden binnen de EU.
Door beïnvloeding van de politiek door lobbygroepen geloof ik daar niet zo in, en dat was het punt van mijn post ook niet.
Zie de situatie. Pas op een meter of 5 ziet die wielrenner of er iets van rechts aan komt. Die moet of vol afremmen om op tijd stil te staan als er iets aan komt, of gokken.
Voor de automobilist (asobak of niet) komt de wielrenner uit het niets.
Als je je beiden netjes houdt aan de regels gaat het goed, maar we weten allemaal dat dat niet zo is, zowel fietsers als automobilisten niet. Daarom zouden verkeerssituaties vergevingsgezind moeten zijn, als iemand een fout maakt dat de ander kan anticiperen, of er voldoende ruimte is om fouten op te vangen. Dat is hier helaas niet zo, en zo zijn er nog veel meer plekken aan te wijzen.
Berichten: 1.132
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 699
2300 x bedankt in 1058 berichten
(, 09:34 PM)Coen__ schreef: Ook alweer iets (naast het gedrag van de automobilisten) waar je in Duitsland (in mijn beleving) minder last van hebt. Sommige buitenaf wegen in Nederland zijn tegenwoordig gewoon een tunnel tussen de mais... meer vrij uitzicht midden in de stad zeg maar. Zodra je dan de landsgrens passeert is er weer uitzicht en worden er ook andere dingen dan maïs verbouwd...
Ik kan hier in de buurt wel een aantal kruispunten aanwijzen waar het mais nu zo staat dat alle zicht naar de zijwegen is weggenomen. Maar goed dat is wel slechts mijn beperkte waarneming van een heel klein deel van Duitsland.
Wel is de mais weer een argumentatiepunt in de discussie dat ik een vlaggetje op moet als het gras hier hoog staat (Wat weinig gebeurd) Mijn reactie is dat auto's dan ook vlaggetjes moeten als het mais hoog staat.
Berichten: 361
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 15
168 x bedankt in 114 berichten
, 10:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:10 PM door Coen__.)
(, 09:35 PM)Bob Hagendijk schreef: (, 09:10 PM)Hardloper schreef: (, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Petitie starten om ze te gaan verbieden binnen de EU.
Door beïnvloeding van de politiek door lobbygroepen geloof ik daar niet zo in, en dat was het punt van mijn post ook niet.
Zie de situatie. Pas op een meter of 5 ziet die wielrenner of er iets van rechts aan komt. Die moet of vol afremmen om op tijd stil te staan als er iets aan komt, of gokken.
Voor de automobilist (asobak of niet) komt de wielrenner uit het niets.
Als je je beiden netjes houdt aan de regels gaat het goed, maar we weten allemaal dat dat niet zo is, zowel fietsers als automobilisten niet. Daarom zouden verkeerssituaties vergevingsgezind moeten zijn, als iemand een fout maakt dat de ander kan anticiperen, of er voldoende ruimte is om fouten op te vangen. Dat is hier helaas niet zo, en zo zijn er nog veel meer plekken aan te wijzen.
M'n ouders hadden een "vergevingsgezinde" weg voor de deur met iets verderop een mega ruime bocht... je mocht er 50 km/h... de bocht was ruim... had giga verkanting... vrijliggend verplicht fietspad, het gemiddelde bij politiecontroles was 65 en dan nog presteerden ze het om uit de bocht te vliegen, door de houten vangrail te knallen en 100 meter na de bocht al dan niet op de kop terecht te komen in tuinen en erkers...
Ik wilde eigenlijk vragen; bedoelde je in dit geval dan dat de bomen in de hoeken van de kruising weg hadden gemoeten?
Als je kijkt naar het zicht wat de ram naar rechts had... en je kijkt naar waar hij uiteindelijk tot stilstand is gekomen (als de auto niet verplaats is dan) dan denk ik zo dat die ook niet met gepaste snelheid de kruising genaderd heeft.
(, 09:41 PM)datakneder schreef: (, 09:34 PM)Coen__ schreef: Ook alweer iets (naast het gedrag van de automobilisten) waar je in Duitsland (in mijn beleving) minder last van hebt. Sommige buitenaf wegen in Nederland zijn tegenwoordig gewoon een tunnel tussen de mais... meer vrij uitzicht midden in de stad zeg maar. Zodra je dan de landsgrens passeert is er weer uitzicht en worden er ook andere dingen dan maïs verbouwd...
Ik kan hier in de buurt wel een aantal kruispunten aanwijzen waar het mais nu zo staat dat alle zicht naar de zijwegen is weggenomen. Maar goed dat is wel slechts mijn beperkte waarneming van een heel klein deel van Duitsland.
Wel is de mais weer een argumentatiepunt in de discussie dat ik een vlaggetje op moet als het gras hier hoog staat (Wat weinig gebeurd) Mijn reactie is dat auto's dan ook vlaggetjes moeten als het mais hoog staat.
Ja ik ken er ook wel een paar, maar als % van het geheel is dat aldaar volgens mij fors minder.
Berichten: 836
Topics: 45
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 6
1820 x bedankt in 780 berichten
, 10:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:21 PM door Bob Hagendijk.)
(, 10:09 PM)Coen__ schreef: Ik wilde eigenlijk vragen; bedoelde je in dit geval dan dat de bomen in de hoeken van de kruising weg hadden gemoeten?
Als je kijkt naar het zicht wat de ram naar rechts had... en je kijkt naar waar hij uiteindelijk tot stilstand is gekomen (als de auto niet verplaats is dan) dan denk ik zo dat die ook niet met gepaste snelheid de kruising genaderd heeft. Ja dat bedoel ik, en ook de overige zaken (mais, heuvel) Want dan was er een kans geweest dat de wielrenster de auto eerder gezien en dus eerder vaart geminderd. De auto had de wielrenster eerder kunnen zien en zijn snelheid kunnen minderen, en bij geen oogcontact zelf de aanrijding kunnen voorkomen.
Nee dat is geen garantie, maar wel vergroting van de kans op een goede afloop.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Lopopodium, 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|