07-May-2026, 08:21 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-May-2026, 08:23 AM door Wim -de roetsende.)
(06-May-2026, 10:27 PM)365cycle schreef: Zomaar benieuwd Wim, waarom wil je per se zo'n smalle band?
In de wielkast van de DF krijg ik een 28mm (vouw)band nog redelijk goed tussen de naaf en de wielkast geduwd. Veel breder moet het niet worden. Ik heb ook 32mm geprobeerd, vond ik echt niet meer gezellig.
Bij mijn eerste DF wilde ik graag een 40mm achterband. Volgens Ymte kon dat. Nadat hij ruim 10min aan het duwen was, was de band nog steeds maar halverwege. Daarna heb ik gezegd dat ik toch graag een smallere band zou willen.
Als het hem al bijna niet lukt, dan lukt het mij helemaal niet
Het moet 's winters in het donker en in de regen ook nog lukken. Vandaar een smalle band.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike

