9 uren geleden
(, 10:42 AM)Bianca F schreef: Leuk draadje Tim, maar eigenlijk moet je hem even updaten. Ik weet waar je nu bent, maar welke fiets is het geworden, hoe snel ging je er mee en hoe lang duurde het voor je de volgende kocht?
Dank! Het werd uiteindelijk een bovenstuur Challenge Furai. Ik reed een jaartje woon-werk ermee. Kruissnelheid bovenin de 20/onderin de 30. Na een jaar gooide ik het roer om qua werk, kwam er een 55km enkele reis rit eens per week en ging ik overstag voor de eerste Quest (Ook een draadje van: KLIK). Daarna ging het steeds zo dat ik upgrades van m'n huidige fiets zag die ik voor relatief weinig bijbetalen bij verkoop kon scoren 
(, 09:23 PM)Bianca F schreef: ...
Niet iedereen weet nog hoe het is om geen geld te hebbenDe lengte en kracht van je benen is het belangrijkste. De fiets zoek je erbij, waarbij je financiële armslag bepalend is.
Leuk dat je in Apeldoorn gaat kijken, dat gaat vast leerzaam zijn.
Toch even inhaken op de opmerkingen van 'spaar even door'. Want ondanks dat er vermoedelijk zo'n 25 levensjaren tussen Rolrek en ondergetekende zitten, herken ik z'n budgettaire overwegingen nog altijd erg goed
En hier op het forum wordt soms wel wat gemakkelijk geadviseerd om 'even door te sparen voor die betere fiets' terwijl je vraagstelling juist gebaseerd is op het geld besparen door de fiets in kwestie in te zetten. Ik zou zeggen: probeer het gewoon! Er is heus wel een ligfiets te krijgen voor 250 euro of minder. Ze gaan nou niet bepaald als warme broodjes de toonbank over en de prijzen liggen niet hoog (ik heb het idee dat ze steeds lager liggen). Dat in het achterhoofd houdend: jouw positieve scenario van voor aankoopprijs weer verkopen is mij nooit gelukt (ik heb dat ook wel gedacht). Misschien kocht ik ze te duur (ben geen onderhandelaar
) of had ik onvoldoende geduld, maar ik legde steeds wel iets toe. Tot slot: ik ben morgen ook in Apeldoorn, schiet me gerust aan. Rijd een gele Milan.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt

De lengte en kracht van je benen is het belangrijkste. De fiets zoek je erbij, waarbij je financiële armslag bepalend is.