10 uren geleden
Onderaan een afdaling kwam de cyclus van het stoplicht wat ongunstig uit moest ik even wachten. Om het beslaan van mijn bril tegen te gaan klapte ik mijn kap aan de rechterkant omhoog (helpt ook met naar het stoplicht kijken). Hoor ik van links "nee, verkeerde kant". Nu had ik in de afdaling twee fietsers ingehaald en was dat gezien de snelheid misschien wat aan de krappe kant. (niets al te geks maar ik doe het liever wat ruimer) Ik bereid me al voor op een opmerking maar het licht ging op groen dus ik kom doorrijden. Het volgende stoplicht staat helaas zo dat je daar eigenlijk altijd moet wachten en ik zag de twee fietsers dezelfde kant op komen. kap weer om hoog en dit keer komt een van hen aan de open kant staan.
"Heb je een elektrische motor daarin?"
"nope"
"oh wauw, dat had ik wel verwacht"
"haha, nee puur aerodynamica"
"ja maar dat helpt toch niet zó veel? je trapt zeker ook wel hard"
"nou, zeker in zo'n afdaling hoef ik eigenlijk vrij weinig te doen"
Tot het licht op groen sprong gezellig verder gebabbeld over wattages en de bijbehorende snelheden en terwijl ik weer weg rij bedenk ik me dat ik de snelheid/wattage verhouding voor dit weer misschien wat overdreef. Twee bochten later rij ik met 160W ruim 40km/h over de dijk langs de IJssel en besef ik me dat ik niet overdreef en erg blij ben met mijn fiets.
"Heb je een elektrische motor daarin?"
"nope"
"oh wauw, dat had ik wel verwacht"
"haha, nee puur aerodynamica"
"ja maar dat helpt toch niet zó veel? je trapt zeker ook wel hard"
"nou, zeker in zo'n afdaling hoef ik eigenlijk vrij weinig te doen"
Tot het licht op groen sprong gezellig verder gebabbeld over wattages en de bijbehorende snelheden en terwijl ik weer weg rij bedenk ik me dat ik de snelheid/wattage verhouding voor dit weer misschien wat overdreef. Twee bochten later rij ik met 160W ruim 40km/h over de dijk langs de IJssel en besef ik me dat ik niet overdreef en erg blij ben met mijn fiets.