03-Aug-2025, 08:46 AM
(03-Aug-2025, 08:14 AM)liggende daan schreef:(02-Aug-2025, 05:11 PM)Jeroen S schreef: Voor de Monoblade heb je dan ook gelijk de speciale naaf nodig, het de spaakjes daarvoor zullen ook wel weer een bijzonder onderdeel zijn. Wordt het nog een duur grapje. Misschien eerst maar eens het wiel wat richten. Maar dat is lastig want dan moet het velglint eraf, en je hebt een raar bitje nodig meen ik me te herinneren. 5,5mm ofzo. Voorlopig heb ik andere dingen die prioriteit krijgen.
Ik weet ze wel te vinden ?. 18 gaats 451, heb er zelfs hier een thuis liggen.
Voor mijn monoblade 451 aero velg heb ik bij een bekende dhz zaak een 5.5 mm T-sleutel gekocht, dat werkt prima voor de diepliggende spaaknippels.
Na deze spaak-spanning poging bleek mijn 451 wiel nog steeds -ei- vormig; er was een duidelijk hoogteverschil zichtbaar bij de 'las' (180 graden tegenover het ventielgat).
Zo'n productie schoonheidsfoutje los je niet op met spaakspanning.
Omdat bram op de moment geen 451 18 gats velg had/kon vinden en doorrijden met dit wiel grote irritatie gaf (hobbel de hobbel) en ik nergens een 451 / 18 gats velg kon vinden heb ik een andere route genomen.
451 / 36 velg gekocht en shimano xt naaf omgebouwd naar enkelzijdige ophanging.
@Jeroen; je hebt momenteel een 451 / 28 monoblade wiel dat niet meer recht is, of?
Azub Max - Sunrider - HP Speedmachine - Azub Fatty