Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Requiem
#13
Ja, maar ook dat materiële kan in de duizenden euro's lopen.
De dagwaarde alleen is € 4.500,-, vastgesteld door Ymte.

Ik vraag me dan ook af hoe zoiets afgerond wordt? Dagwaarde? Vervangingswaarde? Roept u maar.

De ophaalkosten worden door de verzekeraar vergoed.
Het vervangend vervoer wordt vergoed. (Ik rijd hierom in een oude DF)
De advocaatkosten worden vergoed. (Bij geen fysiek letsel komt de politie vaak niet. De fietser moet het met de automobilist oplossen. Toen ik dit bij een aanrijding met een  ligfiets (stond geparkeerd; de auto niet op de handrem) zelf deed bleek ik lang niet de vergoeding gekregen te hebben als waar ik recht op had gehad. Schakel dus een advocaat in)
Bij fysiek of psychisch letsel kun je smartengeld krijgen.
Als de reparatiekosten meer zijn dan de dagwaarde, dan wordt de dagwaarde vergoed. (De opbrengst van het 'wrak'  is onderdeel van de dagwaarde, dus niet extra. Ymte formuleerde dit als bod; de verzekeraar mag een hoger bod uitbrengen))

Krijg je als crash-slachtoffer voorrang qua levertijd bij de velomobiel bedrijven?

De levertijd is nu kort, dus dit is niet nodig en niet handig. De nieuwe velomobiel zal in de door jou gewenste kleuren gespoten moeten worden en er was vervangend vervoer beschikbaar. Ik geloof wel dat ik voorrang kreeg in de besteltijd bij mijn vorige total-los. Waarschijnlijk is dit juridisch en hangt samen met de kosten en de tijd voor vervangend vervoer, maar ik weet niet hoe dit zit.

Niels, ervaringsdeskundige, van der Wal

Wellicht dat het gras nu wat hoger staat... maar dat is echt wel superslecht zeg. Maximaal uitzicht, maximaal duidelijk aangegeven. Die gast heeft gewoon helemaal niet gekeken. Rijbewijs afpakken voor de levertijd van een velomobiel, op z'n minst.



Het gras was zeer laag, bij dit weer groeit het niet.
De automobilist had ik iets snelheid zien minderen, gewoonlijk een teken dat ze kijken en voorrang zullen verlenen.
Ik heb hem dit gevraagd en hij zei inderdaad gekeken te hebben, maar gekeken te hebben naar auto's. (Dit heet cognitieve ............, automobilisten kijken naar wat gevaar voor henzelf geeft).
Natuurlijk is het raar om op een fietspad naar auto's te kijken, maar een rationele discussie hierover zou ook raar geweest zijn.

Dit ongeval onderschrijft wederom mijn stelling; dat auto's gevaarlijk zijn voor fietsers; niet andersom.
Ontvlechting is dus nodig. Dit is duurder, maar dit geld hieraan niet uitgeven geeft dode en gewonde fietsers.

Niels, fietstweer, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Requiem - door Niels van der Wal - 30-Jul-2018, 09:15 PM
RE: Requiem - door ErikvanD - 30-Jul-2018, 09:29 PM
RE: Requiem - door Coen__ - 04-Aug-2018, 12:46 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 05-Aug-2018, 08:06 AM
RE: Requiem - door Marnix - 30-Jul-2018, 09:30 PM
RE: Requiem - door Lopopodium - 30-Jul-2018, 09:42 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 30-Jul-2018, 09:46 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 31-Jul-2018, 09:29 AM
RE: Requiem - door Hoekie - 31-Jul-2018, 09:38 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 31-Jul-2018, 10:14 AM
RE: Requiem - door PietV* - 01-Aug-2018, 07:24 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 02-Aug-2018, 08:04 AM
RE: Requiem - door PietV* - 02-Aug-2018, 01:44 PM
RE: Requiem - door cnarcnar - 19-Aug-2018, 02:13 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 19-Aug-2018, 06:47 PM
RE: Requiem - door cnarcnar - 19-Aug-2018, 07:19 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 19-Aug-2018, 11:41 PM
RE: Requiem - door Hoekie - 20-Aug-2018, 12:04 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 20-Aug-2018, 09:14 AM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 19-Aug-2018, 08:57 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 20-Aug-2018, 09:58 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 20-Aug-2018, 10:02 PM
RE: Requiem - door Roef Veerman - 20-Aug-2018, 09:34 PM
RE: Requiem - door Lopopodium - 20-Aug-2018, 10:45 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 30-Aug-2018, 02:27 PM
RE: Requiem - door PietV* - 30-Aug-2018, 11:46 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 11-Oct-2018, 03:24 PM
RE: Requiem - door Hoekie - 11-Oct-2018, 10:10 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 12-Oct-2018, 10:00 AM
RE: Requiem - door Fietsbennie - 12-Oct-2018, 10:07 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 12-Oct-2018, 11:39 AM
RE: Requiem - door ErikvanD - 11-Oct-2018, 04:17 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 11-Oct-2018, 08:17 PM
RE: Requiem - door Roepers - 11-Oct-2018, 09:54 PM
RE: Requiem - door Roef Veerman - 12-Oct-2018, 12:55 PM
RE: Requiem - door Hoekie - 12-Oct-2018, 01:21 PM
RE: Requiem - door GertBr - 12-Oct-2018, 01:57 PM
RE: Requiem - door ErikvanD - 12-Oct-2018, 06:04 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 12-Oct-2018, 06:20 PM
RE: Requiem - door Luapretep - 12-Oct-2018, 06:51 PM
RE: Requiem - door Lopopodium - 13-Oct-2018, 12:30 AM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 13-Oct-2018, 08:27 AM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 21-Oct-2018, 08:49 AM
RE: Requiem - door Hoekie - 21-Oct-2018, 12:47 PM
RE: Requiem - door Roepers - 21-Oct-2018, 01:10 PM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 21-Oct-2018, 02:22 PM
RE: Requiem - door ErikvanD - 21-Oct-2018, 10:24 PM
RE: Requiem - door Niels van der Wal - 22-Oct-2018, 09:35 AM
RE: Requiem - door Wim -de roetsende - 22-Oct-2018, 10:32 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM