Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 6.444
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13432
10354 x bedankt in 5036 berichten
05-Jul-2022, 08:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jul-2022, 08:39 PM door 365cycle.)
(05-Jul-2022, 06:03 PM)Bas_ligfiets schreef: Volgens de grafiekjes zou ik toch dik boven de 40 moeten rijden met dit vermogen…. - bij constante snelheid. Als je optrekt is je vermogen een veelvoud daarvan, 400 zit je echt zo aan. Als ik echt hard optrek schiet ik zo over de 1000 heen, met de aanhanger erachter ben ik ongetwijfeld een paar keer door de 1500 watt gegaan om snel op tempo te komen. Natuurlijk zijn dat korte stukjes, maar zelfs als je langzaam versnelt is je vermogen fors hoger dan bij echt constante snelheid.
- op de beste banden die je kan vinden
- met een optimaal afgestelde fiets
- onder de meest ideale omstandigheden
Ik ken maar een paar mensen die hun velomobielen zo hebben ingericht dat ze de vermogens en snelheden uit de "fabrieksopgave" halen. Dan krijg je dit soort (woon-werk, is maar net over de 6 km) ritjes:
Je ziet het goed, 65 km/h gemiddeld bij 220 watt. Het kan dus zeker wel. Maar we hebben het hier over een Milan SL Mk4 die; - verlaagd is voor minder luchtweerstand, en kaarsrecht gezet zodat er geen overdruk of onderdruk ontstaat aan de onderkant;
- met aerodynamische verbeteringen (o.a. koplamp dicht);
- met een speciale racekap (aerodynamisch beter dan de battle mountain kap) inclusief NACAduct;
- op Schwalbe Pro One TT Record Edition banden voor (in 28-406 al 67,40/stuk; maak één noodstop en je kan ze weggooien);
- een grotere velg achter met de Conti GP5000 TL (voor en achter uiteraard tubeless);
- een gewaxte, geoptimaliseerde kaarsrechte kettinglijn met grotere, efficiëntere kettingwielen en maar één (80T) kettingblad;
- aangepaste vering (hybride harde veren/elastomeer)
Ik vergeet vast nog wel wat dingetjes. De vraag is of je dit er allemaal voor over hebt om een keer een stukje echt hard te kunnen; over onze drempels rijden behoort niet meer tot de mogelijkheden en met banden die zo snel slijten én zo duur zijn wordt naar je werk fietsen toch nog duur.
Ik in ieder geval niet, dan rijd ik wel wat minder hard
|
Berichten in dit topic |
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 05-Jul-2022, 08:39 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Nieuw speeltje ?
|
Het waren vooral de ...Gideonaut — 10:55 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Ik neem aan dat je g...Boyd Maduro — 10:46 PM |
Nieuw speeltje ?
|
Korte samenvatting i...Boyd Maduro — 10:40 PM |
Nieuw speeltje ?
|
Vanmiddag bij Interc...gideon — 09:51 PM |
Ruitenwisser?
|
Jawel, na een order ...Lig-ger — 09:32 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Dit bericht kan in 2...Hardloper — 06:46 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Mijn 1040 kostte laa...Hardloper — 06:39 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Korte update:
Net i...Kapitein Bosui — 02:41 PM |
QV 171 te koop
|
Jammer dat deze velo...Lopopodium — 12:56 PM |
QV 171 te koop
|
Drie weken geleden k...benparke — 08:39 AM |
Nieuwe Quest 3.0
|
Zo, dat duurt nog ...JanBurp — 07:45 AM |
Sachs 3x7 naaf
|
Ik had ooit ook een ...Jeroen S — 10:07 PM |
Flevobike Greenmachine
|
Hallo Ernst Jan, Wel...Jeroen S — 09:52 PM |
Nieuwe Quest 3.0
|
Zo, dat duurt nog ev...Lig-ger — 09:40 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Qua pinout: het maak...Kapitein Bosui — 08:31 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Dat zie je op die Th...Arend-Jan — 07:25 PM |
Garmin edge: opladen via achterkant
|
Zou het kunnen zij...Hoekie — 06:56 PM |
|