Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen.
Goedemorgen allemaal.
Mijn naam is Walter en woon in de kop van Noord holland.
43 jaartjes jong en een beetje terug van weggeweest.
Heb rond 2014 ooit een nieuwe WAW gehad (mooie witte met aerotail met gele sponsoring van een fietsenzaak), welke door een vlaming is overgenomen en opgehaald in een klein autootje waarin het los allemaal maar net paste.
Ik weet helaas niet meer welk nummer het was maar hoop deze toch nog is een keer terug te vinden.
Helaas heb ik die nog geen jaar later door een echtscheiding en wat financiele problemen moeten verkopen

Afgelopen tijd heb ik een periode een Fujin gereden welke niet mijn ding was.
Een KMX trike welke ik heel leuk vond maar de staat was niet best en echt snel was die ook niet.
Op mijn racefiets was ik gemiddeld 5km/pu sneller op mijn woon-werk traject wat bijna 30km recht asfalt is langs de N9 of door de duinen.

Omdat mijn woon-werk verkeer langs de welbekende A9 is tussen Jdorp en Alkmaar begint het toch weer te kriebelen om een Velomobiel te kopen.
Geen nieuwe dit keer. WAW beviel me goed alleen het was wel een stuiterbak aan de achterkant. Vanwege de vele dagen zijwind moet de Velomobiel wel bij flinke windvlagen op zijn pootjes blijven staan. De strada staat ook heel hoog op mijn lijstje naast de WAW. Met de WAW kon ik best lang doorrijden al is het natuurlijk wel spannend als je bij een goede windvlaag toch een extra meter asfalt nodig heb opzij.

Mocht het uiteindelijk toch niet tot een velomobiel komen dan word het zeker een open trike als een vtx of een scorpion.

Ik hoop snel een keer aan te kunnen haken bij een rondrit.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
Welkom op ons forum Walter.

Als ik even op ons tweedehands site bekijk:
https://ligfiets.net/advertisements
Maar ook in Dronten bij Inter City Bike:
https://intercitybike.nl/gebruikte-velomobielen/
Dan zie ik een paar velomobielen die aan je voorkeuren voldoen.

Dus als je wilt, rijdt je volgende week al weer terug op een velomobiel.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , walters83
(10 uren geleden)Hardloper schreef: Welkom op ons forum Walter.

Als ik even op ons tweedehands site bekijk:
https://ligfiets.net/advertisements
Maar ook in Dronten bij Inter City Bike:
https://intercitybike.nl/gebruikte-velomobielen/
Dan zie ik een paar velomobielen die aan je voorkeuren voldoen.

Dus als je wilt, rijdt je volgende week al weer terug op een velomobiel.

Hey Hardloper,

Beiden had ik in de smiezen.
De WAW is net even boven budget. De Strada bij ICB wil ik een keer gaan testrijden maar ik moet even tijd vinden.
Heb ook nog wat bij de "Rond" zien staan wat mijn intresse heeft overigens en een WAW bij een andere ligfietswinkel. Maar vanuit de kop is alles ver weg helaas. 

Dank ieg voor de reply.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Welkom Walter!

Er komt binnenkort waarschijnlijk een Bülk 4 More beschikbaar van een rijder bij jou in de buurt, hij wacht op de levering van zijn nieuwe fiets. Er is een inruil in Dronten afgesproken maar zover ik Ymte ken kan dat ook omgezet worden in een prive verkoop.
Mocht je interesse hebben schrijf het hier en ik zal hem erop wijzen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: walters83
Ook van mijn kant welkom op het forum. Zijwind kan inderdaad spannend worden. Heb ik hier in het Oosten toch wat minder last van. Peter de Rond heeft er vaak ook wel een paar staan. De omgeving daar diep in Twente vind ik bijzonder mooi, je kunt er een weekendje van maken ofzo. De ontwikkelingen zijn overigens wel een stukje verder gegaan na WAW en Strada, als het binnen budget past, zou ik zeker ook naar de wat nieuwere modellen kijken. Er zijn de afgelopen 10 jaar echt wel grote stappen gemaakt.

Met 30 km asfalt kan ik mee voorstellen dat een Velomobiel toch wel erg aantrekkelijk wordt. De betere weersbescherming was voor mij een zeer belangrijk argument om voor de velomobiel te kiezen. O.a. omdat ik iedere dag met de fiets naar het werk ga. Na een zelfbouw project kwam er een oude maar goed herstelde Milan GT langs die me goed bevalt. Ik vind hem erg stabiel, maar we zitten hier niet aan de kust.
Antwoord }
Bedankt door: walters83 , Willeke_IGKT
Dank voor de reacties een aanbiedingen. Ik kom echter vanwege een budget tot zo rond de 3500 euro wel automatich uit bij een ouder model. Wat overigens geen probleem is gezien de velomobiel op het werk in een gedeelde stalling komt te staan waar niet iedereen even netjes is met andermans spullen. Een nieuwe zou zonde zijn.
Stiekem heb ik wel een beetje een zwak voor de WAW mede door de gebruikte materialen zoals kevlar, aluminium ed wat de repareerbaarheid mijns inziens toch ook wel vergemakkelijkt. De losse neus en staart vind ik ook wel prettig. Ik weet een mooie te staan voor mijn budget ( tenminste op de site staat hij nog te koop ). Maar voor de zekerheid ga ik de 26ste eerst is in een quest een rondje rijden bij iemand uit de Zaanstreek om toch is te vergelijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)walters83 schreef: Dank voor de reacties een aanbiedingen. Ik kom echter vanwege een budget tot zo rond de 3500 euro wel automatich uit bij een ouder model. Wat overigens geen probleem is gezien de velomobiel op het werk in een gedeelde stalling komt te staan waar niet iedereen even netjes is met andermans spullen. Een nieuwe zou zonde zijn.
Stiekem heb ik wel een beetje een zwak voor de WAW mede door de gebruikte materialen zoals kevlar, aluminium ed wat de repareerbaarheid mijns inziens toch ook wel vergemakkelijkt. De losse neus en staart vind ik ook wel prettig. Ik weet een mooie te staan voor mijn budget ( tenminste op de site staat hij nog te koop ). Maar voor de zekerheid ga ik de 26ste eerst is in een quest een rondje rijden bij iemand uit de Zaanstreek om toch is te vergelijken.

Welkom op het forum!

Kevlar vergemakkelijkt een reparatie niet echt. Het is met een gewone schaar niet te knippen, schuren is ook niet te doen. Dat gaat pluizen als een malle. En ook als het in een onderdeel zit zal het door het kleinste microgaatje of scheurtje vocht aantrekken. Dat is voor geen enkel composiet onderdeel prettig.
Tegenwoordig is kevlar niet heel veel meer gebruikt in onderdelen in de branche waarin ik werk. Glasvezel is een veel beter en goedkoper alternatief. En veel makkelijker te repareren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Walter, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Maar dat komt vast wel goed gezien je openingspost  Wink
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: GHOOGEN, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dochter kwam thuis v...Jeroen S — 10:12 PM
Even voorstellen.
Walter, welkom op di...Wim -de roetsende — 09:36 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in Franeker ...Roepers — 08:40 PM
Fiets vouwwagens, caravans en fietscamp...
Mijn fiets vouwwag...Casper Jansen — 08:33 PM
Even voorstellen.
Dank voor de react...arnovelo — 07:35 PM
Slow TV
Hoekie — 06:01 PM
Nieuw hier en twijfel over trike
Welkom Eva. Heel vee...Fietsbennie — 05:41 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Ja, dat helpt.... ....Twinbike — 05:07 PM
Nieuw hier en twijfel over trike
Ik denk persoonlijk ...walters83 — 04:39 PM
Even voorstellen.
Dank voor de reactie...walters83 — 04:31 PM
Even voorstellen.
Ook van mijn kant we...Jeroen S — 03:41 PM
Even voorstellen.
Welkom Walter! Er k...Willeke_IGKT — 03:25 PM
Mistral ingekort, problemen
De verkorters pastte...Willeke_IGKT — 03:21 PM
Even voorstellen.
Welkom op ons forum...walters83 — 01:33 PM
Even voorstellen.
Welkom op ons forum ...Hardloper — 12:45 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Wel merk behoorlij...Arend-Jan — 12:35 PM
Mistral ingekort, problemen
Ik benadruk graag ...SiskaBest — 12:22 PM