|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 32
Bedankt: 858
2757 x bedankt in 1246 berichten
.. met een compliment dat ik kreeg over het gebruik van een fluitje om attentie van overig verkeer te krijgen. (De duitse wet verbied mij om een claxon op de fiets te hebben)
Topics: 138
Bedankt: 8792
4001 x bedankt in 1857 berichten
, 02:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Hoekie.)
(, 01:15 PM)Hoekie schreef: ..ik de rit van gisteren upload en zie dat de rit door de Beneluxtunnel een KOM oplevert, met niet een heel klein beetje veel verschil naar de rest. Daar wordt ik dan wel glimlachend blij van....notabene door een half bejaarde. Vive le velo(mobile)
en vergeet ik de echte blij.................dat een mede velonaut en ik voor mij en hem nieuwe betere doorfiets routes gevonden hebben.
Voor mij naar familie in Rockanje en voor hem van noordzijde Beneluxtunnel naar Vliegveld Midden-Zeeland.
Topics: 3
Bedankt: 1652
1287 x bedankt in 559 berichten
(, 01:22 PM)Lopopodium schreef: Aan de noordzijde of de zuidzijde? Misschien zijn ze beide precies gelijk, maar ik heb het idee dat de zuidzijde zwaarder is.
En van mij mogen de roltrappen wel weer eens werken na twee jaar...
Quote van 'Dit is twee':
Vervanging over drie jaar
De roltrappen en liften functioneren niet goed door technische storingen en door vandalisme. “Het streven is nog steeds om de fietsbuis open te stellen, maar het blijft helaas onzeker of en wanneer dit kan”, aldus Rijkswaterstaat. “Na de werkzaamheden zullen we weer testen en controles uitvoeren. De resultaten moeten voldoende zijn om de beschikbaarheid en veiligheid voldoende te kunnen garanderen.”
“100 procent garantie dat er geen storingen meer optreden kan niet gegeven worden”, schrijft Rijkswaterstaat. “De liften en roltrappen zijn toe aan vervanging en dat gebeurt tijdens de renovatie die gepland staat voor 2029/2030.”
De vraag komt dan toch bij mij op wanneer er voor het laatst een autoverbinding (mogelijk) voor vijf jaar dicht is gegaan omdat er dan toch al een renovatie is gepland.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Topics: 30
Bedankt: 42
4461 x bedankt in 2457 berichten
(, 02:21 PM)datakneder schreef: .. met een compliment dat ik kreeg over het gebruik van een fluitje om attentie van overig verkeer te krijgen. (De duitse wet verbied mij om een claxon op de fiets te hebben)
Is die duitse wetgeving ook voor jou van toepassing als Nederlander op een Nederlandse fiets?
Fluitje is wrl opvallender dan een claxon, denk ik. Hier in Nederland tenminste.
Topics: 32
Bedankt: 858
2757 x bedankt in 1246 berichten
(, 08:01 PM)ZoefZoef schreef: Is die duitse wetgeving ook voor jou van toepassing als Nederlander op een Nederlandse fiets?
In dit geval gaat het erom dat ik inwoner ben van Duitsland. Het voertuig moet voldoen aan de wettelijke eisen van de wet behorende bij het land waar de eigenaar de inwoner van is. En dit heeft alleen betrekking op zaken die moeilijk te wijzigen zijn. Er kan dus wel een eis zijn dat je auto voorzien moet zijn van bijvoorbeeld een brandblusapparaat (België). Daaraan is zonder veel werk aan te voldoen.
Maar dat heeft dan weer het voordeel dat ik niet aan de nederlandse wetgeving m.b.t. twee koplampen voor een vm te maken heb. Ook als ik in Nederland rij.
Topics: 35
Bedankt: 1
2096 x bedankt in 1173 berichten
(, 03:06 PM)Tijanus schreef: “100 procent garantie dat er geen storingen meer optreden kan niet gegeven worden”, schrijft Rijkswaterstaat. “De liften en roltrappen zijn toe aan vervanging en dat gebeurt tijdens de renovatie die gepland staat voor 2029/2030.”
Ah, dan wordt het een spannende race wat eerder klaar is en weer toegankelijk voor fietsers: deze tunnel, de afsluitdijk of het Binnenhof...!
Topics: 19
Bedankt: 912
1758 x bedankt in 789 berichten
(, 11:05 PM)Lopopodium schreef: (, 03:06 PM)Tijanus schreef: “100 procent garantie dat er geen storingen meer optreden kan niet gegeven worden”, schrijft Rijkswaterstaat. “De liften en roltrappen zijn toe aan vervanging en dat gebeurt tijdens de renovatie die gepland staat voor 2029/2030.”
Ah, dan wordt het een spannende race wat eerder klaar is en weer toegankelijk voor fietsers: deze tunnel, de afsluitdijk of het Binnenhof...!
Tja, dat gaan de 50-plussers hier waarschijnlijk niet meer meemaken.
Topics: 11
Bedankt: 1052
3437 x bedankt in 1535 berichten
(, 02:01 PM)Hoekie schreef: (, 01:22 PM)Lopopodium schreef: Aan de noordzijde of de zuidzijde?
KOM on Benelux fietstunnel Z-N (1:44)
Ik heb nog gekeken maar zag snel niet een N-Z variant.
Mijn 1:57 werd als 'onwaarschijnlijk' geflagged, dus ik ben benieuwd of jouw KOM lang blijft staan.
Topics: 86
Bedankt: 46189
4768 x bedankt in 2047 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Ik ga de twee koplampen berichten verplaatsen zodra ik de tijd heb. Gaarne alvast in het nieuwe draadje reageren.
https://ligfietsers.nl/thread-4121-post-...l#pid78275
De recente berichten over de twee koplampen zijn verplaatst, dit draadje kan weer terug naar blij zijn.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
|
Gebruikers die dit topic lezen: 59 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Jacala
|
|
Ik ben meer een le...datakneder — 04:28 PM |
|
Jacala
|