|
Medeliggers onderweg
|
Berichten: 1.276
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 820
2647 x bedankt in 1201 berichten
Vandaag medeliggers zonder fiets. Ik was bij Rose Biketown in Bochum om een ketting en pignon te halen. Daar werd ik geholpen door een Nederlandse medewerker die thuis een Rainbow had.
Berichten: 847
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1233
906 x bedankt in 452 berichten
18-Jun-2026, 07:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Jun-2026, 05:39 PM door gideon.)
Zojuist bij Moordrecht hoorde ik een Velomobiel toetertje vanaf de andere kant van de Holl. IJssel (ik op de M5)
En vanmiddag rond 16.15 uur een wit oranje Snoek of DF ofzoiets ik reed nogal hard (en ja ik weet het, dicht en open voorwielen :-) onder de A16/A15 knooppunt Ridderkerk, we zwaaiden naar elkaar.
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15401
12137 x bedankt in 5708 berichten
Ik kwam vanmiddag onder de Brienenoord een bordeaux/creme of wit Snoek tegen. We reden op hetzelfde fietspad en hebben gezwaaid. Geen idee wie het was helaas
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 7.449
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3517
10922 x bedankt in 5197 berichten
(16-Jun-2026, 07:39 PM)Hardloper schreef: Afgelopen zondag kwam ik 2 van die Hase Pino's tegen.
Ik zag er vandaag ook eentje in Deventer.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15401
12137 x bedankt in 5708 berichten
20-Jun-2026, 09:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jun-2026, 09:27 PM door 365cycle.)
Wat is dat ineens met die mystery-velomobielen hier?
Zojuist gespot: een witte Milan (GT denk ik?) op de Bostelweg in Rotterdam, tegen Nieuwerkerk a/d IJssel. Compleet met toerkap (lekker warm, haha). Ik zag 'm voorbij flitsen, hij ging behoorlijk hard. Geen idee wie het was...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.094
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2115 x bedankt in 1063 berichten
Is dat misschien niet de SL die te koop staat op mp?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lan-sl-mk7
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 7.449
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3517
10922 x bedankt in 5197 berichten
(20-Jun-2026, 09:40 PM)Gideonaut schreef: Is dat misschien niet de SL die te koop staat op mp?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lan-sl-mk7
Ik vermoed dat de kleur rood/wit wel waargenomen zou worden.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15401
12137 x bedankt in 5708 berichten
20-Jun-2026, 09:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jun-2026, 09:54 PM door 365cycle.)
(20-Jun-2026, 09:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat de kleur rood/wit wel waargenomen zou worden. Yes, en ik ken Martjan goed genoeg om denk ik een berichtje te krijgen als de SL weg is
Daarnaast was het een dikkerd, dus ik vermoed Milan GT. Al heb ik AJ net ook een berichtje gestuurd of hij misschien iets moet vertellen wat nog niet in de groepsapp stond
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.094
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2115 x bedankt in 1063 berichten
Wat een berg Milans in dat specifieke hoekje, misschien moet ik daar maar wat vaker fietsen
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15401
12137 x bedankt in 5708 berichten
21-Jun-2026, 11:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jun-2026, 11:58 AM door 365cycle.)
Nou ja, ik ken 'm dus niet he, en het was echt een witte (niet AJ, I checked). Hij haalde een scooter in over de rijbaan, dus langzaam ging het ook niet
Hoeft dus niet hiervandaan te komen. Kan ook iemand zijn die op reis is (aan de andere kant: over de rijbaan inhalen duidt wel weer op enige kennis van hoe hard je over de drempels kan enzo - die zijn daar met 60-65 km/h fijner dan met 45-50).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 4.058
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4573
5281 x bedankt in 3447 berichten
Ik hoop hoe dan ook niet dat je er op dezelfde manier achterkomt wie het was, dan ik ooit met een velomobiel. Ik was een specifieke Vm al een tijdje op het spoor, mijn broer zag hem geregeld vanuit zijn vorige woning en later ook in zijn nieuwe omgeving. Dus wij een keer boodschappen doen en wat zie ik daar aankomen: jawel deze VM. Eens over gehad met paar mensen. Enige tijd later krijg ik te horen van 1 van hen, ken jij meneer X. Huh nee, hoezo. Nou meneer X was overleden. Zijn VM in kleur, type en locatie klopte helemaal in het plaatje. Dus tja zo kom je er ook weleens achter wie de meideligger was
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.346
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2063 x bedankt in 1154 berichten
In een tochtje van 111 kilometer zag ik vanavond in mijn spiegel een heer op een driewieler mij langzaam benaderen tussen Herwen en Aerdt. Maar eenmaal bij mij gekomen bleef hij achter mij rijden door Aerdt heen. Ik ben een snelle fietser op een tweewieler, dus ik veronderstel dat deze driewieler gemotoriseerd was. Eenmaal bij de splitsing van de Aerdtsedijk ben ik links naar Pannerden gegaan terwijl de driewieler de richting naar de veerpont aanhield. Ik ben dus in ieder geval niet ingehaald!
Berichten: 2.359
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8681
3902 x bedankt in 1804 berichten
Op de heenweg nu ook op de terugweg een medeligger.
Als ik het zo snel goed zag was het een lichtblauw-witte Quest. We hebben gegroet.
Berichten: 1.276
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 820
2647 x bedankt in 1201 berichten
Ik werd aangesproken op het feit dat mijn vm geen vlaggetje had. En daarna gaf ze aan dat ze zelf een open driewieler gereden had. Nou Ja!
Het bleek dat ze die trike weer had weggedaan omdat ze bij 30km tintelingen kreeg.
Berichten: 7.449
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3517
10922 x bedankt in 5197 berichten
(, 12:43 PM)datakneder schreef: Ik werd aangesproken op het feit dat mijn vm geen vlaggetje had. En daarna gaf ze aan dat ze zelf een open driewieler gereden had. Nou Ja!
Het bleek dat ze die trike weer had weggedaan omdat ze bij 30km tintelingen kreeg.
Ik had op de alle Handbikes, de GreenSpeed Aero en de Catrike 700/Speed wel vlaggetjes. Die dingen zijn echt heel laag hoor.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.276
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 820
2647 x bedankt in 1201 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door datakneder.)
(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik had op de alle Handbikes, de GreenSpeed Aero en de Catrike 700/Speed wel vlaggetjes. Die dingen zijn echt heel laag hoor.
Ik ben wel eens langs zo'n handbiker gereden en die zijn idd erg laag. En ik heb ook totaal geen probleem met mensen die wel met een vlaggetje rijden. Maar ik word aangesproken op mijn vm. Jij hebt toch ook geen vlaggetje op je vm, ondanks dat je ze wel op je handbike had?
Vanmiddag op het fietspad op de Klever Straße in Emmerich, net na de Aldi een oranje Bülk. We hebben gegroet.
Berichten: 4.058
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4573
5281 x bedankt in 3447 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Hardloper.)
(7 uren geleden)datakneder schreef: Vanmiddag op het fietspad op de Klever Straße in Emmerich, net na de Aldi een oranje Bülk. We hebben gegroet.
Ook een Nederlander of toch een Duitser die voor het NL team supported?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 7.449
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3517
10922 x bedankt in 5197 berichten
(7 uren geleden)datakneder schreef: Ik ben wel eens langs zo'n handbiker gereden en die zijn idd erg laag. En ik heb ook totaal geen probleem met mensen die wel met een vlaggetje rijden. Maar ik word aangesproken op mijn vm. Jij hebt toch ook geen vlaggetje op je vm, ondanks dat je ze wel op je handbike had?
Ik refereerde aan de open trike waarmee ze zelf had gereden.
Op geen enkele vm heb ik ooit een vlaggetje gehad. Nou ja, een sticker dan.
Ik vind een vm vele malen beter zichtbaar dan een lage Handbike of lage Trike.
Die hoge Trikes hoeven wat mij betreft echt geen vlaggetje te gebruiken.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.550
Topics: 14
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1340
5037 x bedankt in 2389 berichten
M'n vrouw wilde ook graag een vlaggetje op de Kettwiesel. Maar daarmee val je ook weg achter een auto.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 23 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|