Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kantoor verhuisd is én ik een hele mooie route daar naar toe gevonden heb; minder verkeer, geen enkel verkeerslicht en geen noemenswaardige man made verhogingen. De sleutel: ontdekken van een vrij toegankelijke toegangsweg tussen twee publieke instellingen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
(20-Jun-2025, 01:35 PM)365cycle schreef: Nou, komt ie dan: Ik ben blij omdat mijn VO2Max eindelijk weer omhoog begint te gaan! Die heeft na een griepje een paar maanden terug een tijd heel laag gestaan, maar de lijn stijgt gelukkig alweer een paar weken Big Grin 
Daarnaast zakt m'n RHR ook weer consequent onder de 50. Tijdens de stress van de afgelopen 9 maanden had ik zelfs weken dat die gemiddeld dicht tegen de 60 stond. 
Stress is echt ongezond...

De mijne mag ook wel weer omhoog gaan. Hij was vorige jaar augustus op zijn hoogst, nu 2 punten lager dan toen. Grappige feitje, toen lag hij boven mijn loop VO2 max. Maar nu is mijn loop VO2 max 9 puntjes hoger dan het fietsen.

Maar ik ben blij dat ik mijn eerste donaties heb ontvangen voor mijn sportieve uitdaging. Ik wil voor het KWF deelnemen aan een sport evenement.  Smile
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Blij dat ik gisteren de Climate Classic heb voltooid! 

Wat een gaaf evenement is dat, iedereen in die shirtjes, mooi weer erbij en allemaal toppers op/in de fiets voor het klimaat!!  thumb

415 km in totaal gefietst (375 plus van camping naar start en van finish naar huis). Vandaag tamelijk gammel, maar daar schaam ik me niet voor  Big Grin Tongue

[Afbeelding: signal-2025-06-21-08-01-51-878.jpg]
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(, 09:17 AM)Hardloper schreef: Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan

Hier kun je nog sponseren en zien wie er mee hebben gedaan.

https://supporta.com/fqdw/0x9bk1zzkt?fbc...=copy_link
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
(, 09:27 AM)Wim -de roetsende schreef:
(, 09:17 AM)Hardloper schreef: Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan

Hier kun je nog sponseren en zien wie er mee hebben gedaan.

https://supporta.com/fqdw/0x9bk1zzkt?fbc...=copy_link

17 leden in Team Velomobiel. En als team het meest van allemaal ingezameld  thumb
Antwoord }
(, 08:17 AM)TimSch schreef: Blij dat ik gisteren de Climate Classic heb voltooid! 

Wat een gaaf evenement is dat, iedereen in die shirtjes, mooi weer erbij en allemaal toppers op/in de fiets voor het klimaat!!  thumb

415 km in totaal gefietst (375 plus van camping naar start en van finish naar huis). Vandaag tamelijk gammel, maar daar schaam ik me niet voor  Big Grin Tongue

[Afbeelding: signal-2025-06-21-08-01-51-878.jpg]

Oh ja, jij deed ook mee, vergeten gisteren, dan had ik nog wat langer in Zwolle gewacht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Fietsbennie
Dat ik na mijn hike de Edge terug vond. Had ik hem toch in mijn fietsschoen zitten , alles overhoop gehaald en niet kunnen vinden voor de wandeling. Doh Dan maar wandelen en onder het wandelen ingeving gekregen, misschien in de fietsschoen. Laatst optische hartslag band kwijt, dan maar ECG band om, wat denk je. In de fietsschoen de hartslag sensor. Angel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Ik vanochtend op tijd ben vertrokken voor een rondje en rond 11 uur weer terug was zodat ik de grootste hitte heb vermeden.
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Jun-2025, 09:23 AM)TimSch schreef: Eigenlijk gisteravond al, maar nu nog steeds heel blij omdat binnenkort een Milan SL Mk3 in de schuur staat!!  Cool
In een ander draadje kwam deze al ter sprake, maar hij komt naar Nederland: ga hem binnenkort vermoedelijk naar Groningen fietsen vanuit Diksmuide, België  Big Grin
Plaatje erbij natuurlijk  Smile
[Afbeelding: Screenshot-2025-06-18-22-25-58-842-be-tweedehands-m.jpg]

Ik ben niet jaloers hoor  Dodgy
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?

https://www.velomobileworld.com/nl/mk7-introductie/

Uitleg over de verschillen. Die dus m.i. niet meevallen en echt wel zorgen voor een stijvere en onderhoudsvriendelijkere Milan.

Wielkast achter is nieuw: minder geluid/resonantie
De achterbrug van de DF wordt nu gebruikt; dus enkelzijdige wielophanging
De bodem is versterkt (stijvere vm)
Zitje: de bevestiging is verbeterd en de afstelling
Serviceluiken in de neus en bij de derailleur
Bagageruimte boven de ketting
Front Frame Versteviging (stijvere vm)
90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit?
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
(2 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?

https://www.velomobileworld.com/nl/mk7-introductie/

Uitleg over de verschillen. Die dus m.i. niet meevallen en echt wel zorgen voor een stijvere en onderhoudsvriendelijkere Milan.

Wielkast achter is nieuw: minder geluid/resonantie
De achterbrug van de DF wordt nu gebruikt; dus enkelzijdige wielophanging
De bodem is versterkt (stijvere vm)
Zitje: de bevestiging is verbeterd en de afstelling
Serviceluiken in de neus en bij de derailleur
Bagageruimte boven de ketting
Front Frame Versteviging (stijvere vm)
90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit?

Tsja, ik betwijfel niet dat een nieuwe SL beter zal zijn. Ik vergelijk het alleen niet met een nieuwe (die 3x zoveel kost en ik nooit kan betalen Tongue ) maar met mijn 5 jaar oudere Quest, wat ik ook al een topfiets vind. Ik was niet op zoek, het is een gelegenheidsaankoop  Tongue

Ga ik dan bovenstaand lijstje af, dan denk ik toch zeker wel vooruitgang te hebben. Serviceluiken ga ik er wel in maken denk ik, en die heb ik bovendien nu ook niet. Idem voor dat vakje boven de ketting. Ik kan mij voorstellen (al weet ik dat niet zeker natuurlijk) dat deze Mk3 minimaal even stijf is als mijn Quest, zo niet stijver. Aerodynamica is sowieso stap vooruit. Die vaste kap met het grote instapgat lijkt me erg handig in gebruik. 

En last but not least: ik vind het gewoon een mooie, vette fiets om te zien  Big Grin

Natuurlijk vind ik enkelzijdige achterwielophanging ook fijner. Net als minder herrie (al rammelt mijn carbon Quest dusdanig dat ik me niet kan voorstellen dat het erger wordt  Tongue ). 

Al met al verwacht ik harder te kunnen fietsen met minder moeite en een naar mijn mening mooiere, modernere fiets in de schuur te hebben  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)TimSch schreef: Tsja, ik betwijfel niet dat een nieuwe SL beter zal zijn. 

Die niet meer te koop is. Veel plezier met je nieuwe Milan.

Moet ik nog contact met je opnemen, als die van mij te koop komt?  Big Grin Tongue
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
(1 uur geleden)Wim -de roetsende schreef: Moet ik nog contact met je opnemen, als die van mij te koop komt?  Big Grin Tongue

Ligt aan de termijn en vraagprijs  Tongue Maar even checken kan nooit kwaad  Big Grin

Er is in de Noorderligt appgroep al een poll gestart over met welke fiets ik LEL 2026 ga fietsen Big Grin Dit naar aanleiding van het feit dat tot op heden elke deelname voor mij (incl. komende editie 3x) in een andere fiets is  Angel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Kapitein Bosui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: blokdoorn, Bob Hagendijk, 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Moet ik nog cont...TimSch — 09:46 AM
Tsja, ik betwijf...Wim -de roetsende — 09:39 AM
Ik ben wel heel ...TimSch — 09:14 AM
Velomobiel.nl feest
Jaja, maar verder?...Wim -de roetsende — 09:07 AM
Ik ben wel heel ni...Wim -de roetsende — 08:48 AM
Eigenlijk gisteravo...Gideonaut — 05:27 AM
Velomobiel.nl feest
4 verwijderbare wiel...Gideonaut — 01:46 AM
Velomobiel.nl feest
Ja, en al gebeurd :...ZoefZoef — 01:24 AM
Altena bike Estrellita ligfiets voor kin...
In een zeer goede st...maraberghuis — 01:00 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Op een binnenbaan ho...365cycle — 12:54 AM
Velomobiel.nl feest
Ik denk een starre...365cycle — 12:50 AM
Velomobiel.nl feest
Ik denk een starre a...Roepers — 10:04 PM
Velomobiel.nl feest
Ja, en al gebeurd :)...Arend-Jan — 09:14 PM
velomobileworld.com
Oud materiaal kan oo...Jeroen S — 07:55 PM
Velomobiel.nl feest