| 
		
			| 
					Vandaag ben ik blij omdat.....
				 |  | 
		
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203338 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		 (19-Aug-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef:   (18-Aug-2023, 09:35 PM)Hoekie schreef:  ...ik van dit beeld blij werd. 
 (Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)
 Wat een enorm ruime parkeerplaatsen zeg.
 
Voor een velomobiel? Ja, zeker    
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
	
		 (19-Aug-2023, 09:46 PM)Hoekie schreef:   (19-Aug-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef:   (18-Aug-2023, 09:35 PM)Hoekie schreef:  ...ik van dit beeld blij werd. 
 (Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)
 Wat een enorm ruime parkeerplaatsen zeg.
 Voor een velomobiel? Ja, zeker
  Passen er eigenlijk twee Velomobielen op 1 parkeerplek. De achterliggende idee is, wanneer ik in de toekomst met de auto trein op vakantie zou gaan met iemand die ook een VM heeft. Dan zouden we maar 1 plek hoeven te bleken en kunnen ze naar elkaar staan
	 
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203338 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		Twee naast elkaar zal wel lukken.Ik denk zelfs drie, maar dan wordt het wel lastig uitstappen denk ik.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 1.082 
	Topics: 14 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 2812044 x bedankt in 809 berichten
 
 
	
	
		 (19-Aug-2023, 10:56 PM)Hoekie schreef:  Twee naast elkaar zal wel lukken.Ik denk zelfs drie, maar dan wordt het wel lastig uitstappen denk ik.
 
Ik denk 5; als je ze als een rits (getant) neerzet. En dan stap je ook nog makkelijk uit. 
Misschien een chalange: hoeveel velomobielen passen er op 1 parkeerplaats; passen er 7?
 
Niels, 1, van der Wal
	 
De verrijking zit in de beperking
 
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.564 
	Topics: 71 
	Lid sinds: Dec 2020
	
 Bedankt: 390793882 x bedankt in 1687 berichten
 
 
	
	
		Het probleem met de autoslaaptrein is dat zij de regels bepalen en die niet heel flexibel zijn.  
 Alles wat anders is moet goedgekeurd worden en dat is niet snel.
 
 Ook zit je met de technische kant, als er met auto oprij platen gewerkt wordt zijn die te smal voor een VM. En als de trein wagens ook met dat soort platen werkt gaat het helemaal niet lukken.
 
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
	
		Dit is iets voor over 5 jaar ofzo
	 
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.131 
	Topics: 123 
	Lid sinds: May 2018
	
 Bedankt: 82203338 x bedankt in 1562 berichten
 
 
	
	
		...het slechtste fietspad hier in de buurt, had veel ribbels door wortels van bomen, compleet vernieuwd is met babyglad asfalt   
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.083 
	Topics: 11 
	Lid sinds: Oct 2020
	
 Bedankt: 8774087 x bedankt in 1929 berichten
 
 
	
		
		
		20-Aug-2023, 08:21 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2023, 08:22 PM door Jeroen S.)
	
	 
		Ik een heerlijk rondje met de ligger gegraveld heb door en langs het Reichswald. eerst even naar Kleve, dan het fietspad op de oude treinroute richting Kranenburg. Bij Nutterden al richting bos, via de Wolfsberg dan Frasselt en daar echt het bos in. Er ligt daar een smal weggetje, in het dorp is het een landweggetje, twee sporen met gras. dan wordt het wat slecht asfalt, maar wel te doen. Bij Boscafe Merlijn was er een stukje wat ik nog niet kende, links naar Milsbeek, en daar weer links, langs de bosrand. Steeds een indrukwekkende stuwwal van een meter of 20-30 hoog links. Daar kwam ik dan weer op bekend terrein, voor de verandering dan maar het bospad gekozen, ook leuk en daar best te doen. Grote stukken van het bos zijn voorzien van tamelijk verharde gravelwegen, waar een houtvrachtwagen zonder problemen overheen kan rijden.  
 Uiteindelijk de Kartenspielerweg weer gevonden, en die maar eens helemaal af gereden, dus ook het gravel stuk aan de andere kant van de grote weg. Kom je ook gewoon E bikers tegen en ouder met kinderen. Technisch zwaar is het allemaal niet. Ik rijd wel een beetje op reserve op gravel, je weet nooit of er wat gaat glijden of een kuiltje toch iets dieper is dan je dacht. Ik dender dus niet met 40 plus bergje af.
 
 Linksom via Hau en Kleve weer naar huis. Moe maar voldaan en lekker veel bos gezien.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.240 
	Topics: 34 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 11861 x bedankt in 1051 berichten
 
 
	
		
		
		20-Aug-2023, 11:38 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2023, 11:39 PM door Lopopodium.)
	
	 
		Als je van onverharde wegen en dergelijke houdt, kan ik je de Huissesstraat / Neerveldstraat ten oosten van Cuijck aanraden. Een klein stukje verderop vanuit Milsbeek dus. Daar kan je heerlijk grote rotsstenen ontwijken, als je er zin in hebt. Het op-een-na-meest-uitdagende stukje straat dat ik ooit gefietst heb en na die ene keer ben ik er ook nooit meer geweest...
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 867 
	Topics: 46 
	Lid sinds: May 2022
	
 Bedankt: 61868 x bedankt in 810 berichten
 
 
	
	
		Straks voor het eerst sinds 3 weken weer op de fiets. Op vakantie kan de fiets niet mee helaas.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 771 
	Topics: 28 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 888701 x bedankt in 375 berichten
 
 
	
		
		
		21-Aug-2023, 05:49 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Aug-2023, 07:44 PM door gideon.)
	
	 
		Ik al een week, elke dag met de Hurricane naar mijn werk fiets, met een nieuw ventisit matje, zelf gemaakt nek-steuntje. En na veel afstellen, onderdeel aangepast en het juiste stootrubber, de Challenge voorvering ook goed werkt.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 867 
	Topics: 46 
	Lid sinds: May 2022
	
 Bedankt: 61868 x bedankt in 810 berichten
 
 
	
		
		
		23-Aug-2023, 07:18 PM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Aug-2023, 07:19 PM door Bob Hagendijk.)
	
	 
		Meer trots dan blij.... Mijn stiefzoon is maandag vroeg (6:30) met mij van Almelo naar Nijverdal gereden en is daarna naar Zwolle doorgereden. Na 2 nachten bij opa en oma weer teruggekomen vandaag. Heen 56 km, terug 65. 15 jaar, op een oude stadsfiets zonder ondersteuning, gemiddeld 22 km/u heen, 21 terug. 
Een uitzondering op de gemiddelde tiener   
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 1.303 
	Topics: 91 
	Lid sinds: Dec 2018
	
 Bedankt: 1552359 x bedankt in 843 berichten
 
 
	
	
		het oppompen van een fietsband met een gewone pomp weer een non event is geworden. Een tijd terug moest ik nog een elektrische pomp gebruiken, en dat was nog een hele toer. Krukje erbij, extra steun regelen om weer overeind te komen. Waarna ik even 20 minuten op bed moest gaan liggen. Inmiddels hoef ik niet meer te plannen dat ik maar één band per week kan oppompen.
 De kracht en energie komen heel langzaam weer terug. Hoewel de benen nog wel achterblijven (dat is vooral lastig met lopen).
 
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 633 
	Topics: 2 
	Lid sinds: Feb 2023
	
 Bedankt: 181050 x bedankt in 571 berichten
 
 
	
	
		 (26-Aug-2023, 11:25 PM)Bart Verbeek schreef:  het oppompen van een fietsband met een gewone pomp weer een non event is geworden. Een tijd terug moest ik nog een elektrische pomp gebruiken, en dat was nog een hele toer. Krukje erbij, extra steun regelen om weer overeind te komen. Waarna ik even 20 minuten op bed moest gaan liggen. Inmiddels hoef ik niet meer te plannen dat ik maar één band per week kan oppompen.
 De kracht en energie komen heel langzaam weer terug. Hoewel de benen nog wel achterblijven (dat is vooral lastig met lopen).
 
Ik hoop dat het doorzet Bart!!!!
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 112 
	Topics: 0 
	Lid sinds: Apr 2021
	
 Bedankt: 0190 x bedankt in 96 berichten
 
 
	
	
		Gisteren na "slaapdienst" naar Vries gefietst. Die locatie is nl de verzamel plaatst van de Assen Liggers. Het plan was samen met hen te fietsen door Drenthe (later ook door Friesland) om mijn 1ste 10 K te behalen, met mijn Sweet Mango! Nu op naar de rest van de km.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.083 
	Topics: 11 
	Lid sinds: Oct 2020
	
 Bedankt: 8774087 x bedankt in 1929 berichten
 
 
	
	
		Na twee dagen laminaat leggen vrijdag en zaterdag had ik enorme spierpijn in de benen. Kwam de trap bijna niet af. Gelukkig ging het gisteren al iets beter en kon ik vandaag gewoon met de velomobiel naar het werk. En ik kon er ook nog weer zonder hulp uitkomen. Terug naar huis ging ook weer iets beter.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
	
		Ik heb mijn Velomobiel gespot in een filmpje van Jan     weet nu hoe de kleur eruit komt te zien
	
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 139 
	Topics: 3 
	Lid sinds: Jul 2020
	
 Bedankt: 22186 x bedankt in 90 berichten
 
 
	
	
		 (28-Aug-2023, 09:56 PM)Jeroen S schreef:  Na twee dagen laminaat leggen vrijdag en zaterdag had ik enorme spierpijn in de benen. Kwam de trap bijna niet af. Gelukkig ging het gisteren al iets beter en kon ik vandaag gewoon met de velomobiel naar het werk. En ik kon er ook nog weer zonder hulp uitkomen. Terug naar huis ging ook weer iets beter. 
je hebt dat laminaat er toch niet in getrapt?
	 
groet sjef
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 2.083 
	Topics: 11 
	Lid sinds: Oct 2020
	
 Bedankt: 8774087 x bedankt in 1929 berichten
 
 
	
	
		Op de kniën, plaatje erin, opstaan, plaatje halen, op de knien, plaatje erin. In hoekjes en aan de kantjes nog een paar keer extra vanwege het afmeten. En dat dan enige 100 keer herhaald. Vermoedelijk komt het vooral van het opstaan, waarbij ik merkte dat de doorbloeding in de benen ook niet optimaal was.
	 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 139 
	Topics: 3 
	Lid sinds: Jul 2020
	
 Bedankt: 22186 x bedankt in 90 berichten
 
 
	
	
		 (30-Aug-2023, 08:01 AM)Jeroen S schreef:  Op de kniën, plaatje erin, opstaan, plaatje halen, op de knien, plaatje erin. In hoekjes en aan de kantjes nog een paar keer extra vanwege het afmeten. En dat dan enige 100 keer herhaald. Vermoedelijk komt het vooral van het opstaan, waarbij ik merkte dat de doorbloeding in de benen ook niet optimaal was. 
als het resultaat maar de moeite waard is. die vloer ligt er nu,de spierpijn verdwijnt wel weer. 
doet me denken aan mijn badkamervloer: 8 vloertegels gemonteerd,daarna een week rug/ spierpijn. 
tegels waren 120x40cm en moesten stuk voor stuk op maat worden gemaakt.
	 
groet sjef
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 373 
	Topics: 17 
	Lid sinds: Oct 2018
	
 Bedankt: 235638 x bedankt in 252 berichten
 
 
	
	
		...de Strada die ik heb besteld volgende week wordt gespoten en daarna weer wordt opgebouwd. Nog ff geduld (en dat heb ik niet).
	 
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - Challenge Fujin
 Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
	
		 (30-Aug-2023, 05:44 PM)Atrike schreef:  ...de Strada die ik heb besteld volgende week wordt gespoten en daarna weer wordt opgebouwd. Nog ff geduld (en dat heb ik niet). 
Welke kleur en maar goed dat je geen nieuwe VM heb gekocht. Dan moet je veel langer je geduld op de proef stellen. Ik ben al bijna 8 maanden wachten en heb nu sinds kort de eerste beelden gezien van het resultaat. Ik weet dat ik de donor auto op foto’s anders vind overkomen dan in het echt. Dus dit wetende blijft het wel beetje spannend hoe hij in het echt overkomt. Maar de eerste beelden stilde al beetje mijn ongeduld     
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 373 
	Topics: 17 
	Lid sinds: Oct 2018
	
 Bedankt: 235638 x bedankt in 252 berichten
 
 
	
	
		Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem.
	 
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - Challenge Fujin
 Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
	
		Ga je ook wat met witte en blauwe reflectie doen?? Volgens mij staat er bij Ymte een brandweer Quest.   (30-Aug-2023, 08:14 PM)Atrike schreef:  Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 373 
	Topics: 17 
	Lid sinds: Oct 2018
	
 Bedankt: 235638 x bedankt in 252 berichten
 
 
	
	
		 (30-Aug-2023, 10:40 PM)Hardloper schreef:  Ga je ook wat met witte en blauwe reflectie doen?? Volgens mij staat er bij Ymte een brandweer Quest.  (30-Aug-2023, 08:14 PM)Atrike schreef:  Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem. 
Dat weet ik nog niet. Op welke  velomobiel zit jij te wachten?
	 
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - Challenge Fujin
 Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
 
		
	 
	
	
	
		
	Berichten: 3.533 
	Topics: 117 
	Lid sinds: Apr 2023
	
 Bedankt: 40174469 x bedankt in 2967 berichten
 
 
	
		
		
		31-Aug-2023, 10:47 AM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Aug-2023, 06:38 PM door Hardloper.)
	
	 
		 (30-Aug-2023, 10:58 PM)Atrike schreef:  Dat weet ik nog niet. Op welke  velomobiel zit jij te wachten? ![[Afbeelding: IMG-2800.png]](https://i.ibb.co/nPZM3ML/IMG-2800.png) 
Ik ben wachten tot dat die achterste Velomobiel naar Nederland wordt verzonden en dat Theo klaar is om daar mijn laatste opties in te bouwen. 
Dus de Quatrevelo.
	 
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
 
		
	 |  
			
		 
		
	 
		
	 
 
 
		
		
	 
 Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
 
 | 
			
				
					| Welkom |  
					| Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen. 
 
 |  
 
   |