Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tuna 17 / Snoek 23 / ….
#1
Ik merk op dat men heel erg geïnteresseerd is in het nummer. En verder dacht ik dat er nummers tussen uit zijn gevallen in de rijders lijst en hier en daar is een dubbele nummer te vinden.

Iemand een idee waarom nummers er tussen uit zijn gevallen? Wat Betekenen de * in de rijders lijst? Is het jullie expliciet gevraagd of je erin wil staan en dan hoe? Wat betekenen de kleuren in iedere kolom? Sommige is denk ik de primaire kleur. Maar wat dan met andere koloms.

Met voornaam en de omgeving vind ik zelf geen probleem. Maar de volledige naam en dan eventueel de naam van een kleine gemeente vind ik iets minder geruststellend. Ik ben ergens benieuwd naar mijn uiteindelijk nummer en weet nog niet of ik die wil laten terug komen door middel van een sticker.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Is al even geleden dat ik in die lijst werd opgenomen, maar ik herinner me dat je naam er alleen in komt als je dat wilt. Je kunt kiezen voor een pseudoniem of helemaal anoniem. Kan echter geen kwaad om expliciet te zeggen hoe je vermeld wilt worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb mij nooit op laten nemen in de rijders lijst. Quest 34 stond nog onder de vorige eigenaar of zonder eigenaar in de lijst.

Nadat ik hem bij ICB had ingeruild merkte ik dat hij uit de lijst was gehaald.

Mijn nieuwe fiets komt ook niet onder mijn naam en plaatsnaam in de lijst, misschien wel ooit anoniem.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mijn interpretatie:
De kleuren staan voor de kleuren van de fiets, onderkant en bovenkant/hood. Voor zover de tabel alle fancy kleuren toestaat...
De * slaan volgens mij op de geschiedenis van de gebruiker. Eerste fiets (of bestelling?) is zonder *. 

Ik denk in ieder geval niet dat mij Alleweder van 20j geleden met nog een * gaat opleveren   Smile .
Groeten, Theo
- - ‐ - - - - - - - - - - - - -
Challenge Cirrus, Flevo Alleweder A2, Challenge Hurricane, Nazca Gaucho >>> Velomobiel.nl Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Citaat:Ik merk op dat men heel erg geïnteresseerd is in het nummer.


Grappig, juist bij de Tuna en de Snoek vind ik het nummer helemaal niet interessant. Dat zijn allemaal nog gloednieuwe fietsen.

Bij de DF en de Quest/Strada/QuestXS zegt het nummer iets over de leeftijd en welke vernieuwingen zo'n vm dan heeft.

De oudere Questen hebben o.a. een 20" achterwiel.
De oudere DF-en hebben kleinere wielkasten en een andere stuurgeometrie.
De oudere Milans (te herkennen aan MK4 of MK7) zijn minder stijf en de MK7 heeft veel wijzigingen t.o.v. de MK4.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Een serienummer is juist heel goed. Zeker als er onderhuids- en schade historie aan gekoppeld is.
Openbaar hoeft voor mij ook nooit zo nodig. De Bülkjes staan er helemaal niet in.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik heb express de nieuwe nummers genomen waarbij ik van uit ga dat niemand ze nog in gebruik heeft. Maar de leeftijd is een mooie argument voor de nummers. Zelf had ik er zo niet over nagedacht moet ik bekennen. Maar je hebt toch ook MK 1,2,3,5,6 of vergis ik me nu? Maar ik inderdaad wel iets van gelezen dat de oude Milans wat minder stevig zouden zijn. Volgens mij heeft iedere eerste generatie Velomobielen wel issues.
Ik heb trouwens nog wel een gedachte over de lijst.
Wanneer de lijst bij Intercitybike / Velomobiel goede administratie heeft, dan kun je wel nagaan of je te maken hebt met een eerlijke aanbieder. Ik stel me dan zo voor dat je vraagt wat is de fiets nummer. En dan kun je vragen aan een van de partijen is deze Velomobiel toebehorend tot straks persoon X. Ja, nou dan vraag je even zijn identificatie te tonen bij aankoop. Waarbij je ziet dat het niet mee gerommeld is. BSN nummer mag hij/zij verbergen. En anders weet je dat het om een potentiële gestolen velo gaat.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Aan een Tuna of Snoek zit sowieso een luchtje.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
Citaat:En anders weet je dat het om een potentiële gestolen velo gaat.

Op het moment dat een vm wordt gestolen lees je dat echt overal. Inclusief het framenummer.

Ik heb nog nooit gehoord dat er hier in Nederland een gestolen vm werd aangeboden.

Er worden sowieso extreem weinig vm-en gestolen.

Het beroemdste voorbeeld was het prototype van de After 7 van Daniël Fenn. Nooit teruggevonden voor zover ik weet. Dat verhaal was echt overal te lezen. Zo'n vm is echter niet openbaar te verkopen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#10
Zodra je zo'n gekke opvallende fiets hebt, valt dat op. Een kennis van een collega bleek bij mij in de wijk te wonen. Hij kende mij niet. Die ene met die gekke fiets, oh ja die heb ik wel gezien. Ik weet dat er in een zeer klein dorpje hier verderop iemand met een Go One woont. Heb ik ook al vaker gezien, maar altijd de andere kant op.

Maar ik ga inderdaad geen foto's van mijn velomobielschuurtje op Internet zetten. En ik let wat op als ik foto's maak terwijl ik aan het knutselen ben, dat het huisnummer er niet op staat. Ik woon in zo'n wijk met tientallen dezelfde huizen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
De kunst met opvallende gestolen waar, is zorgen dat je ze ergens kan hebben en gebruiken waar niemand er wat van weet.
Ik denk dat als je de persoonlijke velomobiel van Jan Wijnen steelt, er zelfs regio's in Roemenië zijn waar je probleemloos rond kan rijden, zonder dat hij er ooit achter komt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(10-Jun-2023, 02:38 PM)365cycle schreef: De kunst met opvallende gestolen waar, is zorgen dat je ze ergens kan hebben en gebruiken waar niemand er wat van weet.
Ik denk dat als je de persoonlijke velomobiel van Jan Wijnen steelt, er zelfs regio's in Roemenië zijn waar je probleemloos rond kan rijden, zonder dat hij er ooit achter komt.

Die ken ik niet, maar hier in Nederland kan je gerust met een gejat exemplaar rijden.   De kans dat iemand daarachter komt acht ik nihil, tenzij.. het ding opvallende kenmerken heeft die de kennen makkelijk kan herkennen.  Daarom doet een afwijkend kleurtje op een velomobiel het goed.

Nu rijdt er waarschijnlijk een (1)  Porsche rubinred Milan SL rond. Als die gejat wordt en de tamtam doet het goed,zal ie wel rap herkend en teruggevonden worden zonder overspuiten. Van een knalgele velomobiel quest kijkt niemand op.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#13
Nou de mijne heeft een afwijkende kleur. Maar wou wel een ketting slot erbij
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(10-Jun-2023, 03:22 PM)Hardloper schreef: Nou de mijne heeft een afwijkende kleur. Maar wou wel een ketting slot erbij

Ter voorkoming van diefstal of joyriding helaas noodzakelijk ja, dat slot.  Vooral dat laatste was de reden dat ik 'm altijd op de rem zette met een slot.

Mocht ik ooit een nieuwe velomobiel bestellen, dan zal herkenning mede een reden kunnen zijn voor een zekere kleurcombi. Naast dat het je net even unieker maakt natuurlijk Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#15
Maar ik denk toch aan 1 kleurtje. Zit weleens te denken om iets te doen rondom Coupe Simone
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Ik heb aan mensen die net iets te veel belangstelling toonde verteld dat er een GPS-systeem in de smurfenmuts zit ingebouwd.
Het zou wenselijk zijn als velomobiel een technische tekening op hun site zouden zetten waarop staat hoe je dit doet en welke (ingewikkelde) handelingen moet doen om het batterijtje te vervangen. Lijkt me een goede anti diefstal suggestie.
En voor de duidelijkheid: de suggestie werkt preventief.

Niels, p, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#17
Niels wat houdt je tegen om even een mail te sturen naar Velomobileworld met dit verzoek? Jan is gewoon een Nederlander en iets van Stefan van WAW is een Belg die ook gewoon Nederlands spreekt. Hij kreeg mijn NL mail via de NL WAW dealer en hij benaderde me in het NL. Ging toen over de Pony4
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(10-Jun-2023, 07:58 PM)Niels van der Wal schreef: Ik heb aan mensen die net iets te veel belangstelling toonde verteld dat er een GPS-systeem in de smurfenmuts zit ingebouwd.
Het zou wenselijk zijn als velomobiel een technische tekening op hun site zouden zetten waarop staat hoe je dit doet en welke (ingewikkelde) handelingen moet doen om het batterijtje te vervangen. Lijkt me een goede anti diefstal suggestie.
En voor de duidelijkheid: de suggestie werkt preventief.
Iedereen die daar even over nadenkt weet dat het onzin is. Een koolstofvezel smurfenmuts is een nagenoeg perfecte kooi van Faraday.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(10-Jun-2023, 09:13 PM)365cycle schreef:
(10-Jun-2023, 07:58 PM)Niels van der Wal schreef: Ik heb aan mensen die net iets te veel belangstelling toonde verteld dat er een GPS-systeem in de smurfenmuts zit ingebouwd.
Het zou wenselijk zijn als velomobiel een technische tekening op hun site zouden zetten waarop staat hoe je dit doet en welke (ingewikkelde) handelingen moet doen om het batterijtje te vervangen. Lijkt me een goede anti diefstal suggestie.
En voor de duidelijkheid: de suggestie werkt preventief.
Iedereen die daar even over nadenkt weet dat het onzin is. Een koolstofvezel smurfenmuts is een nagenoeg perfecte kooi van Faraday.

Je kan een paar vierkante cm glasvezel verwerken als 'venster'. Aan de buitenkant zie je dat niet...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Volgens mij was dat ook een optie op sommige Velomobielen voor GPS ontvangt
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(11-Jun-2023, 12:32 PM)Hardloper schreef: Volgens mij was dat ook een optie op sommige Velomobielen voor GPS ontvangt

Daniël Fenn doet dat nu ook bij de 9-serie. De bovenkant van de body is voor een deel van glasvezel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(10-Jun-2023, 10:41 PM)Frutsel schreef: Je kan een paar vierkante cm glasvezel verwerken als 'venster'. Aan de buitenkant zie je dat niet...
(11-Jun-2023, 12:32 PM)Hardloper schreef: Volgens mij was dat ook een optie op sommige Velomobielen voor GPS ontvangt
(11-Jun-2023, 04:18 PM)Wim -de roetsende schreef: Daniël Fenn doet dat nu ook bij de 9-serie. De bovenkant van de body is voor een deel van glasvezel.
Yup, I stand corrected. DF's en Tuna's hebben volgens mij ook standaard een glasvezel neuskap voor de GPS ontvangst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Kan goed zijn dat ik dit heb gezien en bedoel.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM