Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spirit Sinner met 2 achter derailleurs
#1
Photo 
Vandaag mijn nieuwe Sinner Spirit opgehaald en nu eens helemaal bekeken.
De fiets heeft twee achterderailleurs (zie foto's)
Ik heb op de foto de beschermkap van de geleiderol even verwijderd.
Na een beetje puzzelen begrijp ik waarom: Het is een ligfiets van een verhuurbedrijf geweest en ik denk dat met deze constructie de ketting met de extra derailleur op spanning kon worden gehouden als de lengte van de fiets werd aangepast. Met een klein kabeltje kun je deze extra derailleur namelijk meer of minder 'uittrekken'.  Op de foto is de spanning nu te laag en lopen de heen en teruggaande ketting wel heel vlak langs elkaar.

[Afbeelding: 13zAAN1nqNmd0loNUNn1NUIJxIHGvSlis]


[Afbeelding: 152rvWxF0ppNNZk5QI3AbpbdH0E_-T-Hw]

Mijn vraag is: zai ik dit zo laten of naar de oorspronkelijke staat terugbrengen zoals het vanuit de fabriek was, dus met alleen een kettinggeleidenbuis voor de retour?

Groeten, 
Duncan
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT
#2
Als je de lengte eenmaal goed heb zou ik het eruit halen. Dan gaat je ketting waarschijnlijk wel wat beter lopen.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
of proberen beter af te stellen en testen hoe het dan bevalt.
deze constructie voorkomt slingeren van de lange, zware ketting.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Dank jullie wel voor je antwoorden. Ik zal de span derailleur beter afstellen en het een tijdje aankijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
ik zou het eraf halen, tenzij je er gebruik van maakt, bijvoorbeeld om te wisselen met een kortere partner of groot kind. Extra gewicht, extra weerstand en als er iets kapot gaat kan dat erg vervelende gevolgen hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Banden, banden en nog eens banden
De Schwalbe sv6 en...Boyd Maduro — 12:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de fiets die i...Boyd Maduro — 12:16 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Precies. Zolang het ...Jeroen S — 10:49 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Voor mij is de rit n...Jeroen S — 10:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Wat ik erg vind ...Wim -de roetsende — 10:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigen...Hoekie — 09:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Latex scheelt iets i...Jeroen S — 09:55 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik heb al wel eens e...Jeroen S — 09:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik in mijn eer...Merijn — 09:40 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik draag ook hardl...Bacchus — 08:58 PM
Banden, banden en nog eens banden
Heeft iemand eigenli...bucovaina — 08:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
Ergens anders al...Bacchus — 08:52 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
De meeste hardloopbr...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
@ Wim -de roetsende ...Hardloper — 07:56 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, d...Wim -de roetsende — 07:52 PM
Tegen 10 september moet mijn VM-conditi...
En wat is het kw...Veloquest — 06:35 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hardloop shirts, dat...Lopopodium — 06:31 PM