Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trike van m5
#1
Goeie zondagmorgen Allen, 

Wie heeft er meer info over deze advertentie op marktplaats? 
Heb enige tijd terug ook zo'n model zien passeren op verkoopsite. 
Zou die stuurinrichting een zwak punt kennen thv het frame? 
Hoeveel weegt ie etc... 

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...fiets.html

Wie heeft er al mee gereden en kan vergelijken met een ander trikemodel? 
Op de site van M5 vond ik niet direkt iets terug.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ziet er uit als een eigenbouw. Met name de voorwiel ophanging. M5 heeft helemaal in het begin wat trikes gebouwd (heel anders dan deze, heb er een tijd terug een bekeken maar laten staan...) en een aantal fraaie trike handbikes. Ik heb ooit één keer eerder zoiets als deze geadverteerd gezien in België. Het lijkt echt een normale M5 ligger voorzien van twee voorwielen. Leuk als unicum maar ik vraag me af hoe dat rijdt...

Anders zou ik M5 gewoon even erover mailen.
Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#3
Ja... het ziet eruit als een lowracer frame met een trike voorkant... Curieus, dat wel Smile
Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#4
Het zou een Noomad kanteltrike-systeem kunnen zijn.

https://youtu.be/cEJpxbfIL4A
 
Zie ook: https://mick-eigenfietsnl.blogspot.com/2...litst.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#5
Het was inderdaad op een Belgische site dat er zo een stond. 
Eigenbouw zou zeker kunnen als je bekijkt hoe vie constructie vooraan in elkaar steekt, de foto's van de advertentie zijn niet duidelijk genoeg om uit te maken of dat de Noomad  is. 
Als ik me niet vergis was die Belgische advertentie met carbon gebouwd en veel aërodynamischer dan deze fiets. 
Ik heb kort contact met de verkoper op marktplaats en die zegt dat ze er zelf weinig van kennen. Ze kochten de fiets in een opwelling en betaalden er stevig voor;weet echter niet 't exacte bedrag. Ik raadde hen aan ff bij M5 te informeren.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb deze inderdaad al een keer eerder te koop zien staan.

Werd flink geld voor gevraagd inderdaad. Ik meende zelfs iets van €1800,-
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Amai Wim, 1800€ is al een stevige prijs... 
Ondertussen is de advertentie opnieuw geplaatst met betere foto's.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...fiets.html
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(29-Nov-2020, 02:24 PM)Chepap schreef: Amai Wim, 1800€ is al een stevige prijs... 
Ondertussen is de advertentie opnieuw geplaatst met betere foto's.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...fiets.html


€350,- is nu het hoogste bod.

Gewoon €700,- bieden als je 'm graag wilt hebben.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Haha, ik had in de vorige advertentie 650€ geboden en de verkoper gemeld dat ie zo tenminste een ernstig bod kreeg, de andere bieders gingen maar 150 à 250€...
Dus jij zou 700€  bieden en dat vind ik hem ook zeker waard - tenminste als die voorvork stevig genoeg blijkt.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(29-Nov-2020, 03:13 PM)Chepap schreef: Haha, ik had in de vorige advertentie 650€ geboden en de verkoper gemeld dat ie zo tenminste een ernstig bod kreeg, de andere bieders gingen maar 150 à 250€...
Dus jij zou 700€  bieden en dat vind ik hem ook zeker waard - tenminste als die voorvork stevig genoeg blijkt.

Altijd mee gaan testrijden, dan ontdek je vanzelf hoe stevig de constructie van de voorvork is.

Als ik echt zo'n Trike zou willen, dan is deze sowieso wel €700,- waard.

Je hebt al €650,- geboden, ik zou het daar bij laten en vragen wat zij in gedachten hebben.
Zeggen ze €1500,- dan zou ik wachten. Dit is namelijk geen model waar veel vraag naar is. 
Dat is ook het nadeel, als je er toch weer vanaf wilt.
Zeggen ze €1000,- dan zou ik voorstellen om het verschil door midden te doen. Dan zit je op €825,-

Als de voorvork nog gewoon intact is, dan kun je er zo weer een LowRacer van maken. Die is dat geld wel waard.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Vind de foto's onvolledig m.b.t. de verbinding balhoofd starre vooras. Is het een kantelmechanisme of een starre verbinding en is het frame bestand tegen de krachten die kunnen optreden? Een waarde er aan toekennen is zo niet mogelijk. Hooguit de waarde van die ligfiets als tweewieler.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(29-Nov-2020, 05:49 PM)PietV* schreef: Vind de foto's onvolledig m.b.t. de verbinding balhoofd starre vooras. Is het een kantelmechanisme of een starre verbinding en is het frame bestand tegen de krachten die kunnen optreden? Een waarde er aan toekennen is zo niet mogelijk. Hooguit de waarde van die ligfiets als tweewieler.

Mijn eerste zin was uiteraard de belangrijkste:
Citaat:Altijd mee gaan testrijden, dan ontdek je vanzelf hoe stevig de constructie van de voorvork is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
Wim,

Ben het met je eens. Maar bij een starre vooras komen de zijdelingse krachten op de binnen balhoofdbuis, het balhoofddeel en torsie in het frame. Zoals je weet zijn de tweewielige M5 ligfietsen gebouwd op snelheid, met niet meer dan de noodzakelijke hoeveel constructie staal. Anders belasten dan als tweewieler vraagt om problemen. Alleen Bram Moens van M5 kan weten of het frame bestand is tegen de extra torsie krachten als trike gebruikt. Dan kun je niet testen tijdens een proefrit.
Antwoord }
Bedankt door: Chepap , Wim -de roetsende
#14
Deze fiets is in ieder geval niet door M5 gebouwd. Bram zag deze fiets voor het eerst.

De fiets werd afgelopen jaar aangeboden in Belgie. Korte tijd later stond ie voor fors meer in Brabant te koop. Dit is dezelfdeligfiets.

Qua waarde zou ik 'm schatten tussen de 1000-1500 euro?
Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#15
Ik nog niet op de helft. Schat tussen de 400 en 650 euro.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Dat bedrag brengt een stokoude M5 lowracer al op.. en deze is voor zover ik kan zien nog vrij recent en vrij goed afgemonteerd. Ultegra velgen achter met carbon spatbord. Schijfremmen voor. Crankstel en cassette vernoed ik ook ultegra.

Als je alleen al kijk naar de prijs van de M5 lowracer aps tweewieler kost deze al  richting de 2500 euro met die afmontage. Tel daarbij de aanpassing voor bij en wat een beetje trike van een adere merk tweedehands kost en dan snap je waarom ik denk dat een waarde van  4-650 euro een lachertje is.

Meen dat ie in Belgie destijds voor 950 euro stond, in voor zover ik me herinner in optische nieuwstaat. En dat ie korte tijd later in Brabant voor fors meer aangeboden werd.

Kijkend naar wat een béétje trike kost, denk ik daarom dat ie echt wel wat waard is.

Ben alleen enorm benieuwd wie de voorkant gemaakt heeft. Vind het er professioneel uitzien: er is echt over het ontwerp nagedacht en netjes afgewerkt. Zal ook niet goedkoop geweest zijn. Maatwerk eerder.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
De prijs wordt bepaald voor wat de gek er voor geeft. Het is geen trike. De tweewielige ligfietsen liggen de laatste jaren minder goed in de markt. Het is jammer dat die M5 niet meer standaard is. Mogelijk heeft het stalen frame een opdonder gehad van de starre vooras. Daar is een tweewieler niet op berekend en gebouwd. Dat doet de prijs dalen.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(30-Nov-2020, 12:21 PM)ZoefZoef schreef: Als je alleen al kijk naar de prijs van de M5 lowracer aps tweewieler kost deze al  richting de 2500 euro met die afmontage. Tel daarbij de aanpassing voor bij en wat een beetje trike van een adere merk tweedehands kost en dan snap je waarom ik denk dat een waarde van  4-650 euro een lachertje is.
Dat is dezelfde rekenmethode als die veel tuningsboys in autoland zichzelf aanmeten. Helaas werkt het meestal niet zo, en zorgt heftige optische aanpassing en (niet eenvoudig te verwijderen) motortuning vaak eerder voor een waardeverlaging.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Net omdat ie er zo netjes uitziet, lijkt het of het door iemand met kennis is opgebouwd. M'n nieuwsgierigheid werd gewekt en even dacht ik dat M5 hem bouwde. Als een fiets na aankoop modificaties ondergaat, is het meestal om hem te verbeteren naar de wens van de eigenaar.
De materialen op deze fiets lijken me wel van goede kwaliteit en systemen zoals die Noomad ophanging zijn leuke systemen om een knutselaar verder te helpen.
Dus duidelijk dat dit om een zelfbouw project gaat, hetgeen de prijs natuurlijk beïnvloedt en 't is jammer dat er weinig informatie werd vrijgegeven door de vorige verkopers...

Eigenlijk ziet het er niet zo gek uit en zou ik er wel eens een ritje mee willen maken; de optima rhino is de enige trike waar ik even mee reed tijdens een dagje ligfietsen huren met enkele vrienden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#20
Dit is niet te vergelijken met een gewone trike.

Deze gaat kantelen als je door de bocht gaat. Tenminste als het systeem op dat van Noomad lijkt.

Als de fiets dichterbij had gestaan was ik gaan proefrijden.
Ik vind het wel een heel interessant concept.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#21
En hij is van MP af... Iemand van jullie?
Antwoord }
Bedankt door:
#22
.Helaas, bij mij is de Sint nog niet gepasseerd...
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Komt mijn kant op over een paar weken Wink

Deal stond al even  maar er kwam een aanzienlijk hoger bod tussendoor -wat voor mijn prima was als ze m aan doe persoon zou verkopen- alleen die koper is afgehaakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Ik ben benieuwd hoe die M5 trike je gaat bevallen. Het zou leuk zijn als je die ervaring met ons zou willen delen.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Dat is de voornaamste reden dat ik 'm gekocht heb, naast dat ie toch al erg goedkoop was naar mijn idee voor een volgens mij prima uitgeruste M5 lowracer. Ik was dus ook gewoon benieuwd ernaar. Toen ie in Belgie te koop stond, had het ding mn interesse al. Toen vond ik 'm al niet te duur eigenlijk, maar net even te duur om te halen.

Over een week of 2 hoop ik 'm thuis te hebben en mogen anderen ook wel een ritje erop maken als ze willen. Nu staat ie 3.5u treinen verderop, dus ik laat het ophalen aan een ander over.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(02-Dec-2020, 08:59 PM)ZoefZoef schreef: Dat is de voornaamste reden dat ik 'm gekocht heb, naast dat ie toch al erg goedkoop was naar mijn idee voor een volgens mij prima uitgeruste M5 lowracer.  Ik was dus ook gewoon benieuwd ernaar. Toen ie in Belgie te koop stond, had het ding mn interesse al. Toen vond ik 'm al niet te duur eigenlijk, maar net even te duur om te halen.

Over een week of 2 hoop ik 'm thuis te hebben en mogen anderen ook wel een ritje erop maken als ze willen.  Nu staat ie 3.5u treinen verderop, dus ik laat het ophalen aan een ander over.
Waar precies? Ik moet a.s. dinsdag naar Tilburg. Als ik dan een auto heb kan ik 'm voor je meenemen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM