Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hallo liggers!
#1
Mijn naam is Dik en ik ligfiets sinds 2008. Vandaag keek ik op Erikfietst! en kwam zodoende op dit forum terecht.
Mijn eerste fiets is een Optima Condor, mijn tweede een Challenge Chamsin.

Omdat ik sinds een jaar niet meer met de fiets naar mijn werk kan vanwege de afstand, ben ik me aan het oriënteren op een trike. Hiermee wil ik 's winters doordeweeks compensatiekilometers gaan maken. Dit wil ik zoveel mogelijk in de natuur doen o.a. het bos. Ik heb veel ervaring met fietsen in het donker maar in het bos lijkt een trike me veiliger.
Hopelijk heb ik een keuze kunnen maken en draait de economie nog een beetje wanneer de donkere maanden weer komen.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Welkom op het forum Dik! Leuk dat je het gevonden hebt via mijn blog Smile

Waarom lijkt je een trike veiliger in het bos? Of wil je ook het nodige onverhard gaan rijden? Dat is leuk met een trike kan ik wel vertellen!

Ik las toevallig vandaag dat Rob Hartland van Hartlanders trikes ermee stopt en zijn voorraad met leuke kortingen verkoopt. Misschien iets voor jou?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Bedankt Erik! De site waar op Ligfiets.net naar verwezen wordt werkt helaas niet meer. Het is inderdaad de bedoeling om op onverharde paden te gaan rijden, met respect voor de natuur uiteraard. Vorige week heb ik een lange testrit gemaakt op een Scorpion fs 26 en dat werkte behoorlijk verslavend. Het valt me op dat bij klimmen het achterwiel vrij snel slipt. dus daar moet wel een goede MTB-band op.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ja, dat klopt van dat klimmen. Tijdens de ronde van Vlaanderen vorig jaar stond in op de Koppenberg ook stil. Mijn benen wilden nog wel en mijn achterwiel draaide ook maar ik slipte weg op de kasseien... Ook bij de Mango (velomobiel) slipt mijn achterwiel best snel door. Is zeker ook kwestie van goede banden!