Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb ooit in Engeland elastische banden gekocht die uitstekend om mijn regenbroek en enkels passen, fluor geel aan een kant, reflectie grijs aan de andere kant. Sluit met wat klittenband.

Natuurlijk is een gesloten fiets en korte broek makkelijker maar die banden hebben hun nut bewezen.

De bandjes die ik in Nederland vind zijn niet rekbaar of te rekbaar, die zijn in de kast beland.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag brak 1 van de bouten waarmee mijn zitje vastzit af toen ik onderweg was naar mijn werk. Even aanzetten om snel over te steken nadat een vrachtwagen me een lichtsignaal gaf dat ik voor 'm langs kon, en PANG, en mijn zitje hangt scheef.

Gelukkig was ik pas een kilometer of 5 van huis, dus kon ik omdraaien, en maar vanaf huis werken vandaag.
Vanmiddag maar even op zoek naar een nieuw boutje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
(18-Aug-2022, 08:09 AM)Frutsel schreef: Vandaag brak 1 van de bouten waarmee mijn zitje vastzit af toen ik onderweg was naar mijn werk. Even aanzetten om snel over te steken nadat een vrachtwagen me een lichtsignaal gaf dat ik voor 'm langs kon, en PANG, en mijn zitje hangt scheef.

Gelukkig was ik pas een kilometer of 5 van huis, dus kon ik omdraaien, en maar vanaf huis werken vandaag.
Vanmiddag maar even op zoek naar een nieuw boutje.

Bij de DF? Is je zitje nog wel heel dan?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Aug-2022, 09:45 AM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Aug-2022, 08:09 AM)Frutsel schreef: Vandaag brak 1 van de bouten waarmee mijn zitje vastzit af toen ik onderweg was naar mijn werk. Even aanzetten om snel over te steken nadat een vrachtwagen me een lichtsignaal gaf dat ik voor 'm langs kon, en PANG, en mijn zitje hangt scheef.

Gelukkig was ik pas een kilometer of 5 van huis, dus kon ik omdraaien, en maar vanaf huis werken vandaag.
Vanmiddag maar even op zoek naar een nieuw boutje.

Bij de DF? Is je zitje nog wel heel dan?

Ja, dat wel gelukkig. De kop van de bout is afgebroken, en alle gaten (DF en zitje) zien er nog goed uit
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik had iets soortgelijks in de Quest een tijdje terug, een collega heeft de bout voor mij gelast.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Aug-2022, 08:09 AM)Frutsel schreef: Vandaag brak 1 van de bouten waarmee mijn zitje vastzit af toen ik onderweg was naar mijn werk. Even aanzetten om snel over te steken nadat een vrachtwagen me een lichtsignaal gaf dat ik voor 'm langs kon, en PANG, en mijn zitje hangt scheef.

Gelukkig was ik pas een kilometer of 5 van huis, dus kon ik omdraaien, en maar vanaf huis werken vandaag.
Vanmiddag maar even op zoek naar een nieuw boutje.
Bij een DF lopen de bouten van de stoel weleens los, het carbon van de stoelen is sterker dan de meeste boutjes. Netjes vastzetten met een borgmoer en ringen ertussen helpt!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Aug-2022, 12:26 PM)365cycle schreef:
(18-Aug-2022, 08:09 AM)Frutsel schreef: Vandaag brak 1 van de bouten waarmee mijn zitje vastzit af toen ik onderweg was naar mijn werk. Even aanzetten om snel over te steken nadat een vrachtwagen me een lichtsignaal gaf dat ik voor 'm langs kon, en PANG, en mijn zitje hangt scheef.

Gelukkig was ik pas een kilometer of 5 van huis, dus kon ik omdraaien, en maar vanaf huis werken vandaag.
Vanmiddag maar even op zoek naar een nieuw boutje.
Bij een DF lopen de bouten van de stoel weleens los, het carbon van de stoelen is sterker dan de meeste boutjes. Netjes vastzetten met een borgmoer en ringen ertussen helpt!

Aan de binnenkant zit een zelfborgende moer en een ring. De flenskop van de bout is echter weg... Dus helaas is het geen losgelopen moertje
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Peter, van ICB, had in de gaten van de stoel van die witte 'tja, hoe ga ik dit nou eens noemen dingen' gedaan waar de bout doorheen wordt gestoken. Dat beschermt het carbon van de stoel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bedoel je carrosserieringen Wim?
Antwoord }
Bedankt door:
Hij bedoelt vast een soort van doorvoerring
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Aug-2022, 05:26 PM)Frutsel schreef: Hij bedoelt vast een soort van doorvoerring

Ze zijn van wit kunststof en ze passen in het gat van de stoel. Daar gaat dan de bout doorheen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Ik mn Greenmachine heb laten flikkeren terwijl ik ernaast stond. Dat afstappen gaat nog voor geen meter met ondersguur. Nouja, niet als je met beide benen aan een kant denkt af te stappen.

Er is een mailtje naar flevobike verstuurd om nou eens te rvagen hoe dst nou moet. Afstappen omgekeerd aan opstappen lukt wel maar is ook weer niet praktisch :/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Aug-2022, 09:09 PM)ZoefZoef schreef: Ik mn Greenmachine heb laten flikkeren terwijl ik ernaast stond.  Dat afstappen gaat nog voor geen meter met ondersguur. Nouja, niet als je met beide benen aan een kant denkt af te stappen.

Er is een mailtje naar flevobike verstuurd om nou eens te rvagen hoe dst nou moet. Afstappen omgekeerd aan opstappen lukt wel  maar is ook weer niet praktisch :/

Ik heb geen Greenmachine maar heb wel verschillende liggers en gehad, misschien helpt mijn manier van afstappen van de Flevo bike, (knik-kantel.)

Als je nog op de fiets zit, met een been aan iedere kant, leun over naar een kant en breng je andere been over de fiets (het helpt waarschijnlijk om de remmen even in te knijpen.)
Je zit dan even met twee benen aan een kant en kan dan omhoog komen zonder om te vallen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Dit lukt dus niet met een Greenmachine?


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
(21-Aug-2022, 11:20 PM)Roepers schreef: Dit lukt dus niet met een Greenmachine?


Groet,

Marco

Mijn poging daartoe mislukte dus. Gepoogd nalv juist jouw filmpje Wink

Wellicht kwestie van oefenen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Verbazingwekkend. Op een Sinner Demon/Record is afstappen super eenvoudig. En ik dacht op alle onderstuurfietsen.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Aug-2022, 08:07 AM)Roepers schreef: Verbazingwekkend. Op een Sinner Demon/Record is afstappen super eenvoudig. En ik dacht op alle onderstuurfietsen.


Groet,

Marco

Op de M5 Street legal 26/28 die ik even heb gehad viel het wel tegen eigenlijk. Ik moest stoppen en dan gaan staan met hulp van het momentum. Dan een been over de de neuspijp heen krijgen zonder de fiets te laten kantelen. (Dat 26 inch voorwiel maakte hem te hoog voor me, ik kon ook niet met een voet aan de grond bij een stoplicht)

Verder heb ik geen problemen met afstappen, maar ik heb nog nooit geprobeerd om met twee voeten aan dezelfde kant uit te komen tijdens het afstappen
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Aug-2022, 08:07 AM)Roepers schreef: Verbazingwekkend. Op een Sinner Demon/Record is afstappen super eenvoudig. En ik dacht op alle onderstuurfietsen.


Groet,

Marco

Het zal afhangen van hoe je zit, hoe lenig je bent en hoe graag de fiets rechtuit door wil. 
Op de Flevo's was de hoogte en de hoek goed maar de fiets wilde graag bochten maken. 
Op mijn open trikes, ook onderstuur, is de afstand tot de grond verkeerd.  
Maar alles gaat beter na oefenen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Citaat:Verder heb ik geen problemen met afstappen, maar ik heb nog nooit geprobeerd om met twee voeten aan dezelfde kant uit te komen tijdens het afstappen

Deze manier van afstappen heb ik ook nooit zo goed begrepen. Ietsjes onbalans en je loopt het risico op je eigen fiets terecht te komen als die dus de verkeerde kant op kantelt.

Gewoon gaan remmen en dan op het laatste moment ga je door de remkracht vanzelf staan.
Daarna zwaai je een been over de neuspijp en klaar. 

Zo deed ik het met een onderstuurligfiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb dus twee velomobielen tot mijn beschikking, want als de ene het niet doet kan je niet even een leen-velomobiel meenemen bij de velomobielgarage op de hoek. Vanochtend kwam ik bij de velomobiel van mijn keuze, pakte de tassen in, wilde m'n uk naar z'n eerste schooldag na de vakantie brengen... om toen ik wilde instappen te ontdekken dat de linkervoorband ineens plat stond. Grrrrr...

...dus alles overgeladen in de andere velomobiel. De banden waren niet leeg, niets aan de hand dus. Wél latex binnenbanden dus bijpompen was noodzakelijk om überhaupt te kunnen rijden. Daarna zo snel mogelijk naar school (2 min te laat in z'n nieuwe klas, oeps), en door naar m'n klant! Ging best lekker, ik knalde met 48 km/h achter een scootertje aan toen ik de indruk had dat ik ineens wel heel hard moest trappen. Het heggetje weerkaatste een sisgeluid, ik hoopte nog even dat het maar zo leek... hobbelhobbelhobbel. Linkervoorband plat. Het was blijkbaar mijn lot vandaag. Enfin, na een flink gevecht met de Conti Contact Speed besloten écht over te stappen op Urbans Big Grin
Antwoord }
(29-Jun-2022, 04:00 PM)Lopopodium schreef:
(29-Jun-2022, 09:22 AM)Frutsel schreef: Als het zo lees mag je blij zijn dat er überhaupt nog wat vaart: https://wos.nl/nieuws/artikel/nieuwe-vee...maasvlakte

Gezien de verdere artikelen hier, begrijp ik nu waarom de boot helemaal naar Futureland gaat. Daar heeft men blijkbaar grote plannen mee waar de boot een rol bij moet spelen.

Fast Ferry, zegt u? Dan kent u de waterbus tussen Rotterdam en Dordrecht niet. Die heb ik vast wel eens genomen de afgelopen vijftien jaar, maar nog nooit helemaal van het begin (Rotterdam, bij de Erasmusbrug) tot het eind (Dordrecht, bij de Merwedekade). Deze waterbus ging op sommige momenten toch wel een heel stuk sneller dan de Fast Ferry. De Fast Ferry klokte meestal rond de 30 km/uur, terwijl de waterbus geregeld rond de 40 km/uur vaarde. Toch een mooie belevenis en maakt het verlies van de Fast Ferry voor mij toch wel een beetje goed.

Eerst van Den Haag naar Rotterdam gefietst, en daarna vanuit Dordrecht naar Zevenbergen, Geertruidenberg, Werkendam, Capelle a/d IJssel en Berkel en Rodenrijs weer terug naar Den Haag. Ik heb de ongeveer 25 kilometer van hartje Rotterdam tot hartje Dordrecht dat ik door de waterbus niet hoefde te fietsen gebruikt om eens wat meer richting het zuidoosten af te dwalen dan ik normaal had kunnen doen in een rondje heen en weer. Het werd in totaal een rondje van 181 kilometer. En doordat ik op een gegeven moment door mijn 3,6 liter meegenomen water heen was, heb ik mijzelf op de laatste veertig kilometer op rantsoen gezet. Ik kwam prima thuis aan, maar was wel uitgedroogd. Zonder water wat eten is ook niet verstandig, dus het eten heb ik ook even gelaten. Een kom havermout vooraf, en tijdens de tocht zelf twee dubbele boterhammen (noot: het was wel zelfgebakken brood, dus verre van luchtig zoals supermarktbrood) waren genoeg voor de afstand. Niet ideaal, maar ik kwam er thuis mee zonder hongerklop of honger.

Wat dingen vielen mij op:
Als eerste een van de meest gevaarlijke fietsobstakels die ik tot nu toe tegengekomen ben in al mijn fietstochten: dit leuke slaghekwerk iets ten zuiden van Dordrecht (https://www.google.com/maps/@51.765906,4...384!8i8192). In totaal hangt er meer slagboom boven het pad dan er ruimte is om er tussendoor te fietsen. Dat is schrikken als je rechts van het paadje komt op gewone fietssnelheid! Iets verderop had men gedacht een tweede exemplaar te moeten plaatsen. Ik ben benieuwd hoeveel nare ongelukken dat al opgebracht moet hebben.

Verder een bevestiging dat fietspaden in Brabant op een hoop plekken echt vreselijk slecht zijn. Op de Koekoeksedijk ten noorden van Zevenbergen was het pad zo enorm slecht, dat ik uit chagrijnigheid bij de eerste kans dat ik had maar op de geasfalteerde weg ben gaan fietsen. Die auto achter me had dan maar pech tot Zevenbergen zelf, een halve kilometer later. Uitgezonderd oost-Brabant (Uden / Oss / Nijmegen) heb ik alleen maar slechte ervaringen met Brabantse fietspaden.

Ik had enorme pech bij de veerboot in Werkendam. Die miste ik met een halve minuut. Zag deze voor mijn neus wegvaren. Helaas ging deze maar eens per half uur, dus een half uur gewacht. Dat was een duur half uurtje, want in Oudekerk a/d IJssel miste ik daardoor juist de laatste afvaart van de veerboot met tien minuten. Dus een omweg via Gouda of Capelle a/d IJssel was noodzakelijk (het werd de laatste). Toch weer extra kilometers terwijl ik op dat moment al op waterrantsoen zat en precies juist dat ene stukje aan de overkant van Oudekerk dat ik wilde fietsen (en heel gericht ingepland had in mijn tocht) kon ik daardoor niet fietsen als ik niet bereid was een kilometer of tien / vijftien extra af te leggen. Die vrijheid had ik helaas niet meer.

Oftwel, het was in ieder geval een fietsavontuur te noemen vandaag...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Lig-hen , Bacchus
Zo, Lopopodium, die paaltjes zijn inderdaad levensgevaarlijk. Schandalig ook... I&W creëert weer levensgevaarlijke situaties om automobilisten te weren. Pleurt er een camera neer, werkt 100x beter, is veiliger, en levert nog wat op.

Wat betreft water: Zowel bij station Capelle Schollevaar als bij Alexandrium staan openbare watertappunten. Als je richting Berkel ging ben je mogelijk ook langs de Willem Alexanderbaan gekomen: Daar bij winkelcentrum Nesselande staat er ook één. Met deze temperaturen kan je beter wat teveel hebben dan te weinig!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , emgaron
Ja, ik weet dat er openbare waterpunten zijn. Maar naar mijn ervaring staan ze meestal niet op voor de hand liggende plekken, zoals dorpspleinen, kerktorens en bepaalde treinstations (waar ik het in het verleden probeerde, in ieder geval). Begraafplaatsen zijn voor mij de enige betrouwbare waterplekken, tot nu toe. De watertappunten die ik altijd zie staan bij mijn tochten staan altijd op verrassende plekken. Maar ja, dan heb ik er geen behoefte aan. En vandaag wilde ik het gewoon eens uitzitten tot ik thuis was, dus heb bewust niet gezocht naar een watertap.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , emgaron
Watertappen, heb er nooit het nut van begrepen en vraag me ook af of er echt veel mensen zijn die er gebruik van maken eigenlijk. Tenzij ze op een druk pint staan, bijv op een uitgasnsplein of kampeerlokatie.


En nu ben ik even niet blij omdat il een ligfiets zie veels te ver wegdie ik graag zou willwn overnwmwn, maar dat grwppn niet haalbaar is vanwege de afstand. Ding staat in Frankrijk.

Optima high baron trouwens. Heb ik al gehad, verkocht, maar mag terugkeren want heerlijke fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Hier een kaart met watertappunten.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Lig-hen , emgaron
Voor water: vergeet de tankstations niet. Vaak hebben die ook een kraantje. En dit soort weersomstandigheden is altijd wel een garage, metaalbedrijf oid met de deuren open waar je terecht kunt. Zonder water ga ik niet fietsen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Willeke_IGKT , Lig-hen


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM