Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ronde van Chocowakije
#1
Afgelopen weekend heb ik deelgenomen aan de Ronde van Chocowakije. Oftewel, hoe breng je CO2 neutraal 300 kg cacaobonen van Amsterdam naar Antwerpen. Bij deze mijn verslag!

[Afbeelding: 20190805_0853249116032135424847005.jpg?w=1536]
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ja, dat Antwerpen erger is dan Amsterdam had ik vorig jaar hier ook al eens geschreven!
Zie: https://ligfietsers.nl/showthread.php?ti...en#pid2003
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Leuk verslag, Erik, van een bijzondere fietstocht. Ik vroeg mij wel af hoe je naast je kampeerspullen nog voldoende ruimte overhoudt voor een behoorlijke lading cacaobonen op je fiets. Als ik ga fietskamperen heb ik niet zoveel ruimte meer over.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik had mijn tent in de auto laten liggen en heb geslapen in één van de grote legertenten. Maar de tent had er nog best bij gepast in de fiets. In de Mango is het vooral een kwestie van veel kleinere zakjes gebruiken zodat je de bagageruimte optimaal kunt benutten. En dan kan er echt veel mee...
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Mooi en leuk om te lezen Erik!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Je bent (vlak) langs mijn school gereden om naar en van het NDSM terrein te komen via de Schellingwoude bruggen. Maar ja, weekend en vakantie....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Grappig! Ik was zelf ook bijna langs huis gekomen en we hebben met de hele groep ook een stuk van mijn woon werk route gereden...
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Leuk verslag weer Erik, mooi om te lezen!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mooi om te lezen, en leuke tocht Erik. Handig zo'n adres in het westen... Ik las dat je toch meer een solorijder was, toch doe je regelmatig mee met georganiseerde tochten. Ik heb dat volgens mij ook wel, maar wat maakt het voor jou solo rijden aantrekkelijker? Is dat gemak, controle, of het oponthoud wat je dan niet hebt?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Er is een verschil tussen georganiseerde toertochten waar je ook prima als individu aan deel kan nemen en zoiets als deze rit wat toch meer als geheel een groepsding was. Soms vind ik het gewoon leuk om een toerrit mee te rijden waarbij alles geregeld is. De route, versnaperingen bij de stops etc.

Maar ik rij ook graag alleen, o.a. omdat ik dan kan stoppen wanneer ik wil. En dat doe ik best vaak voor foto's etc. En alleen rijden vind ik enorm rustgevend. Zo hou ik ook niet van lange pauzes onderweg, bij een dagtocht eet ik vaak de hele dag door kleine beetjes zonder echt een uitgebreide koffie of lunchstop te maken. Dat doe ik eigenlijk echt nooit. Meestal stop ik ieder uur wel even een paar minuten om de benen te strekken, te plassen en/of even wat te eten.

Maar een (ligfiets)rit met gelijkgestemden vind ik ook erg leuk. En bij de choco rit was de tweede dag met de groep ook erg leuk.

Kortom, het heeft allemaal zijn charmes  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Inderdaad je hebt gelijk, en het leuke is dat het beide mogelijk is!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM