Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
full suspension
#1
Inmiddels is het me duidelijk dat ik een trike wil waarmee je ook over bospaden kunt rijden. Dan ligt het voor de hand om ook eens te kijken naar voor- en achtervering. Ik ben wel geschrokken van hoe duur dat is. ICE adventure full suspension voor €1269. Waarom is dat zo duur? En heb ik het echt nodig?
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Trident Trikes heeft de Trekker Fat Trike als terreinfiets. Op de site van Jouta kon ik zo snel geen prijzen vinden, maar op de site van Trident viel de prijs mij mee.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik rij ook over bospaden op een ongeveer de trike. Gaat prima. Vering is overrated vind ik. Al moet ik eerlijk zijn, mijn Shockproof is voor en achter geveerd en dat rijdt heerlijk op klinkers etc. Maar op de trike mis ik het echt niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Een vol geveerde trike voor € 1269,- vind ik niet duur... De goedkoopste M5 tweewieler begint pas bij € 1895,- ; de goedkoopste framekit bij Nazca € 1475,-
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(09-Feb-2019, 08:48 PM)ErikvanD schreef: Ik rij ook over bospaden op een ongeveer de trike. Gaat prima. Vering is overrated vind ik. Al moet ik eerlijk zijn, mijn Shockproof is voor en achter geveerd en dat rijdt heerlijk op klinkers etc. Maar op de trike mis ik het echt niet.

De DF is mijn enige fiets met vering. Hele korte en harde vering  Big Grin
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(09-Feb-2019, 09:14 PM)Victorrinia schreef: Een vol geveerde trike voor € 1269,- vind ik niet duur... De goedkoopste M5 tweewieler begint pas bij € 1895,- ; de goedkoopste framekit bij Nazca € 1475,-

Dat is de prijs voor alleen de vering.  De ICE adventure zelf kost vanaf ongeveer €3000 zonder vering.

(09-Feb-2019, 11:07 PM)Wim -de roetsende schreef: De DF is mijn enige fiets met vering. Hele korte en harde vering  Big Grin
Rijd je met de DF ook door het bos? Wink

(09-Feb-2019, 08:19 PM)Roepers schreef: Trident Trikes heeft de Trekker Fat Trike als terreinfiets. Op de site van Jouta kon ik zo snel geen prijzen vinden, maar op de site van Trident viel de prijs mij mee.

De gewone Trident Trekker 26 lijkt inderdaad een betaalbare en bruikbare optie. Bedankt voor de tip! De fat trike lijkt me een beetje teveel wind te vangen voor de dijk Lelystad - Almere die ik ook van plan ben minimaal 1x per week op en neer te gaan rijden.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik rij met m'n ongeveerde trike over kassei wegen en bospaden en heb tot nu toe geen behoefte gehad aan vering. Maar als ik weet dat ik over slechte of onverharde wegen/paden ga zet ik wel de bandenspanning wat lager.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Als je voldoende bandbreedte hebt, bijvoorbeeld 50 mm, dan is vering overbodig. Vering verhoogt het comfort, maar verkleint de stabiliteit. De beste en lichtste vering is een soepele luchtband.

Ook deze eenvoudig en complete trike van Jouta is het overwegen waard.

https://joutaligfietsen.eu/?page_id=691
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(10-Feb-2019, 09:53 AM)PietV* schreef: Ook deze eenvoudig en complete trike van Jouta is het overwegen waard.

https://joutaligfietsen.eu/?page_id=691

Het probleem is dat die qua X-seam lengte zo'n 5 cm tekort komt.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(10-Feb-2019, 12:06 AM)Bart Verbeek schreef:
(09-Feb-2019, 11:07 PM)Wim -de roetsende schreef: De DF is mijn enige fiets met vering. Hele korte en harde vering  Big Grin
Rijd je met de DF ook door het bos? Wink

De gewone Trident Trekker 26 lijkt inderdaad een betaalbare en bruikbare optie. Bedankt voor de tip! De fat trike lijkt me een beetje teveel wind te vangen voor de dijk Lelystad - Almere die ik ook van plan ben minimaal 1x per week op en neer te gaan rijden.


Over redelijke bospaadjes rijd ik ook weleens met de DF. Liever niet eigenlijk  Confused
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Het voordeel van een DF, Strada, Quest, Quattrovelo, Hilgo en Mango boven open driewielers op bospaadjes is dat de ketting volledig is afgeschermd en dus niet onder zand en modder komt.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Met de Roeifiets wordt alleen het Dynemax-touwtje vies.

Is ook ideaal.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Tot nu toe heb ik geen behoefte gehad aan vering. De truuk: Schwalbe Big Apple banden.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM