Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
(11-Jul-2025, 10:02 AM)Willeke_IGKT schreef: @365cycle was jij degene die de cranks in eerste instantie in die fiets geplaatst had of heb jij de fiets met die cranks gekocht?
Ik heb m zo gekocht, maar er was nog niets aan veranderd. Toen Veloquest m kocht stond er nog geen 1000 km op Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11-Jul-2025, 09:22 AM)Jeroen S schreef: Sommige mensen met de apparatuur om een nieuw gat te boren hebben ook wel een frees om de boel af te ronden.

Volgens mij moet je een 175 hebben om in te korten tot een 155.

Klopt, die van mij zijn door Bram mooi afgerond.

Klopt waarschijnlijk ook, Ymte heeft ooit van een setje 175 voor mij cranks van 152,5 gemaakt. Misschien kan 155mm ook wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Zal het de leverancier eens vragen want ben nu eigenlijk ook wel benieuwd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(14-Jul-2025, 06:11 PM)Jeroen S schreef: Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.

Daarom maakte Ymte er ook een 152,5mm van. Dan blijft er meer materiaal over.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk
Mooi dat je dit geda...Hoekie — 12:43 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet luk...Hoekie — 11:52 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Wat Jeroen S zegt....datakneder — 11:45 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
;)365cycle — 11:37 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet lukke...Hardloper — 11:18 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
1. Nu merk ik ook ...Hoekie — 11:02 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ja die treintjes zij...Jeroen S — 08:27 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Heb je daarvoor het ...Jeroen S — 08:19 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
80 tanden is wel hef...Jeroen S — 08:16 AM
Medeliggers onderweg
vandaag tussen assen...Veloquest — 11:05 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in de ochten...Schemerwoude — 10:15 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik zag zo'n fiets tr...365cycle — 07:39 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Dat is denk ik beide...365cycle — 07:31 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Toen ik het woord fi...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend rond kwar...Bob Hagendijk — 06:43 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Ik heb weleens begre...Hardloper — 06:25 PM
Ervaringen met de Bülk
Ik heb mijn Bulk MK1...twilwel — 05:21 PM