Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
op zoek naar een Challenge hoofdsteun
#1
Na een 4-daagse rondrit op mijn kort geleden aangeschafte Furai heb ik ineens heel veel behoefte aan een hoofdsteun. Het liefst deze van Challenge natuurlijk. 
[Afbeelding: headrest.jpeg]
Maar iets anders moois is ook welkom.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Ik had ook behoefte aan een hoofdsteun en heb er na montage direct 120 km mee gereden. Weken last gehad van mijn schouder en de hoofdsteun direct weer verwijderd! Het zal wel te maken hebben met de diepte van je hoofd enzo, maar het type van de foto kwam bij mij te ver naar voren. Rustig aan proberen dus wanneer je er een hebt.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , ligvogel
#3
Meer het idee van lekker achterover liggen maar je moet dan ook nog trappen en sturen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , ligvogel
#4
(23-Oct-2024, 05:06 PM)ligvogel schreef: Na een 4-daagse rondrit op mijn kort geleden aangeschafte Furai heb ik ineens heel veel behoefte aan een hoofdsteun. Het liefst deze van Challenge natuurlijk. 

Als je er eentje hebt, maak er dan een neksteun van.

Zo'n steun werkt m.i. het beste als die je nek ondersteunt.

Wel op een dusdanige manier dat je gemakkelijk los kunt komen van de steun én dus ook zonder de ondersteuning kunt fietsen.
De steun moet dus net je nek raken.

Ik heb de neksteuntjes dus vrij laag gemonteerd. De M5 steun is eigenlijk perfect qua vorm.
http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Car...oofdsteun/

Bij mij zit er dus geen ruimte tussen de zitting en de neksteun. Zo laag mogelijk gemonteerd dus.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , ligvogel
#5
(24-Oct-2024, 02:06 AM)martinus schreef: Meer het idee van lekker achterover liggen maar je moet dan ook nog trappen en sturen.

Ja daar zoek ik ook nog een oplossing voor  Tongue

(24-Oct-2024, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Oct-2024, 05:06 PM)ligvogel schreef: Na een 4-daagse rondrit op mijn kort geleden aangeschafte Furai heb ik ineens heel veel behoefte aan een hoofdsteun. Het liefst deze van Challenge natuurlijk. 

Als je er eentje hebt, maak er dan een neksteun van.

Zo'n steun werkt m.i. het beste als die je nek ondersteunt.

Wel op een dusdanige manier dat je gemakkelijk los kunt komen van de steun én dus ook zonder de ondersteuning kunt fietsen.
De steun moet dus net je nek raken.

Ik heb de neksteuntjes dus vrij laag gemonteerd. De M5 steun is eigenlijk perfect qua vorm.
http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Car...oofdsteun/

Bij mij zit er dus geen ruimte tussen de zitting en de neksteun. Zo laag mogelijk gemonteerd dus.

Klopt helemaal. Ik hield regelmatig mijn hand in mijn nek. Hoofd ondersteunen is ook lastig door de helm die ik op heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Ik maak ze gewoon zelf van oude spullen die ik nog heb liggen.
Wat buisjes of een spatbordstang, een blikje bandenplakspul, een oude spons en oude sok.
Met daaroverheen een ventisitachtige stof waarmee ik mijn eigen zitkussen heb gemaakt zodat het net echt lijkt
[Afbeelding: IMG-2057.jpg]
Antwoord }
#7
Briljant! thumb
Antwoord }
Bedankt door: De tovenaar
#8
Volgens mij zijn die simson blikjes op marktplaats goud waard.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , De tovenaar


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM