Halo voor DF en dergelijke.
|
Berichten: 6.166
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12621
9788 x bedankt in 4776 berichten
(26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.542
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2657
8919 x bedankt in 4315 berichten
(26-Aug-2024, 05:58 PM)365cycle schreef: (26-Aug-2024, 12:45 PM)qv-tester schreef: De QV is stabieler waardoor die minder kans heeft op omkiepen door gewoon bochtenwerk Denk dat dat voor een ervaren rijder heel erg mee/tegenvalt. Met de Bülk kwam ik echt zelden in de gevarenzone, ik kan me zo even geen moment herinneren.
De QV heeft me wel een aantal keer vervelend verrast met overstuur, en als ie eenmaal (deels) dwars ergens grip vindt ga je echt om.
Of als één van de 'blaasbalgjes' leeg blijkt te zijn zonder dat je het gemerkt hebt.
Dan ga je dus ook om in een scherp bochtje.
Heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen.
De krassen toonden in ieder geval aan dat er iets gebeurd was en ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van de bestuurder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 163
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 2
409 x bedankt in 162 berichten
Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Mijn QV is in 145000 km nog niet op zijn kant gegaan, hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo. De Mango heb ik na het eerste jaar (dat tel ik als leertijd) nog 2 of 3 keer op zijn kant gekregen. Vooral een snelle leegloper achteraan bij hoge snelheid is een groot risico op 3 wielen (ik gebruik dikke banden).
Berichten: 6.166
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12621
9788 x bedankt in 4776 berichten
27-Aug-2024, 12:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Aug-2024, 12:42 AM door 365cycle.)
(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Het gaat redelijk OT zo, maar mijn ervaring met de Mango is dat die gevoeliger was voor fouten (vooral langsrichels of wegkanten kunnen een zeer nare verrassing zijn). Een Mango is natuurlijk wel heel wat anders dan een Milan of DF.
(26-Aug-2024, 09:57 PM)qv-tester schreef: Met de QV heb je inderdaad soms overstuur, maar je leert enerzijds op den duur welke omstandigheden die (kunnen) oproepen. Buiten 1 keer na 1 jaar aan vrij lage snelheid na (met de veel te zwakke dempers van de eerste generatie) heb ik het altijd kunnen opvangen. Ik ben er ook nooit echt de mist mee ingegaan, maar ik heb behoorlijk wat circuitkilometers achter de kiezen met een ABS-loze kleine, lichte voorwielaandrijver op een kneiterhard onderstel. Gewichtsverdeling 66/34, dan leer je ook wel omgaan met overstuur
De QV heeft mijns inziens echter ook een "soort" halo; de lange kap doet het vermoedelijk in vrij veel situaties goed als het mis gaat, het scharnier achteraan is sterk. Een slagboom zal er bij goed mikken net tussendoor kunnen maar de kans is beperkt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.785
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 560
3525 x bedankt in 1637 berichten
We doen het draadje even dicht, in de hoop dat we over een tijdje weer on topic verder kunnen gaan.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Verkeerssituaties
|
Wat ik vandaag weer ...datakneder — 04:17 AM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Met deze gaat elke w...ZoefZoef — 01:31 AM |
vm-en te koop
|
Bandje plakken zon...365cycle — 11:38 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Als het niet heel ha...tiemen — 11:30 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Dat scheelt vast, en...Jeroen S — 10:46 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Racefietsers plagen ...Jeroen S — 10:27 PM |
vm-en te koop
|
Hier vond ik nog wat...Jeroen S — 10:19 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Sommige hardlope...Hardloper — 09:47 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik ben helemaal niet...ZoefZoef — 09:37 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Daarom dat voor jo...Gideonaut — 09:04 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Sommige hardlopers...datakneder — 07:59 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Als ik wordt ingeh...Hardloper — 07:55 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Als ik wordt ingehaa...Bart Verbeek — 07:03 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
... ik eindelijk de ...datakneder — 06:54 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
:cool:
Het is...TimSch — 06:42 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik heb die mentali...Boyd Maduro — 06:15 PM |
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
|
Ik heb die mentali...Hardloper — 06:14 PM |
|