Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buitenbanden 451
#1
Het lijkt er op dat de keuze aan banden voor 451 velgen kleiner en kleiner wordt. De 28 mm Schredda voor op de Roets wordt langzaam minder en ik zoek een alternatief.
Primo comet is nog steeds (met moeite) verkrijgbaar, maar daar heb ik slechte ervaringen mee na een paar uitglijders op natte stenen. Continental maakt helemaal niks in 451. Schwalbe maakt alleen de One, schijnt een snel maar nogal rem-gevoelig bandje te zijn als is goed gelezen heb. Daarnaast is er in de BMX wereld nog wel iets te vinden.

Ik zoek een vlotte band in 28 of 32 mm, redelijk lekbestendig, maar een enkel keertje bandje wisselen is met dat enkelzijdig opgehangen voorwiel (en spatbord) sowieso een fluitje van een cent. Beetje fijn monteerbaar is wel leuk, anders wordt bandje wisselen toch nog gedoe.

Iemand tips? 
Over naar 406 vindt ik geen optie, want dan zakt de fiets voor tenzij je achter ook kleiner maakt en dat is al niet zo groot.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
VeeTire heeft ook nog een paar snelle modellen in 25-451 en 28-451. Zijn hier wel slecht verkrijgbaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik rijd nog steeds met Durano's. Ik heb er nog 3 liggen. Ik kan nog even vooruit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Wat alternatieven die wel te krijgen zijn:
Schwalbe one 28-451
Maxis DTH 28-451
vee Tire speedster 28-451
Panaracer minits lite 28-451 (prijzig)
Maxxis Torch in 28 of 37
Van de meeste is er weinig info te vinden. Dat het vaak BMX banden zijn is op zich niet erg, dat waren de Schredda’s ook.
Als iemand ergens ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#5
Schwalbe One is nu waardeloos. Jaren geleden was het een heel snel bandje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Een jaar of wat geleden heb ik nog wat exemplaren van Schwalbe Rightrun (451-25 denk ik) opgeduikeld. Eigenlijk een rolstoelband, maar bij gebrek aan bandenkeus en milimeters ruimte op de low racer... het past in ieder geval wel.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Koga Miyata FP Chromo - Optima Baron - Optima Orca - HP Gekko 20 FX
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(20-Mar-2024, 07:19 PM)Merijn schreef: Panaracer minits lite 28-451 (prijzig)
In 28-406 zijn ze snel en snel lek.

(20-Mar-2024, 07:19 PM)Merijn schreef: Maxxis Torch in 28 of 37
Dit was m'n vaste bandje in 38-406 onder de Milan GT. Behoorlijk rap (net niet zo snel als de CCU met warm weer, met koud weer duidelijk sneller), niet snel lek, veel grip. Ik werd er wel blij van.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(20-Mar-2024, 08:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Schwalbe One is nu waardeloos. Jaren geleden was het een heel snel bandje.
Heb je het over de Pro One of de One? De eerste is al lang niet meer verkrijgbaar in 451, de laatste is een prima band wat mij betreft (ik heb ze op mijn M5 Low Racer en Baron) en voor zover ik weet nooit veranderd. Rose Bikes had laatst de 25-451 One in de aanbieding voor €7,95 en nu hebben ze ze niet meer, dus ik ben bang dat dat ook gebeurd is.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(21-Mar-2024, 09:28 PM)melle z schreef: Heb je het over de Pro One of de One? De eerste is al lang niet meer verkrijgbaar in 451, de laatste is een prima band wat mij betreft (ik heb ze op mijn M5 Low Racer en Baron) en voor zover ik weet nooit veranderd. Rose Bikes had laatst de 25-451 One in de aanbieding voor €7,95 en nu hebben ze ze niet meer, dus ik ben bang dat dat ook gebeurd is.

De One. Ik ken deze alleen in de 406-uitvoering. Misschien dat daar ook nog verschil zit.

6 jaar geleden vond ik de One prima. 2 jaar geleden bleek een nieuwe One een volledig andere band te zijn. Traag en stug.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM