Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Climate Classic
#1
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Climate Classic? Hoe werkt dat met overnachtingen? Moet je daar zelf voor zorgen? Of wordt hiervoor gezorgd? Mij lijkt het ergens best wel leuk om aan mee te doen. En in het clubblad zag ik al dat Veloquest ook al ervaring ermee heeft. En volgens mij Eva. En nog een paar waar ik de nickname niet van weet.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(13-Jan-2024, 07:28 PM)Hardloper schreef: Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Climate Classic? Hoe werkt dat met overnachtingen? Moet je daar zelf voor zorgen? Of wordt hiervoor gezorgd? Mij lijkt het ergens best wel leuk om aan mee te doen. En in het clubblad zag ik al dat Veloquest ook al ervaring ermee heeft. En volgens mij Eva. En nog een paar waar ik de nickname niet van weet.

hoi hardloper. ik had met de climate classic wel een beetje een kortere route gereden. want ik wou iedereen uitzwaaien en weer opvangen. En aangezien ik familie heb wonen in breda en zelf in groningen woon was de overnachting voor mij juist makkelijk. en eva kende volgens mij ook mensen op beide plekken. Maar eva kent overal mensen lijkt het weleens. 
Maar veel fietsers overnachten bij hotel masbos als ik het goed heb en dat is vlakbij de start locatie. En vanuit de organisatie hadden ze wel vervoer geregeld voor fietsers terug richting het midden van het land maar een velomobiel zou niet passen en iedereen met de velomobiel fietste zelf ook weer terug.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#3
(13-Jan-2024, 07:28 PM)Hardloper schreef: Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Climate Classic? Hoe werkt dat met overnachtingen? Moet je daar zelf voor zorgen? Of wordt hiervoor gezorgd? Mij lijkt het ergens best wel leuk om aan mee te doen. En in het clubblad zag ik al dat Veloquest ook al ervaring ermee heeft. En volgens mij Eva. En nog een paar waar ik de nickname niet van weet.

Geen ervaring, maar ik zie je rustig je afstanden opbouwen en nu ineen interesse tonen voor een tocht van 300+ km. Is dit idee voor dit jaar of is het een idee voor in de toekomst? Want ik kan je wel vertellen dat een makkelijk ritje van 50km iets totaal anders is dan 300 km. Sterker nog 250+ is het enige dat ik tot op heden gereden heb, hoewel ik denk dat de 300 ook nog wel tot de mogelijkheden behoord.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Lekker handig dan voor Eva.

Maar het is een interesse voor de toekomst. En wat betreft afstanden, vanuit het lopen weet ik wel wat het is om van een Halve Marathon naar een Marathon te lopen. Zelf deed ik overigens maar 22 maanden over om van 0,000KM naar een 42,195km te gaan. Maar ik daag me graag uit op sportief vlak.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Eva kent de meeste klanten van velomobiel.nl en door jarenlange deelname aan velemobiel evenementen ook veel van de andere VM rijders.
Dus niet raar dat zij makkelijk logeer adresjes kan vinden.

Maar je kunt hier merken dat er best wel vaak iemand uitgenodigd wordt. Of dat mensen die melden dat ze vaak meerdaagse tochten rijden ook melden dat ze onderweg bij andere ligfietsers gelogeerd hebben.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#6
(14-Jan-2024, 10:50 AM)Hardloper schreef: Lekker handig dan voor Eva.

Maar het is een interesse voor de toekomst. En wat betreft afstanden, vanuit het lopen weet ik wel wat het is om van een Halve Marathon naar een Marathon te lopen. Zelf deed ik overigens maar 22 maanden over om van 0,000KM naar een 42,195km te gaan. Maar ik daag me graag uit op sportief vlak.

Ik kan me vergissen, maar in mijn beleving is het heel veel makkelijker om 200-300km op een dag te fietsen dan een marathon te lopen. Het laatste zie ik mezelf nooit doen, het eerste durf ik aan te beginnen zonder noemenswaardige training, met alleen basisconditie van enkele tientallen dagelijkse woonwerkschoolafstanden.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(14-Jan-2024, 11:55 AM)blokdoorn schreef: Ik kan me vergissen, maar in mijn beleving is het heel veel makkelijker om 200-300km op een dag te fietsen dan een marathon te lopen. Het laatste zie ik mezelf nooit doen, het eerste durf ik aan te beginnen zonder noemenswaardige training, met alleen basisconditie van enkele tientallen dagelijkse woonwerkschoolafstanden.

Dit onderschrijf ik volmondig, en ik heb wel eens een keer een marathon gelopen  Wink 

Zo'n marathon lopen is in mijn beleving een veel grotere aanslag op je lichaam dan liggend in een velomobiel 300km te fietsen op een dag. De schok op je lichaam bij elke stap hardlopen, plus dat ik bij mijzelf zie dat hardlopen een (veel) hogere hartslag oplevert dan lang fietsen. Een marathon vraagt echt serieus veel trainingsuren om überhaupt de finish te halen.

Ik train fietsen eigenlijk niet apart, fiets, vooral in deze donkere maanden, vooral functioneel. Toch fiets ik inmiddels na een dik jaar VM rijden probleemloos 200km+ en ben ook al dicht bij die 300 geweest.
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ik heb 2x een marathon gelopen. Wanneer ik onderdak zou hebben in Rotterdam en dat de reis er heen en terug goed zou hebben. Al dan niet per VM. Dan zou ik zo weer over paar maanden die in Rotterdam doen. Ik heb 2x dezelfde gedaan. Eentje zat ik rond de 4:15. Dus dit na 22 maanden te zijn gestart met hardlopen en 2x een halve achter de rug. En eentje na 46 maanden lopen. Toen wou ik hem onder de 4 uur lopen. Ik zal wel sneller dan 3:55 ofzo hebben gelopen. Na 37km begonnen mijn knieën op te spelen. Tussen de 2 pogingen door had ik de halve gedaan, laatste deel van de track van de hele en dan s'middags en niet s'ochtends zoals de hele. En die halve was zwaarder dan die laatste hele. Puur door de warme nazomer dag en andere mindset. Voor de eerste hele was ik zo' n 5 a 6 dagen trainen denk ik. De laatste hele was minder vaak, maar ook wel 4 a 5x. Naast mijn 2 hele heb ik nooit verder gelopen dan zo'n 26 a 28km
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(14-Jan-2024, 12:18 AM)datakneder schreef:
(13-Jan-2024, 07:28 PM)Hardloper schreef: Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Climate Classic? Hoe werkt dat met overnachtingen? Moet je daar zelf voor zorgen? Of wordt hiervoor gezorgd? Mij lijkt het ergens best wel leuk om aan mee te doen. En in het clubblad zag ik al dat Veloquest ook al ervaring ermee heeft. En volgens mij Eva. En nog een paar waar ik de nickname niet van weet.

Geen ervaring, maar ik zie je rustig je afstanden opbouwen en nu ineen interesse tonen voor een tocht van 300+ km. Is dit idee voor dit jaar of is het een idee voor in de toekomst? Want ik kan je wel vertellen dat een makkelijk ritje van 50km iets totaal anders is dan 300 km. Sterker nog 250+ is het enige dat ik tot op heden gereden heb, hoewel ik denk dat de 300 ook nog wel tot de mogelijkheden behoord.

De eerste keren dat ik die lange afstanden fietste merkte ik het wel in de benen. maar dan nam ik naar een fietstocht een bad met permsal en dan was ik de volgende dag weer genezen.
Maar nu ik het vaker fiets heb ik dat ook niet meer nodig. En groningen breda met de snelste route is ongeveer 270 km. Maar ik zeg ook vaak tot 300km is leuk want dat is wel een beetje mijn max. en het meeste wat ik in een dag gedaan heb is 400km. 
En oja lopen of hardlopen zoals jij doet. dat doe ik dus echt niet he. want naar de winkel en terug is mij al te ver. en dat is nog geen 3km
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(14-Jan-2024, 11:55 AM)blokdoorn schreef: Ik kan me vergissen, maar in mijn beleving is het heel veel makkelijker om 200-300km op een dag te fietsen dan een marathon te lopen.

Is ook wel logisch. Bij het lopen zet je je hele gestel onder druk. Elke stap is een klap voor je enkels, knieën en heupen. Bij het fietsen zet je vrijwel alleen je spieren aan het werk. Die zijn te trainen, en eenmaal getraind heb je verder niet heel erg veel fysieke beperkingen meer los van eten en drinken en ontwateren (ik veronderstel dat eten (misschien een gelletje af en toe) en ontwateren bij het lopen van een marathon veel minder aan de orde is). Fietsen is fysiek veel minder slopend. En eventueel toch gesloopt, herstel je makkelijker.

Ik wandel ook veel. En na een kilometer of 20 wandelen kan je al serieus moe zijn. Die moeheid zit vooral in je bewegende onderdelen, niet zozeer je spieren.
Ik fiets liever acht uur op flinke kruissnelheid dan vier uur wandelen, laat staan vier uur rennen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Ik word al moe van 100m hardlopen. Maar 100km fietsen doe ik probleemloos. Kwestie van een lekker tempo aanhouden en vooral niet te snel willen fietsen.

Oh, een voor degenen -waaronder ik- die eigenlijk geen flauw benul had wat die 'climate classic' nou eigenlijk is behalve een fietstocht: hierbij een linkje >>> https://climateclassic.nl/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Lijkt mij een mooie uitdaging en doel. En als 375km te veel is, je kunt ook starten in De Bilt (250km) dat is voor een VM zonder training maar met basisconditie en af en toe ervaring met langere tocht goed te doen lijkt me.
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Maar weet je, dan is het de vraag: Hoe kom ik bij De Bilt?
Breda is voor mij de meest gunstige start plaats is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(14-Jan-2024, 06:12 PM)Hardloper schreef: Maar weet je, dan is het de vraag: Hoe kom ik bij De Bilt?
Breda is voor mij de meest gunstige start plaats is.

Fietsend?

Ik ben er geen lid van, maar voor goedkope overnachtingen zijn er initiatieven als 'vrienden op de fiets' of 'couchsurfing'.
Dan slaap je gewoon bij particulieren die of fietsliefhebbers zijn of die het gewoon leuk vinden om onbekenden over de vloer te hebben en zelf ook graag betaalbaar op pad willen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Hoe kom ik bij De Bilt is voor mij net zo’n vraag als Hoe kom ik bij Breda :-) en dan ook nog Hoe kom ik naar huis. Maar fietsend en een overnachting lijken me dan voor de hand liggen. Wordt het meteen een mini vakantie.
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(14-Jan-2024, 12:09 PM)TimSch schreef: Dit onderschrijf ik volmondig, en ik heb wel eens een keer een marathon gelopen  Wink 

Zo'n marathon lopen is in mijn beleving een veel grotere aanslag op je lichaam dan liggend in een velomobiel 300km te fietsen op een dag. De schok op je lichaam bij elke stap hardlopen, plus dat ik bij mijzelf zie dat hardlopen een (veel) hogere hartslag oplevert dan lang fietsen. Een marathon vraagt echt serieus veel trainingsuren om überhaupt de finish te halen.
Verschilt sterk per persoon. Ik ben een sterkere fietser dan loper; groot en zwaar. Voor een compacte, lichte sporter is fietsen veel zwaarder dan het voor mij is, zeker in een velomobiel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(14-Jan-2024, 07:38 PM)JanBurp schreef: Hoe kom ik bij De Bilt is voor mij net zo’n vraag als Hoe kom ik bij Breda :-) en dan ook nog Hoe kom ik naar huis. Maar fietsend en een overnachting lijken me dan voor de hand liggen. Wordt het meteen een mini vakantie.

Nou Breda is voor mij dichterbij dan de Bilt. Sluit niet uit dat ik een keertje deze winter nog richting Breda ga op en neer.

(14-Jan-2024, 09:12 PM)365cycle schreef:
(14-Jan-2024, 12:09 PM)TimSch schreef: Dit onderschrijf ik volmondig, en ik heb wel eens een keer een marathon gelopen  Wink 

Zo'n marathon lopen is in mijn beleving een veel grotere aanslag op je lichaam dan liggend in een velomobiel 300km te fietsen op een dag. De schok op je lichaam bij elke stap hardlopen, plus dat ik bij mijzelf zie dat hardlopen een (veel) hogere hartslag oplevert dan lang fietsen. Een marathon vraagt echt serieus veel trainingsuren om überhaupt de finish te halen.
Verschilt sterk per persoon. Ik ben een sterkere fietser dan loper; groot en zwaar. Voor een compacte, lichte sporter is fietsen veel zwaarder dan het voor mij is, zeker in een velomobiel.

Tja hoe zwaarder je bent, des te grotere klappen de knieën krijgen. Maar ook hoe sneller je loopt, des te meer klappen. Ik ben niet de lichtste denk ik, maar ben alles behalve zwaar. Al vind ik dat ik weer wat te zwaar wordt. Had vandaag even 15km gelopen grote deels op bospaden. Volgens mij is mijn ademhaling / hart meer de beperking, dan de beenspieren.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Nou ik ben zo beetje spelen met Brouter. Ik denk dat ik eerst maar eens op en neer ga naar de Cauberg / Keulen voor een korte vakantie, voor voor ik me inschrijf voor de Climate Classic.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
(17-Jan-2024, 04:52 PM)Hardloper schreef: Nou ik ben zo beetje spelen met Brouter. Ik denk dat ik eerst maar eens op en neer ga naar de Cauberg / Keulen voor een korte vakantie, voor voor ik me inschrijf voor de Climate Classic.

Klinkt als een mooi plan!
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#20
(17-Jan-2024, 04:52 PM)Hardloper schreef: Ik denk dat ik eerst maar eens op en neer ga naar de Cauberg / Keulen voor een korte vakantie, voor voor ik me inschrijf voor de Climate Classic.

Een voordeel bij de Climate Classic is dat je op hoogtemeters niet hoeft te trainen bij de 'toekomstige'  kustlijn.

Afgelopen jaar deden er een handjevol velonauten mee. Desalniettemin was de gezelligheid en saamhorigheid erg groot. De eerste finisher (overall en velonaut) heeft uren gewacht tot de laatste (ik) ook bij de finish was.

Volgens mij waren er ook die eerder wel hebben meegereden, maar afgelopen jaar door PBP een te volle agenda hadden.
Antwoord }
#21
(17-Jan-2024, 11:04 PM)mvdriel schreef: Een voordeel bij de Climate Classic is dat je op hoogtemeters niet hoeft te trainen bij de 'toekomstige'  kustlijn.
Eigenlijk he, vind ik jammer dat die Cauberg niet net wat dichterbij ligt. Ik zou me graag uitdagen tot het het beklimmen van wat hoogte meters. Ben meer voor de berg vakanties, dan voor de strand. En weetje, ik heb al eens aan een stuk van onder naar boven weten te rennen zonder te pauzeren of bewust af te remmen. Wat was ik trots dat het lukte. Ik heb paar keer in een huisje gezeten bij Landal voor een korte break en iedere keer had ik die berg op klimmen als uitdaging. Dus de volgende stap is het per Velo omhoog gaan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(18-Jan-2024, 11:44 AM)Hardloper schreef: Eigenlijk he, vind ik jammer dat die Cauberg niet net wat dichterbij ligt. Ik zou me graag uitdagen tot het het beklimmen van wat hoogte meters.

Dat ding stelt niet veel voor, hoor. Ik ben 'm afgelopen zomer overgefietst. De Gulperberg een paar kilometer verder vond ik wat beter als je van moeilijk houdt, maar ook alleen de eerste 150 meter.

Ik weet niet waar je woont, maar als de Van Randwijckweg bij Beek / Berg en Dal / Nijmegen dichter in de buurt lig, dan kan ik je vertellen dat deze een stuk uitdagender is. Maar ook prima te doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#23
(19-Jan-2024, 09:11 PM)Lopopodium schreef: Ik weet niet waar je woont, maar als de Van Randwijckweg bij Beek / Berg en Dal / Nijmegen dichter in de buurt lig, dan kan ik je vertellen dat deze een stuk uitdagender is. Maar ook prima te doen.


De van Randwijckweg is idd nog wel te doen, zeg ik als iemand die een hekel heeft aan klimmen. Iets verderop (voor mij) ligt de oude Holleweg, die heb ik vroeger met de racefiets wel gedaan, maar ik weet zeker dat ik daar niet tegenopkom met mijn vm.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Nee ik woon niet bij Nijmegen, woon niet eens in Gelderland. Maar in de toekomst staat wel de omgeving Nijmegen op de planning om naar toe te gaan met de Velomobiel. Want ik heb een tante, neef en nicht wonen in en rondom Nijmegen. Of ik ooit mijn tante ga opzoeken met de Velo??? Geen idee, de Velo bij haar stallen is lastig. En op dit moment ben zal er naar toe gaan nog te lang duren, door haar leeftijd doet ook wel de tijd beetje dringen. Maar met op moment dat ik een kruissnelheid heb van 30-40km. Zou een bezoek aan een van hen wel passen binnen een dagje familie bezoek. op dit moment ga ik met de ouders er naar toe per auto. Mijn tante had erover dat ze iemand kende die een ligfiets heeft en daardoor houdt ze haar hart toch wel vast voor mij. Mijn neef en achterneefje hadden erover dat ze onze secretaris ook al eens hebben gespot in zijn vierwieler. Dus aangeven welk model ik nu heb was wel heel makkelijk.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(19-Jan-2024, 09:56 PM)Hardloper schreef: En op dit moment ben zal er naar toe gaan nog te lang duren, door haar leeftijd doet ook wel de tijd beetje dringen.
Waar je ook woont in Nederland, je moet met een velomobiel toch zeker wel binnen een paar dagen in Nijmegen kunnen raken. Of is ze zo oud dat dat niet snel genoeg is? Big Grin

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(19-Jan-2024, 11:38 PM)melle z schreef:
(19-Jan-2024, 09:56 PM)Hardloper schreef: En op dit moment ben zal er naar toe gaan nog te lang duren, door haar leeftijd doet ook wel de tijd beetje dringen.
Waar je ook woont in Nederland, je moet met een velomobiel toch zeker wel binnen een paar dagen in Nijmegen kunnen raken. Of is ze zo oud dat dat niet snel genoeg is? Big Grin

Geen interesse om heel vroeg te moeten vertrekken. En wil dan wel zo rond een uur of 11 aankomen. En dan rond een uur of 3 weer vertrekken, om dan voor 6 uur thuis aan te komen diezelfde dag.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gisteren op de Spezi...Hoekie — 10:35 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM