Peiling: Muziek tijdens het fietsen?
Ja! Muziek!
42.86%
6 42.86%
Nee, stilte graag!
57.14%
8 57.14%
Totaal aantal stemmen: 14 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muziek of stilte (heerlijk!) tijdens het fietsen?
#1
Wat heeft jullie voorkeur tijdens het fietsen? Wel of geen muziek op? Ik zeg: stilte! 

Ik ben een groot muziekliefhebber, maar nooit tijdens het fietsen of hardlopen. Geen oortjes in, maar scherp zijn op het verkeer, de vogels horen fluiten en lekker het hoofd leegmaken. 
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Optie C = Soms muziek soms stilte
Wanneer muziek dan overwegend in één oor.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , 365cycle , Willeke_IGKT
#3
Ik ben niet echt een hele grote muziek liefhebber maar het moment dat ik een voet buiten zet gaat de koptelefoon op, en tijdens het fietsen volume omhoog!
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#4
Het laatste jaar fiets ik veel met muziek op. Gewoon de radio, streamend naar een bluetooth koptelefoon. Of een podcast.

Vind het eigenlijk wel lekker en het lijdt ook af van negatieve gedachten waar ik er genoeg van heb. Had ik veel eerder moeten doen, want het gebeurde dat ik door de stilte juist over dingen na ging denken en dat waren en zijn dan vaak niet de meeste positieve gedachten zeg maar.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#5
Op mijn horloge kan ik ruim voldoende muziek zetten. (heb 32gb ruimte). Maar ik heb geen draadloze oortjes. Tijdens een wedstrijd vorige jaar had ik iets van, ik kon weleens een podcast luisteren. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit echt behoefte gevoeld om wat op te zetten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#6
(18-Dec-2023, 04:13 PM)ZoefZoef schreef: Het laatste jaar fiets ik veel met muziek op. Gewoon de radio, streamend naar een bluetooth koptelefoon. Of een podcast.

Vind het eigenlijk wel lekker en het lijdt ook af van negatieve gedachten waar ik er genoeg van heb. Had ik veel eerder moeten doen, want het gebeurde dat ik door de stilte juist over dingen na ging denken en dat waren en zijn dan vaak niet de meeste positieve gedachten zeg maar.

Interessant, ZoefZoef. "Malende negatieve gedachten" zijn me -helaas- zeer bekend. En inderdaad leidt muziek (of radio) dan lekker af. Maar als ik me echt hárd inspan, wil ik me focussen op de omgeving. En dan "maal" ik ook niet meer.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik luister met een speakertje. Toch iets fijner in het verkeer.
En idd ook optie C: Soms.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Hoekie
#8
Mijn oren wil ik tijdens het fietsen vrij hebben om verkeer, spelende kinderen en volgels te horen.
Daarom voel ik ook geen behoefte aan een racekap.

Voor de achtergrond muziek en de eventuele route aanwijzingen van Osmand heb ik een kleine JBL Go 2 onder het handvat van de velomobieltas geklemd.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Roepers , Hoekie
#9
Ik hoor hooguit meeuwen krijsen, de rest komt niet over het lawaai van mijn VM heen Tongue
Maar ik rij zonder muziek oid, want als ik aan het fietsen ben ben ik aan het fietsen.
Wel eens geprobeerd met mijn bone conducting headset (want dan hoor je verder alles om je heen ook nog), maar ik negeerde de muziek voornamelijk, en als het album afgelopen was vergat ik om een volgende te starten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#10
Als ik alleen op de fietsbaan ben (dat is vaak het geval op maandagochtend) met muziek, als ik daar met anderen of op de openbare weg fiets, zonder.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Ik heb nooit muziek aan in of op een fiets.

En haat het als anderen hun geluidsvoorkeur zo hard hebben dat ik het kan horen.
Dat is dus met alle luidsprekers en sommige oortjes.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#12
thuis geen moment zonder muziek maar op de fiets eigenlijk nooit.
M5 shockproof 451, Azub tricon 26
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , TheoZw
#13
Fietsend geen muziek, wel veel podcasts.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Fietsend meestal wel muziek, maar nooit zo luid dat ik ander verkeer niet kan horen én als er niet teveel wind staat (heb geen kap op mijn QV). Sinds kort (draadloze) oortjes met ruisonderdrukking, zálig !

Podcasts beluister ik niet in/op de fiets, want dat leidt teveel af, zeker tussen ander verkeer. Die beluister ik tijdens de dagelijkse wandeling met onze viervoeters
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#15
Op langere ritten meestal wel muziek ja. Of een podcast. Maar soms gaat de koptelefoon ook af halverwege. Beetje van alles dus  Tongue 

Naar OBT volgende week op zeker muziek: de Top2000 natuurlijk  Big Grin
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Ik heb spijt van dat ik vaak muziek in de horen aan had staan. Nu sinds ik ruis in mijn linker oor heb wil ik er niets meer van weten.  Eerder had ik èn een radio èn mp3 met mooie muziek om vooral 's nachts wat te horen. Nu kan ik genieten van vogels geratel van ketting en niets. Geeft ook rust.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
#17
Ik houd niet zo van muziek. En als ik muziek wil horen, neurie ik wel wat in mijn hoofd.
Buiten mijn hoofd heb ik het liefst stilte, of ruis in de trein of de wind in de oren. Die keren dat ik eens in een auto zit en het niet al te koud is, heb ik graag het raampje open om ruis te kunnen horen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#18
Ik doe in één van mijn auto's op de snelweg juist oordoppen in tegen het windgeruis (met oordoppen kan ik Motörhead net via de mono-speaker boven het lawaai uit horen komen en wat verloren gaat vullen mijn hersens wel in).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Ik kan muziek e.d. afspelen van mijn telefoon op mijn gehoorapparaten. Maar ik gebruik het nooit tijdens fietsen (behalve bij gebruik van OSMand als navigatie).  Ik wil het verkeer horen en eigenlijk alles wat er gebeurt. Als ik fiets wil ik graag waarnemen en daar hoort naast het zicht ook het gehoor bij.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#20
Ik heb ook liever stilte, naast kijken vertrouw ik ook op mijn oren om met te orienteren op het verkeer om me heen. Zonder oordopjes op.

Hier in de buurt aan de grens heb je nog wel eens wat van die typische Duitsers. 60 plus, op een E bike en dan een vreselijk slecht herrie apparaatje wat heerlijk vervormd vreselijke muziek uitstoot. Je moet er maar lol in hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Hoekie
#21
Ik ben opgehouden met fietsen met een koptelefoon/oordopjes met muziek omdat ik merkte dat ik toch af en toe wat miste van het verkeer om me heen, wat tot gevaarlijke situaties had kunnen lijden. In het begin miste ik het wel, maar alles went.

Bij andere andere fietsers met spul op of in de oren ben ik altijd extra alert, die zijn voor mijn gevoel toch iets minder berekenbaar.

Ik rij nu vrijwel altijd met bedekte oren om windgeruis te onderdrukken, zodat ik omgevingsgeluiden beter kan horen. Nu in de winter met een over de oren getrokken muts of buff. Voor warmere omstandigheden gebruik ik zelfgemaakte oorbeschermers die met een elastische band om mijn hoofd zitten en tevens beschermen tegen afwaaien van mijn pet bij sterke wind, en tegen zonnebrand aan mijn oren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
#22
Nooit muziek, want dan hoor ik de vogels niet meer.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Altijd oordopjes tegen het windgeruis. Tegen gehoorbeschadiging.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#24
Tijdens woon-werkverkeer Nijmegen-Arnhem over het RijnWaalpad heb ik meestal een podcast op staan. Een groot deel loopt dicht langs de A325, dus echt genieten van de vogeltjes zit er sowieso niet in. Ik draag wel een Shokz botgeleidende hoofdtelefoon, waardoor je de omgeving nog perfect kunt horen, want ik wil me niet afsluiten voor het andere verkeer. Als ik in de drukte kom zet ik de podcast soms op pause om beter te kunnen concentreren, met een druk op de knop van de koptelefoon. Als ik dat niet doe realiseer ik me later dat ik 5 minuten van de podcast gemist hebt.

De Shokz hoofdtelefoon is perfect voor het beluisteren van gespreken, maar als je muziek gaat luisteren gaat er te veel verloren. Dus muziek luister is vrijwel nooit. Als je dempende oordoppen in doet klinken de Shokz ook met muziek goed, maar ik vind dit een heel slecht idee op de fiets. Dat doe ik wel als ik thuis klusjes doe die herrie maken, dat werkt dan weer perfect.

Op toertochten luister ik altijd enkel naar de omgeving, en blijft de hoofdtelefoon thuis of in de tas.
Antwoord }
#25
(19-Dec-2023, 11:55 AM)Raymond schreef: Tijdens woon-werkverkeer Nijmegen-Arnhem over het RijnWaalpad heb ik meestal een podcast op staan. Een groot deel loopt dicht langs de A325, dus echt genieten van de vogeltjes zit er sowieso niet in. Ik draag wel een Shokz botgeleidende hoofdtelefoon, waardoor je de omgeving nog perfect kunt horen, want ik wil me niet afsluiten voor het andere verkeer. Als ik in de drukte kom zet ik de podcast soms op pause om beter te kunnen concentreren, met een druk op de knop van de koptelefoon. Als ik dat niet doe realiseer ik me later dat ik 5 minuten van de podcast gemist hebt.

De Shokz hoofdtelefoon is perfect voor het beluisteren van gespreken, maar als je muziek gaat luisteren gaat er te veel verloren. Dus muziek luister is vrijwel nooit. Als je dempende oordoppen in doet klinken de Shokz ook met muziek goed, maar ik vind dit een heel slecht idee op de fiets. Dat doe ik wel als ik thuis klusjes doe die herrie maken, dat werkt dan weer perfect.

Op toertochten luister ik altijd enkel naar de omgeving, en blijft de hoofdtelefoon thuis of in de tas.
Ik vind dit wel een mooi product van hun:
Shokz OpenComm2 Bone Conduction Stereo Headset – Shokz NL

Mocht ik een headset mogen uitzoeken voor het werk, dan zou dit een optie kunnen zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#26
(19-Dec-2023, 02:28 PM)Hardloper schreef: Ik vind dit wel een mooi product van hun:
Shokz OpenComm2 Bone Conduction Stereo Headset – Shokz NL

Mocht ik een headset mogen uitzoeken voor het werk, dan zou dit een optie kunnen zijn.
Ik heb nu de OpenMove, maar denk dat ik de OpenFit moet hebben om 'm fietsend ook te kunnen gebruiken. 
De OpenMove wordt zelfs op mijn bolle hoofd naar voren gedrukt door de hoofdsteun, en dan hoor je je muziek nauwelijks meer.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Oh nee! Ik weet nie...LigZeeuw — 07:54 PM
Performer Highracer?
Heeft er hier iemand...Bob Hagendijk — 04:39 PM
licht in het donker
Doet me toch weer ...Hoekie — 03:39 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gaat deze werken: ...Hardloper — 03:16 PM
licht in het donker
Doet me toch weer ...Hardloper — 03:03 PM
Medeliggers onderweg
.........een rod...Hardloper — 02:59 PM
licht in het donker
Doet me toch weer tw...365cycle — 01:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wow 89,8 is wel ec...365cycle — 01:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ja en nee, of zoal...365cycle — 01:40 PM
Medeliggers onderweg
.........een rode?...Wim -de roetsende — 01:27 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bedoel je dat het ...datakneder — 11:19 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassin...Hardloper — 11:13 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassinge...datakneder — 11:12 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker c...LigZeeuw — 10:40 AM
licht in het donker
Op de SPEZI Busch &a...Hoekie — 10:39 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassingen?...Hardloper — 10:24 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ben zeer benieuwd na...John70 — 10:23 AM