Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
QV tester
#1
Hoi allemaal,

Na een poosje meelezen heb ik me hier dan toch ook maar geregistreerd. Ik rijd al zeer lang met een vm, eerst met een tweedehands Mango (klassiek model) totdat ik 'm eigenlijk versleten had (154000 km waarvan zo'n 124000 van mezelf.

Daarna heb ik na anderhalf jaar wachten QV-16 ontvangen eind 2016. Ik rijd nogal veel, rond 20000 km/jaar (woon-werk verkeer is 70 of 90 km/dag afhankelijk van waar ik moet zijn), dus die heeft intussen ook een mooie kilometerstand van iets boven 130000. Dat is de hoogste stand voor een QV die ik terug vind in de lijst van velomobiel.nl, vandaar mijn gebruikersnaam Wink

Ik woon in de buurt van Weert (aan de Belgische kant van de grens) en rijd soms met de Limburgse Liggers mee (een club van Belgisch Limburg waarlangs ik deze hobby heb leren kennen). De Grenslandrit en de oliebollentocht zijn ook vrijwel vaste kost voor mij.

Vriendelijke groeten,
Mark
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#2
Welkom Mark en toen ik las dat je al de QV had en deze gebruikersnaam hanteerde. Toen had ik gelijk dit is die persoon die op ligfiets.net vertelde dat hij het meeste KM maakte met de QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Welkom op dit forum Mark.

De Mango was ook mijn eerste vm.
Daarna een XS, een DF en nu een MilanSL.

Veel schrijfplezier gewenst naast al dat fietsen dus.
Ik fiets iets minder en heb dus meer tijd om te schrijven  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
#4
Bij mij zullen de kilometers nu ook wel iets zakken, want ik heb sinds een half jaar een vriendin. Dat betekent dus dat de weekends nu voor een groot deel door andere bezigheden bezet worden Wink Zij fietst ook wel sinds ik ze met het fietsvirus besmet heb, maar dan met een klassieke fiets. Dus als we samen rijden is dat met de klassieke fiets, want die heb ik ook nog steeds voor de kortere afstanden en de momenten waarop er zoveel toeristen rijden dat een vm toch maar tot conflicten leidt. We wandelen veel meer dan dat we fietsen, want ze heeft 2 bordercollies, en die moeten ook hun energie kwijt ? Woon-werk verkeer blijft, want dat kost met de fiets amper meer tijd dat met de auto, en ik ben ontladen tegen dat ik thuis ben Big Grin Van mijn werk (programmeren) ga ik geen conditie kunnen onderhouden of fysieke uitdagingen kennen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#5
Welkom op het forum Mark. Ik ben ooit eens bij je in de buurt geweest op zoek naar de bron van de Dommel .
Wel mooi fietsen bij jou in de buurt, tenminste het traject wat ik toen gedaan heb.

Heb je ook verstand van SQL ? Ik ben behoorlijk aan het knooien, daar ik al  wat kennis van VBA heb. misschien kun je me wel wat op weg helpen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Ik zie het ja, de weg op de foto met de opmerking over verkeerspark Assen is deel van mijn route naar Hasselt als ik ga werken. Soms moet ik ook naar Geleen rijden (dat zijn de 90 km dagen). We hebben inderdaad best wel wat variatie in landschappen in onze buurt, en als je wat zoekt kan je best mooie trajecten samenstellen.

Van SQL ken ik wel een beetje omdat ik query's moet uitvoeren vanuit onze code, maar ik ken niks van database administratie. Dat is weer een ander domein in de informatica. En soms hangt het antwoord af van welk merk van database (MySQL, Oracle, ...) je gebruikt, want terwijl de hoofdtaal wel dezelfde is, zijn er toch wat dialectverschillen per merk. Bij een eenvoudige query maakt het meestal weinig tot niks uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#7
(06-Oct-2023, 01:15 PM)qv-tester schreef: en ik ben ontladen tegen dat ik thuis ben Big Grin Van mijn werk (programmeren) ga ik geen conditie kunnen onderhouden of fysieke uitdagingen kennen.
Dat ontladen doe ik graag al hardlopend. Maar waarin programmeer jij? Java? Dot.Net? Ik ken verschillende ICT'ers die net als ons graag sporten (hardlopen / fietsen).
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(06-Oct-2023, 08:54 PM)Hardloper schreef: Dat ontladen doe ik graag al hardlopend. Maar waarin programmeer jij? Java? Dot.Net? Ik ken verschillende ICT'ers die net als ons graag sporten (hardlopen / fietsen).
Ik werk in hoofdzaak met java. Ik moet soms ook wat zaken bouwen aan de voorkant van een website, en dan moet ik met javascript werken.

Het is overigens zeer gemakkelijk om een echte ICT'er te herkennen: die drinkt IceTea Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , TvWijk , Hardloper
#9
(06-Oct-2023, 10:48 PM)qv-tester schreef: Het is overigens zeer gemakkelijk om een echte ICT'er te herkennen: die drinkt IceTea Wink
Laat ik nu een fles hebben met een ingebouwde thee zeef om de thee eruit te filteren bij inschenken.
En ik laat heel lang mijn thee staan voor ik hem op drink. Vind net gezette thee veel te warm  Blush
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(06-Oct-2023, 10:48 PM)qv-tester schreef: Het is overigens zeer gemakkelijk om een echte ICT'er te herkennen: die drinkt IceTea Wink

Geldt ook voor leerkrachten en mensen die in de Zorg werken.

Ik drink of hele hete koffie of erg koude koffie.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(06-Oct-2023, 10:48 PM)qv-tester schreef: Het is overigens zeer gemakkelijk om een echte ICT'er te herkennen: die drinkt IceTea Wink

Het viel me in mijn tijd bij een ICT-dienstverlener op dat onze Java-programmeurs over het algemeen vooral thee dronken en onze .NET-programmeurs koffie.
(Voor de niet-software-mensen: Java werd, zeker in zijn beginjaren, vaak geassocieerd met koffie vanwege de naam.)
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Ik dronk veel koffie, maar tegenwoordig val ik in slaap van koffie, dus drink ik veel thee. Lapsang Souchong, want het moet wel een beetje pit hebben Smile
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
#13
Ondanks dat ik met java werk, drink ik toch geen koffie. Dat hebben ze me als kind afgeleerd Big Grin

Als 5 jarige of zo eens een donkerbruine drank uit een colafles gedronken. Laten we zeggen dat de smaak van koude koffie me toen vies tegenviel tegenover de verwachte smaak Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Veel fietsende ICT'ers. Hier ook één, al hang ik tegenwoordig de managert uit. Hier ook niet per se van de thee. Wel een koffienerd.
@Mark: Leuk, die dame in je leven! Dan heb je nu vast ook andere manieren van liggend fietsen (her-)ontdekt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(08-Oct-2023, 11:32 PM)365cycle schreef: Veel fietsende ICT'ers. Hier ook één, al hang ik tegenwoordig de managert uit. Hier ook niet per se van de thee. Wel een koffienerd.
@Mark: Leuk, die dame in je leven! Dan heb je nu vast ook andere manieren van liggend fietsen (her-)ontdekt Big Grin

Is dit laatste een verwijzing naar dat Rotterdamse bandje genaamd De Amazing Stroopwafels met het lied Fietsen?

(Ik als ICT-er vooral cola en thee.)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#16
(07-Oct-2023, 04:24 PM)Frutsel schreef: Ik dronk veel koffie, maar tegenwoordig val ik in slaap van koffie, dus drink ik veel thee. Lapsang Souchong, want het moet wel een beetje pit hebben Smile

Oh man...  dat Lapsang Souchong.

Als theedrinker van jongs af aan, altijd met een smaakje, kocht mn vader ooit eens een theedoos van Twinings.  Een stuk of 16 smaken erin, waaronder dus ook Lapsang Souchong.   Ik heb echt geen idee meer hoe het rook of smaakte, maar het was de meest smerige thee die ik ooit heb geroken en gedronken. En dat gold voor iedereen in huis.

Nu -dik 30 jaar later gok ik- benieuwd of ik het nu ook nog zo smerig vind en of ik de geur herken, maar het is een van de weinige thees die een indruk hebben achtergelaten.

Maar, welkom QV-tester Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Dat van de De Amazing Stroopwafels moest ik even opzoeken, want dat zit niet in de Belgisch muziekcultuur Big Grin  Ik ben overigens nog geen vreemde fiets tegen gekomen Wink

Qua drinken ben ik eigenlijk vrij saai: bijna altijd kraantjeswater. Enkel bij speciale gelegenheden drink ik eens icetea o.i.d., of een zeldzame keer iets met alcohol (bier zegt me niks, verscheidene keren geproefd). Is dan ook weer handig: er is altijd een BOB beschikbaar als we ergens naartoe gaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#18
(09-Oct-2023, 09:09 AM)qv-tester schreef: Dat van de De Amazing Stroopwafels moest ik even opzoeken, want dat zit niet in de Belgisch muziekcultuur Big Grin  Ik ben overigens nog geen vreemde fiets tegen gekomen Wink

Ik neem even aan dat je hollandse muziekcultuur bedoelde. De Amazing Stroopwafels is echt een heel marginaal bandje in deze cultuur, die een heel sterke binding hebben met de stad Rotterdam (365 Cycle komt uit die omgeving). Vergelijk het met de Strangers die sterk met Antwerpen verbonden waren van bij jullie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#19
En een sterke binding met “Radio Tour de France”….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
#20
Maar oh, wat is Oude Maasweg van die Amazing Stroopwafels een waanzinnig mooie klassieker.  Heart
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GertBr , 365cycle , gideon
#21
Kijk en luister hier maar even….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , TheoZw
#22
Ik heb al op de "bedankt" knop geklikt, maar om mijn dank nog wat uitdrukkelijker te uiten: Dank Gert, wat een prachtige uitvoering!
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(09-Oct-2023, 10:14 AM)datakneder schreef:
(09-Oct-2023, 09:09 AM)qv-tester schreef: Dat van de De Amazing Stroopwafels moest ik even opzoeken, want dat zit niet in de Belgisch muziekcultuur Big Grin  Ik ben overigens nog geen vreemde fiets tegen gekomen Wink

Ik neem even aan dat je hollandse muziekcultuur bedoelde. De Amazing Stroopwafels is echt een heel marginaal bandje in deze cultuur, die een heel sterke binding hebben met de stad Rotterdam (365 Cycle komt uit die omgeving). Vergelijk het met de Strangers die sterk met Antwerpen verbonden waren van bij jullie.
Geweldige toch die Strangers


Ken ze al een hele poos.

Ik snap niet dat ik tijdens schoolkampen geen koffie mocht drinken. Maar wel thee met veel melk.  Confused Maar ik geniet de laatste tijd erg van een speciality koffie. Maar alles met maten, de gewone bak koffie laat ik heel vaak links liggen. Zo af en toe uit een automaat met bonen, maar ook lang niet altijd als ik ergens op bezoek ben.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(09-Oct-2023, 01:29 PM)Hardloper schreef: Maar alles met maten, de gewone bak koffie laat ik heel vaak links liggen.
Koffie smaakt altijd beter in gezelschap. Wink

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Wim -de roetsende
#25
(09-Oct-2023, 02:31 PM)melle z schreef:
(09-Oct-2023, 01:29 PM)Hardloper schreef: Maar alles met maten, de gewone bak koffie laat ik heel vaak links liggen.
Koffie smaakt altijd beter in gezelschap. Wink

Die grap wou ik nou niet maken!!
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Ik deed het onbewust, al vroeg Hardloper er hier min of meer om.  Wink

(08-Oct-2023, 09:00 PM)Hardloper schreef: Maar subtiel iemand onbewust verbeteren is denk ik de meest tactische manier.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM