Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flevobiker meldt zich weer
#27
Photo 
De Flevo Racer rijdt fantastisch! Zoals @@renehin als schreef het is net zweven!

Ik heb eergister de remblokken voor vervangen want die deden niet zoveel meer.
Toen ik de fiets even verticaal zette kwam er nogal verontrustend roestbruin water uit het frame. Ik heb het er allemaal uit laten lopen.
Het moet regen zijn want ik zwem nooit met mijn fiets.
Mijn idee is nu om aan de onderkant een gaat je te boren zodat het eruit kan lopen. Natuurlijk ga ik eerst even controleren hoeveel roest er in de in de onderbuis zit, dit verwijderen en hamerite erop.
Hebben jullie wellicht andere oplossingen? en hebben andere Flevoracers ook niet dit probleem? Mijn Flevobike (die ik niet meer heb had dit probleem niet)
Blauw is waar het water in zit en bij geel zou zou ik dan een gaatje boren.
[Afbeelding: embed?resid=147B460DDD528BF5%21130411&au...eight=2268]

[Afbeelding: embed?resid=147B460DDD528BF5%21130410&au...eight=4032]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#28
prima idee lijkt me!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , tiemen
#29
Je zou na het boren van een gaatje de binnenkant van de buizen kunnen behandelen met Tectyl ML of een vergelijkbaar product dat wordt gebruikt voor het behandelen van holle ruimtes van auto's.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , tiemen , 365cycle
#30
Leuk, een Flevo draadje. Heb het altijd grappige, eigenwijze fietsen gevonden, en sinds een maand of twee heb ik een 28" racer.
Vandaag voor het eerst even ook met het stuur helemaal los durven rijden, begin nu eindelijk te geloven dat ik er ooit echt ontspannen lekker mee zal kunnen rijden haha.

Overigens heb ik de fiets nog niet vaak geprobeerd, want ik heb hem ook lang in de woonkamer gehad, heb zelf een carbon staartpunt/bagagekoffer gemaakt ervoor en de aandrijving geüpgraded van 2x5 naar 2x11 Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#31
Gaatje boren lijkt me een prima oplossing. De vraag is hoe het water er in komt. Achter zit een dop. Weet je zeker dat de klembout goed vast zit, anders gaat het daar kieren. Ik heb er nog nooit water in gehad volgens mij.
Hij hangt bij mij aan zijn voor wiel tegen de muur, dus water zou er mogelijk achter uitlopen. Dan zou het in de stroomlijn punt belanden, maar dat heb ik nog niet gezien.

Hoe bevalt dat stuur zo? Je ziet ze vaak zo maar het lijkt me zowel oncomfortabel als niet aerodynamisch. Ik het het stuur bijna 90 graden gedraaid staan met de remhendels aan de voorkant. Voor foto’s zie mijn draadje bij showcase.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(07-Jun-2024, 11:59 PM)Merijn schreef: Hoe bevalt dat stuur zo? Je ziet ze vaak zo maar het lijkt me zowel oncomfortabel als niet aerodynamisch. Ik het het stuur bijna 90 graden gedraaid staan met de remhendels aan de voorkant. Voor foto’s zie mijn draadje bij showcase.

Ik vond de positie van het stuur ook al enigszins vreemd. 
Het lijkt net of je met gekantelde handen/polsen het stuur moet vasthouden.

En nu blijkt een echte FlevoRacer dat ook te vinden.

Of platter of meer zoals die van Merijn zou mijn idee zijn.
Heel plat zag je ook bij de eerste Sinners. Heb ik ook nooit fijn gevonden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(08-Jun-2024, 08:03 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vond de positie van het stuur ook al enigszins vreemd. 
Het lijkt net of je met gekantelde handen/polsen het stuur moet vasthouden.
Een stuur op een FlevoRacer zit er alleen omdat de remhendels ergens aan moeten hangen. Het is niet bedoeld om vast te houden. Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
Zonder handen met 7 km/h vol bepakt de berg op, en daarna over niet te beste Portugese bergwegen weer naar beneden stuiven? Ik geef het je te doen.
Daar bij moeten je handen ergens blijven, en handen op schoot of op de borst wordt snel warm. Sturen doe je er inderdaad maar beperkt mee, vasthouden is meer het woord.
Op de trike zit het “stuur” trouwens niet vast aan de voorkant. Technisch gesproken heeft die dus geen stuur.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#35
Op mijn trike zit het stuur wel aan de voorkant vast, net als op mijn bike.

En op lage snelheden stuur ik er soms echt mee.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#36
(08-Jun-2024, 01:21 PM)Willeke_IGKT schreef: Op mijn trike zit het stuur wel aan de voorkant vast, net als op mijn bike.

En op lage snelheden stuur ik er soms echt mee.

Op mijn Voortman-Trike zat het stuur ook aan de voorkant vast. Dit was een 'verbeterde' en verlaagde versie van de Flevotrike gebouwd door dhr. Voortman die jarenlang werkzaam was bij ACE. Klanten van Mark/ACE zullen hem vast wel kennen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#37
(07-Jun-2024, 11:59 PM)Merijn schreef: Gaatje boren lijkt me een prima oplossing. De vraag is hoe het water er in komt. Achter zit een dop. Weet je zeker dat de klembout goed vast zit, anders gaat het daar kieren.  Ik heb er nog nooit water in gehad volgens mij.
Hij hangt bij mij aan zijn voor wiel tegen de muur, dus water zou er mogelijk achter uitlopen. Dan zou het in de stroomlijn punt belanden, maar dat heb ik nog niet gezien.

Hoe bevalt dat stuur zo? Je ziet ze vaak zo maar het lijkt me zowel oncomfortabel als niet aerodynamisch. Ik het het stuur bijna 90 graden gedraaid staan met de remhendels aan de voorkant. Voor foto’s zie mijn draadje bij showcase.

Ik vroeg me dat ook al af hoe dat water erin kwam, het enige wat ik mij kan bedenken dat het van het voorwiel komt. Die klembout zit goed vast.
Mijn schoonvader heeft een FlevoBike (hij heeft hem nieuw gekocht, met framenummer 501), zijn Flevobike heeft er een klein spatbord zitten. Mijn vorige Flevobike had deze ook.
[Afbeelding: embed?resid=147B460DDD528BF5%21130576&au...eight=2268]

Het stuur ga ik toch wel omdraaien zoals hij op de Flevobike van mijn schoonvader zit (en zoals hij op mijn oude zat)
Zoals het zo zit werkt het ook maar omdraaien is net wat fijner. Alleen heb ik op Racer geen gripshifter maar een MTB schakelaar, ik moet even kijken hoe dat werkt als ik het stuur opdraai.

[Afbeelding: embed?resid=147B460DDD528BF5%21130573&au...eight=4032]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
Bij mijn eerste Flevo zat er aan de stuurpin/stoelverbindingsbeugel en in de ruimte waar de stuurpin geborgd wordt door de inbus altijd roest,water kwam via de stoelrand of daar ergens,dan via de pin naar de framebuis,bij de tweede bleek de vierkante zwarte framedop een deukje te hebben waardoor daar water naar binnen kon,de derde Flevobike had gewoon gaatjes in het frame waar ooit de verlichtingsdraad doorheen liep gezien de rubberen restjes van wat ooit afdichtingsrubbers waren.
Goed kijken met een klein werkend zaklampje aan een touwtje in het frame,zie je vanzelf wel ergens een lichtstraaltje.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
#39
Ik heb op mijn racer een simpel mtb voorspatbord zitten, vastgemaakt met tiewraps door een paar gaatjes er in. Dat houdt ook alle vuil uit de buurt van het balhoofd.
Op de eerste foto van de fiets onder showcase kan je het zien zitten.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Wat is er mis met een DF?
Het gaat er eigenl...mvdriel — 11:51 AM
Wat is er mis met een DF?
Een tweedehands ...Rikkie — 11:46 AM
Wat is er mis met een DF?
De DF is zeker g...Frutsel — 11:46 AM
Wat is er mis met een DF?
De DF is zeker gee...Wim -de roetsende — 11:00 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Enige wat hij zei...Bacchus — 10:46 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik reed op de rijb...bucovaina — 09:37 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Het is maar een bu...365cycle — 09:26 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Het is maar een buik...bucovaina — 09:24 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik reed op de rijbaa...365cycle — 09:20 AM
Wat is er mis met een DF?
De DF is zeker geen ...365cycle — 09:17 AM
Wat is er mis met een DF?
Graag wil ik iederee...Rikkie — 09:14 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik vond de suggestie...Hardloper — 08:48 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Gisteren ben ik naar...bucovaina — 08:36 AM
Ketting hotwaxen
Een reden om ...Bacchus — 08:29 AM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Bij normale lekk...Bacchus — 08:25 AM
Ketting hotwaxen
Terug naar het hotwa...Boyd Maduro — 07:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..dat het erop lijkt...ZoefZoef — 01:29 AM