Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe velomobiel
#1
Een door de bedenkers van de Milan ontworpen nieuwe velomobiel in de maak. Zie hier het topic op het duitse forum inclusief plaatjes. Ik snap nu waarom het ontwikkelen van de nieuwe kap voor de Milan zo lang duurt. ;-)
Antwoord }
#2
Mooi nieuws, ook leuk om te horen dat meneer Bülk nog steeds actief meedoet. Die is inmiddels een eindje in de 80 volgens mij. Kon ook wel weer eens een heel snelle worden.
Antwoord }
#3
1.57m is echt heel kort. Net zoals de Mango. --> Oeps, ik bedoel uiteraard 2.57m  Blush  

En toch geschikt voor lange mensen, als ik het goed heb begrepen.

Ik vind de lijn van deze vm wel heel fraai,
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw , berth9999
#4
(27-May-2022, 11:32 AM)Wim -de roetsende schreef: 1.57m is echt heel kort. Net zoals de Mango.
2.57m, anders wordt het wel HEEL kort  Big Grin

(27-May-2022, 11:32 AM)Wim -de roetsende schreef: En toch geschikt voor lange mensen, als ik het goed heb begrepen.

Ik vind de lijn van deze vm wel heel fraai,
Ja, hele fraaie lijn. En inderdaad, Jens geeft aan dat je er tot 2.00m met 60cm brede schouders in zou moeten kunnen.
Ik ben erg benieuwd - dat zeggen ze over de Milan GT namelijk ook. Kan zeker, maar wordt dan wel heel erg proppen  Big Grin
Antwoord }
#5
Er staan zelfs al > 20 Bülk orders op velomobileworld.com....blijkbaar is dit project lang stilgehouden.
Orders | View the page with order status | Velomobile World
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999
#6
(31-May-2022, 01:39 PM)Hoekie schreef: Er staan zelfs al > 20 Bülk orders op velomobileworld.com....blijkbaar is dit project lang stilgehouden.
Orders | View the page with order status | Velomobile World
Klopt. Ik had er eind vorig jaar al iets over gehoord, maar wist toen nog niet eens wat voor vorm het had. Enige wat me gezegd werd is dat het iets snels zou worden. Overigens heeft Velomobil.net ook gewoon een stapeltje besteld, dus dan loopt het aantal rap op.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , berth9999
#7
Op het Duitse Forum staan al 90 pagina's met informatie over de Bülk en over zaken die daarmee te maken hebben. Ook een mooi (nieuw) systeem voor het schakelen van de verlichting.

Deze dus: https://m.youtube.com/watch?v=jOITFmr2uW...e=youtu.be



Het bestond al wel, maar nu kan het waarschijnlijk ook als optie besteld worden.
Ik merk wel dat die Duitsers veel kritischer zijn over de afmontage en sowieso over de vm-en dan wij Nederlanders.

Voor wie het interessant vindt.

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...59/page-90
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#8
(29-Jul-2022, 11:04 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik merk wel dat die Duitsers veel kritischer zijn over de afmontage en sowieso over de vm-en dan wij Nederlanders.

Als ik naar mezelf kijk, dan denk ik eerder aan Friezen. Van het huidige Friesland tot aan Ost-Friesen zoals mezelf, Peter de Rond, Sven en Henning Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Mwah, ik ken een Zuidhollander die minstens zo kritisch is.
Gisteren overigens proef gereden! Weet nog niet wat ik ga doen, maar m’n Mk6 gaat wel te koop komen. En dan een GT Mk7, toch een Bülk of misschien de nieuwe DF?
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , TheoZw
#10
(30-Jul-2022, 01:05 PM)365cycle schreef: Gisteren overigens proef gereden!

In een Bülk? Zo ja, vertel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#11
(30-Jul-2022, 01:05 PM)365cycle schreef: Mwah, ik ken een Zuidhollander die minstens zo kritisch is.
Gisteren overigens proef gereden! Weet nog niet wat ik ga doen, maar m’n Mk6 gaat wel te koop komen. En dan een GT Mk7, toch een Bülk of misschien de nieuwe DF?

Mijn volgende vm wordt over 4/5 jaar waarschijnlijk wel een Bülk.

Ik lees veel over positieve wijzigingen.

De nieuwe DF ben ik ook wel benieuwd naar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#12
(30-Jul-2022, 01:05 PM)365cycle schreef: Mwah, ik ken een Zuidhollander die minstens zo kritisch is.
Gisteren overigens proef gereden! Weet nog niet wat ik ga doen, maar m’n Mk6 gaat wel te koop komen. En dan een GT Mk7, toch een Bülk of misschien de nieuwe DF?



Proefgereden waarin?

Zijn er echt grote verschillen dan tussen de opvolgende  milans  dan dat je van een mk6 overweegt naar een mk7 over te stappen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(30-Jul-2022, 03:01 PM)ZoefZoef schreef: Zijn er echt grote verschillen dan tussen de opvolgende  milans  dan dat je van een mk overweegt naar een mk7 over te stappen?

In de link in de post van Wim heeft Axel-H (van Velomobile-SH) een overzichtje gemaakt..... zoals altijd met een korrel zout nemende vanwege verschillende weersomstandigheden enzovoort, met prestatie waardes die ik in ieder geval nooit ga halen en bij die snelheden zal het verschil ook het grootst zijn.

Hier mal in Übersicht von allen schnellen Fahrten,

1. Bülk
2. Milan SL MK7
3. Milan GT
4. Alpha M9 mit Haube

[Afbeelding: Velomobiel-vergelijk.jpg]
Antwoord }
#14
Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid.
De Bülk is zéker sneller dan m’n Milan GT, en de aandrijving veel stijver. Het preproductiemodel dat ik gereden heb voelt niet directer dan m’n DF, maar qua stevigheid is het ontwerp zeer in orde en je verliest dus weinig vermogen in vervorming van de fiets. Overigens is de mastversteviging voor de GT… wél beschikbaar, en dat brengt ze dan dus weer dichter bij elkaar.
De echte snelheidswinst zit dus enerzijds vermoedelijk in acceleratie en aandrijflijn op vlakke weg, anderzijds is ie aerodynamisch beter dan de GT. Vooral boven de 55 km/h loopt de Bülk ook in badkuipmodus makkelijker door, daaronder denk ik dat het verschil niet noemenswaardig is. M’n test was uiteraard met vermogensmeters.
Ik ben overigens niet over de 70 km/h gegaan, kwam met m’n bovenbenen tegen de shifters aan en zeker bij hogere cadans slingerde ik daardoor van links naar rechts en weer terug (ook een preproductie-issue). Puur op koppel ging ik even over de 1100W en de Bülk reageert dan lekker vlot met een temposprong.

Dat ie op vlakke weg significant sneller is dan een SL geloof ik eerlijk gezegd niet. De lijn is wat minder vloeiend, het malteserneusje gaat denk ik niet helpen. Maar goed, dat is een gok; ik heb wel meetgegevens van m’n SL @ 70 km/h, en hoewel de stijging van het vermogen nog wel enigszins te vergelijken valt was dat onder totaal andere weersomstandigheden, en is het dus eigenlijk appels met peren vergelijken. Voorlopig is het dus nog een gok. Laat ik er nog maar wat bij gokken: ik vermoed dat de Bülk bij wind tegen langzamer is, maar duidelijk beter zeilt dan een Milan SL. Dat is een educated guess Wink

Ruimer dan de Milan SL is ie wel degelijk, bij je schouders zelfs erg breed, maar het is geen Milan GT. Ik heb dan ook met 140mm cranks gereden en hoewel ik er op veel juiste plaatsen ruimte bij gekregen heb zit ik met m’n knieën en bovenbenen zeker niet ruimer en is de bagageruimte beperkter.

Verder een stukje mening: hij is in het echt minder lelijk dan op de foto  Shy 

Ik moet duidelijk nog even wennen aan de mopsmilan. Moest ik bij de Milan destijds ook, komt vast goed Big Grin
Antwoord }
#15
Bij de Milans was er een snelle ontwikkelingssprong met meerdere fases redelijk kort op elkaar, mk5, mk6 en mk7 daar zit weinig tijd tussen. Heel veel mk6 zullen er niet zijn, vermoed ik.

Volgens mij had de 6 nog een eigen achterbrug en niet die van de DF, ook de steunstructuur op de bodem was nog niet helemaal logisch. Waarom maak je een steunvorm tussen achterbrug en wielkast, die je dan net niet helemaal doortrekt tot tegen de wielkast? Daar zat volgens mij bij de 5 en of 6 een gat, terwijl ze bij versie 7 wel doorgetrokken zijn.

Ook de achtervering van nr 6 bood nog enige ruimte voor verbetering, om het maar zo te zeggen. Volgens mij zaten ze toen te experimenteren met luchtbalgjes, zoals in de QV.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#16
Buiten dat dit het verkeerde topic is, is dat ook foutieve info Jeroen.
De Mk6 had de achterbrug en vering van de DF maar nog niet de inbouw daarvan met het bagageschapje. De Mk5 heeft een andere achterbrug en origineel het balgje, maar op voor zover ik weet twee na zijn die er niet meer. 1 van die 2 heeft demping gekregen ipv het balgje weg te halen.
Qua aantallen: er zullen een stuk of 70 Mk6 GT’s zijn, en sowieso meer dan 19 Mk5 SL’s Smile

De DF (en dus ook Milan en Bülk) heeft overigens een goedkope glijdemper zoals in de Quest zit. Alleen vroege DFs (zoals die van mij en Frutsel) zijn geleverd met een luchtdemper, de DT Swiss M212.
M’n DF is omgebouwd naar harde elastomeren, de SL is standaard geleverd op zachte.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#17
Wel correct is de opmerking over de steunvorm die op de bodem is geplaatst.

Bij de MK7 en de Bülk is die verlengd naar achteren. Bij de MK6 en daarvoor was die een stuk korter.
Dat heeft zeker invloed op de stijfheid van de body.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#18
Klopt Wim, dank! Dat had ik er nog bij willen zetten, maar was het vergeten Smile
Overigens is het verschil tussen de Mk6 GT en Mk7 GT niet voelbaar. Ik heb m overigens wel gereden zonder de verticale versteviging.

PS: de variabele stoelverstelling in de Buelk vind ik erg tof.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#19
(31-Jul-2022, 01:42 AM)365cycle schreef: Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid.
Niet voor iedereen. Snelheid is wel een interessant onderwerp, maar niet het belangrijkst. Wegligging, remvermogen, comfort, besturing en zijwind gevoeligheid zijn voor mij belangrijker dan snelheid.
(31-Jul-2022, 02:39 PM)365cycle schreef: De DF (en dus ook Milan en Bülk) heeft overigens een goedkope glijdemper zoals in de Quest zit. Alleen vroege DFs (zoals die van mij en Frutsel) zijn geleverd met een luchtdemper, de DT Swiss M212.
Aan een glij demper heb je heel weinig. Te weinig frictie in werking en als frictiedemper een hoge aanspreekweerstand bij aanvang.
De DT Swiss M 212 is geen luchtdemper, maar een gasveer met hydraulische demping.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(01-Aug-2022, 08:57 AM)PietV* schreef:
(31-Jul-2022, 01:42 AM)365cycle schreef: Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid.
Niet voor iedereen. Snelheid is wel een interessant onderwerp, maar niet het belangrijkst. Wegligging, remvermogen, comfort, besturing en zijwind gevoeligheid zijn voor mij belangrijker dan snelheid.

Als pensionado heb je makkelijk praten. Toen ik begon met ligfietsen was dat louter voor recreatieve doeleinden. Maar gaandeweg is het steeds meer een autovervanger gaan worden. En als je op tijd moet zijn voor een afspraak, of midden in de nacht naar huis rijdt, dan is een kortere reistijd ineens toch interessant. Voor het moment ga ik nog voor comfort. Dus rijd ik met trage onplatbare banden. Mede omdat ik nog niet zomaar een velomobiel op zijn kant kan leggen. Maar nu ik weer wat nader heb kennis gemaakt met de geprivatiseerde NS, waar tot nu toe 1 op de 5 ritten spaak loopt, ga ik toch over wat grotere fietsafstanden dromen. Wie weet, misschien ga ik me dan ook druk maken over snellere banden.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Als pensionado heb ik zeker makkelijk praten. Maar die volgorde hield ik ook al aan in mijn werkzame leven. Het veiligheidsbeginsel vóór het vlotheidsbeginsel. Het kiezen van banden is een compromis. Anti lek vóór vaker bandreparatie. Het leven is vaak een keuze. Soms niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(01-Aug-2022, 10:02 AM)PietV* schreef: Het veiligheidsbeginsel vóór het vlotheidsbeginsel. Het kiezen van banden is een compromis. Anti lek vóór vaker bandreparatie. 

Het kan ook allebei. En snel en behoorlijk lekbestendig.

Ik rijd met de Continental Grand Prix 28-559 achter en die gaat bij mij tot nu toe maximaal 1x per 10.000km lek.
Dat is in mijn geval dus ongeveer 1x per 2 jaar.
Voor dat aantal ga ik niet met M+ banden rijden, want die kunnen namelijk ook lek en probeer ze dan maar eens van je velg te krijgen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#23
Die discussie is met Piet al vermoeiend vaak gevoerd. Laat ik snelheid even uitleggen zoals ik het bedoeld had: niet de topsnelheid, maar de snelheid waarmee je je veilig kan verplaatsen. Zoals gezegd, m’n DF is op sommige trajecten sneller dan de Milan. Wat compacter, wendbaarder, en sneller op tempo.

Veiligheid is verder altijd een compromis. Ook op Marathons kan je platgereden worden. Er gaan er maar weinig op Michelin radiaalbanden de openbare weg op, alles van Pro One tot Marathon kan je echt niet gevaarlijk noemen. Er zijn wel banden waar je anders mee moet rijden. Maar al die zaken zijn niet relevant voor een topic over de Bülk. Hooguit waar ik ‘m op testgereden heb: Schwalbe One rondom, een gewone dagelijks gebruik band dus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Nee hoor, de One is tegenwoordige een hele trage band. Zie de laatste testresultaten van mijn naamgenoot met een S.

De One is dus nauwelijks meer een normale dagelijkse gebruiksband te noemen. Veel te traag  Wink 


Quote: "Hiermee is de Schwalbe ONE nog trager dan de tien jaar geleden geteste Kojak."

http://wimschermer.blogspot.com/2022/08/...ental.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(01-Aug-2022, 10:40 AM)Wim -de roetsende schreef:
(01-Aug-2022, 10:02 AM)PietV* schreef: Het veiligheidsbeginsel vóór het vlotheidsbeginsel. Het kiezen van banden is een compromis. Anti lek vóór vaker bandreparatie. 
Het kan ook allebei. En snel en behoorlijk lekbestendig.
Klopt. Ook dat is een compromis.
(01-Aug-2022, 11:29 AM)365cycle schreef: Die discussie is met Piet al vermoeiend vaak gevoerd. Laat ik snelheid even uitleggen zoals ik het bedoeld had: niet de topsnelheid, maar de snelheid waarmee je je veilig kan verplaatsen. Zoals gezegd, m’n DF is op sommige trajecten sneller dan de Milan. Wat compacter, wendbaarder, en sneller op tempo.
Er gaan er maar weinig op Michelin radiaalbanden de openbare weg op,
Weer gaat het over de persoon en niet alleen over de inhoud.
Ik reageerde op: "Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid." Snelheid komt bij mij op plaats 6.
Zoals je al schreef is snelheid relatief en afhankelijk van vele factoren. Voor jou o.a. veilig verplaatsen. Is dat z'n moeilijke discussie?

Over radiaal fietsbanden geschreven. Zover mij bekend is worden nog steeds geen radiale fietsbanden gemaakt. Het nadeel van een radiale banden is de sterkte van de buitenomtrek. Er moet dan een axiale gordel om de buitenomtrek worden ingebouwd voor de stabiliteit in de bochten. Met name voor de drifthoek tussen loopvlak en wiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(01-Aug-2022, 02:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Nee hoor, de One is tegenwoordige een hele trage band. Zie de laatste testresultaten van mijn naamgenoot met een S.
De One is dus nauwelijks meer een normale dagelijkse gebruiksband te noemen. Veel te traag  Wink 

Quote: "Hiermee is de Schwalbe ONE nog trager dan de tien jaar geleden geteste Kojak."

http://wimschermer.blogspot.com/2022/08/...ental.html
Oei, dat valt me idd wel tegen! Vergelijkbaar met de Contact Speed van dit jaar dus, terwijl ik het gevoel had dat de One duidelijk harder liep. 
Zegt overigens wel wat positiefs over het tempo van de Bülk - dit stuk weg liep over het eerste deel dus op, precies waar de horizontale lijn staat was het even 0% (daardoor steeg het tempo bij gelijk vermogen) en waar ik even stopte met trappen ging het zelfs even omlaag. 0.1 of 0.3% stijging lijkt dan weinig, maar met een totaalgewicht van 125 kg is dat 2-4 km/h (again: ik heb een preproductie-Bülk gereden die o.a. door gebruik van glasvezel ipv koolstofvezel veel zwaarder is dan het uiteindelijke product zal zijn)

[Afbeelding: buelk-netnietplat.png]

Er zijn dagen dat ik niet vet over de 60 kruis met de Milan GT Big Grin

(30-Jul-2022, 03:15 PM)Hoekie schreef: In de link in de post van Wim heeft Axel-H (van Velomobile-SH) een overzichtje gemaakt..... zoals altijd met een korrel zout nemende vanwege verschillende weersomstandigheden enzovoort, met prestatie waardes die ik in ieder geval nooit ga halen en bij die snelheden zal het verschil ook het grootst zijn.

Hier mal in Übersicht von allen schnellen Fahrten,

1. Bülk
2. Milan SL MK7
3. Milan GT
4. Alpha M9 mit Haube
Overigens neem ik Axel wat dit soort dingen betreft inderdaad met een korrel zout. Prima kerel hoor, en ik denk dat hij z'n info met de beste intenties deelt, maar z'n enthousiasme is nu op de Bülk gevallen en dat vertekent het beeld. Zijn Milan GT bijvoorbeeld, die liep knetterhard. Het was echter wel een glasvezel Mk2; zou je dezelfde tuningtrucs uithalen met een Mk7, dan gaat dat zeker nog harder. Over de (tank-)besturing van de M9 was hij eerder enthousiast, maar nu vindt hij 'm onrustig boven de 50 km/h. Dan de Bülk en de SL in dit overzichtje; het gaat om één segment waar de Bülk het hardst liep, maar - ik heb de rit opgezocht - met 8 graden verschil in temperatuur, in het voordeel van de Bülk (22 vs 14 graden). Dat scheelt zoveel in de weerstand dat de verschillen verwaarloosbaar worden. Vandaag had hij 2 KOMs op z'n woon-werkroute bij motregen en licht vochtig wegdek; ik kan het niet helemaal verklaren maar mijn fietsen lopen het hardst als de zon schijnt en de weg nét nat is (er moet dan geen water op staan). Daarnaast heeft hij vijf KOMs met de Milan SL in de rit waar hij de zesde KOM met de Bülk vanaf gebietst heeft. Als laatste haalt hij vaak het onderste uit de kan bij z'n fietsen, dat betekent dus óók dat er retesnelle banden onder zitten die je in Nederland op straat gewoon niet echt fatsoenlijk kan inzetten (geloof overigens dat z'n Bülk ook nog niet 100% naar wens is, dat is dan wel weer in voordeel van de Bülk).

That said: ik pas wél fatsoenlijk in de Bülk (Axel ook - hij is groot, ongeveer even groot als ik), en niet in de Milan SL (met wat vijlen, adem een beetje inhouden en kleutercranks gaat het idd wel). Als je echt hard wil rijden en net te groot bent om comfortabel te rijden in een SL, kon een Bülk nog weleens heel goed uitpakken. Als je met "lange" cranks (165mm of meer) wil rijden denk ik dat een Milan GT als nog een betere keuze is. En vergeet niet: Die Milan is niet ineens achterhaald ofzo. Alledrie zijn/blijven hele snelle fietsen, en zeker als je niet zo heel veel vermogen meebrengt ga je het verschil niet opmerken. Afgelopen zaterdag had ik even bezoek van twee vrienden; ik was bij m'n vriendin in Zeeland, zij reden een lekker rustig rondje en kwamen even aan. Het blijft leuk aan velomobiel rijden he - even een rondje van 244 km voor een kopje koffie en een stukje appeltaart Big Grin  Ze rijden allebei met vermogensmeters, en zijn dus echt samen gereden. De SL Mk4 rijder trapte 161W, de GT Mk5 rijder trapte 169W.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM