Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's van anderen gebruiken ( een [split] van Leergeld)
#22
Photo 
Bedankt GertBr,
Ik denk dat mijn reactie op dat moment wat te sterk was, (fout die ik vaker maak.) Ik ben gewend aan websites en forums waar een bronvermelding standaard is.

(31-Dec-2020, 12:10 AM)Wim -de roetsende schreef: Je fietst dus ook op een FlevoBike. Wow, ik ben altijd jaloers op mensen die daarop kunnen rijden.

Op een FlevoTrike lukt het mij wel, maar op een Bike echt niet.

Ik ben begonnen met proberen op de trike toen die nog niet op mijn maat was aangepast, wel de afstand tot de trapas maar niet de ketting naar de nieuwe lengte. En in sneeuw, wat toch al niet handig is met een voorwiel aangedreven fiets.
Alles bij elkaar (met aanpassingen die nodig waren mee) heeft het een maand en ongeveer 8 uur rijden geduurd voor ik de trike voor ritten op de 'gewone weg' ben gaan gebruiken. In mijn geval rustige woonwijken, verder vrijliggende fietspaden en een rustig weggetje. Met veel 'even stoppen voor de bocht.' 
Na een paar dagen dat soort rijden had ik het gevoel dat ik de fiets redelijk onder controlle had. 
In die tijd had ik een paar keer marktplaats advertenties zien staan voor een goedkope Flevo bike en wilde ik daar ook een van. Toen ik wilde kopen vond ik alleen een duurdere maar toch gekocht. Bleek niet het extra bagage rek te hebben wat wel op de foto's stond, geen voor deraileur en geen buis om de ketting en het grootste voorblad niet groot genoeg voor voldoende snelheid als je lekker rijdt. Om kort te gaan, te duur. Maar toch in orde laten maken, groter voorblad, groot onderhoud. 
Ik kon meteen een beetje op hem rijden maar durfde niet echt met de onmogenlijkheid van schakelen 'voorblad' en de open tandwielen. Na het onderhoud serious gaan rijden en met een uurtje op het vrijliggende fietspad genoeg zekerheid om ook naar het werk te gebruiken.

De overstap van trike naar bike was niet groot, maar iedere keer dat ik de bike weer gebruik na een tijdje alleen trike moet ik weer even wennen, het is net genoeg anders dat het niet vanzelf gaat. Andersom waarschijnlijk ook maar ik gebruik de trike vaker.

http://knopen.ismijnhobby.nl.bales.id.au...gfiets.jpg 
Onderschrift, "Ligfiets ligt." 
(Het is mij nog niet gelukt een foto in te plakken maar hier is mijn flevo bike een tijdje terug, zoals ik hem op internet heb staan.)

Het grootste problem was gebrek aan opties voor bagage, alleen een vlakke bagage drager, en het gebrek aan standaard.
Het laatste bezoek aan de fietsenmaker heeft twee standaards opgelevered, een spiegel op de fiets. En was gekuntsel een steun onder de bagage drager, zodat ik haak-aan tassen kan gebruiken.

Na een paar jaar rijden op de trike rij ik nu meestal zonder handen te gebruiken, op de bike kan ik dat ook maar druf het vaak nog niet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Foto's van anderen gebruiken ( een [split] van Leergeld) - door Willeke_IGKT - 01-Jan-2021, 02:30 PM
RE: Leergeld - door ZoefZoef - 29-Dec-2020, 11:36 PM
RE: Leergeld - door Roepers - 29-Dec-2020, 11:42 PM
RE: Leergeld - door Frutsel - 30-Dec-2020, 12:25 AM
RE: Leergeld - door ZoefZoef - 30-Dec-2020, 03:52 AM
RE: Leergeld - door Roepers - 30-Dec-2020, 10:07 AM
RE: Leergeld - door Jurrien - 30-Dec-2020, 11:07 AM
RE: Leergeld - door ErikvanD - 30-Dec-2020, 11:26 AM
RE: Leergeld - door PietV* - 30-Dec-2020, 02:22 PM
RE: Leergeld - door ZoefZoef - 30-Dec-2020, 04:56 PM
RE: Leergeld - door Lopopodium - 30-Dec-2020, 05:12 PM
RE: Leergeld - door ZoefZoef - 30-Dec-2020, 06:11 PM
RE: Leergeld - door Wim -de roetsende - 30-Dec-2020, 06:24 PM
RE: Leergeld - door Jurrien - 30-Dec-2020, 06:32 PM
RE: Leergeld - door 365cycle - 30-Dec-2020, 09:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nul10 Reclame (je ...Gideonaut — 02:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat vo...Hardloper — 07:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoek...365cycle — 07:06 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend een man o...Willeke_IGKT — 06:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag heel ...Gideonaut — 06:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoekie...Hardloper — 06:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kostte wel beh...Hardloper — 06:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
waar ik wat dat be...365cycle — 06:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkste ...365cycle — 06:40 PM