Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Semi-Lowracer streamliner project - input/suggesties wensenlijk
#30
Met alleen een staartpuntje heb je eigenlijk nauwelijks last van de wind. Zelfs met heel sterke zijwind gaat dat nog goed. Ik heb zelfs met code rood, caravans en vrachtwagens opletten/thuisblijven nog gewoon met het puntje rond gereden. Geen probleem. Je hebt daarmee nog steeds minder last van de wind dan op een gewone rechtop fiets waarbij je door een onverwachte windvlaag ineens stil kunt komen te staan, of uit de richting waait. Ik ben niet zo van de boekhouding, ik schat dat ik ongeveer 50.000 km met staartpuntjes gemaakt heb. Een wieldoekje in het voorwiel van een lage racer heb ik er na een paar honderd km uit gehaald na wat onverwachte stuurbewegingen bij plotselinge zijwind.

Overigens wel steeds op lage racers, Valenteijn, Baron, M5, eigen bouw. De Fujin is iets hoger dan een lager racer, maar niet heel veel. Zou je zo'n grote staartpunt op een hogere fiets maken, zoals een M Racer of iets anders met een zithoogte van duidelijk boven de 30 cm, kan het anders werken.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Semi-Lowracer streamliner project - input/suggesties wensenlijk - door Jeroen S - 07-May-2021, 03:08 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Het wordt kort dag T...Hoekie — 12:34 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bedoel je de neu...Wim -de roetsende — 10:49 PM
Milan 4.2
Volgende echt grote ...Arend-Jan — 10:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bedoel je de neu...Willeke_IGKT — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Maar ik ga het...Wim -de roetsende — 09:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De laatste keer dat ...Willeke_IGKT — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Hoewel het in het ni...Willeke_IGKT — 08:36 PM
Optimalisatie van een WAW.
Vanochtend dacht ik ...datakneder — 01:26 PM
Milan 4.2
Dit is met ordinair ...Arend-Jan — 07:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanwege dat vresel...Wim -de roetsende — 07:04 AM
Milan 4.2
Mooi smal, ondervloe...Boyd Maduro — 07:03 AM
Milan 4.2
En weer een stap ver...Arend-Jan — 12:43 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanwege dat vreselij...Bob Hagendijk — 08:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ben al een aantal da...ZoefZoef — 02:29 PM
Medeliggers onderweg
Bij Wateringen in de...Lopopodium — 01:31 PM
Drive by wire...
Laten we teruggaan n...Willeke_IGKT — 10:13 AM
Drive by wire...
Als je door een pe...datakneder — 09:50 AM