Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Semi-Lowracer streamliner project - input/suggesties wensenlijk
#5
Coroplast, een soort plastic karton is ook een simpel middel om mee te experimenteren. Het is van dat spul waarmee van die te koop bordjes van makelaars gemaakt worden. Waar je het koopt? geen idee. Googlen op coroplast fairing is een goed idee. Dat geeft veel foto's van mensen die zelf een stroomlijn geknutseld hebben.

De meeste materialen die je noemt zijn in 1 richting te buigen. Kun je overal met een recht latje een nette lijn maken die beide harde delen verbindt? Zoals je al aangeeft lukt dat aan de zijkant niet omdat de bobbel van je elleboog in de weg zit. Dan moet je dus naar buiten toe. Buigen in 2 richtingen is erg lastig te doen.
De lijn van de bovenzijde van de neus lijkt mooi aan te sluiten bij de lijn van het neksteuntje van de staart, maar dus niet op het schouder deel.

Doordat de Kingcycle neus en de HB punt niet optimaal op elkaar aansluiten is het lastig die netjes op elkaar te laten aansluiten. 45 per uur bij 275 watt is best ambitieus. Dan moet de stroomlijn wel redelijk netjes lukken. En dat is niet gemakkelijk. Ik zou overigens de staartpunt een stukje naar beneden laten aflopen en niet horizontaal ( oplopend? ) monteren zoals jij hebt gedaan. Maar ingeveerd met rijder ziet het er mogelijk anders uit. Belangrijk is ook dat de staartpunt erg nauw aansluit op de schouders en het bovenlijf. Ik had altijd mijn schouders gedeeltelijk in de punt zitten. Dan levert het wel enige snelheidswinst op.

Door de experimenteren met een dun latje, dat effe vast te plakken met tape en proberen of je dan nog kunt zitten/sturen, kun je uit vinden wat ongeveer de maten van de stroomlijn moeten worden. Leg en tape het bijvoorbeeld naast het midden op de neus en het andere eind op je schouder. Botst je knie er dan op het hoogste punt van het trappen tegenaan of niet? Kun je er nog overheen kijken? Zo krijg je een idee van een realistische vorm. Idem aan de zijkant. Met wat meten kun je dan de grove afmetingen van deelstukken van je stroomlijn bepalen. Hoe dan ook zal de aansluiting op de achterste punt lastig worden.

Ik zou overigens erg voorzichtig zijn met het deelnemen aan het verkeer met een zodanig hoge 2 wielige stroomlijn. Dat kon wel eens heftig reageren bij zijwind en / of een passerende vrachtwagen. Je krijgt dan ineens een forse zijwaartse druk te verwerken. Dat kan dan zo een slinger van aantal meter opleveren.


Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Input gezocht, Highracer ombouwen tot streamliner. - door Jeroen S - 10-Nov-2020, 05:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM