26-Jan-2021, 08:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jan-2021, 10:11 AM door Pmlucas.)
(14-Oct-2020, 08:53 PM)jellebakker83 schreef: Vraagje:
Zijn Rotor Q-rings zinvol op een ligfiets? En zo ja, ga je dan wat sneller?
Mijn Challenge Chamsin heeft een triple voorblad (30-39-52), maar ik kan overwegen een double erop te zetten. Ik overweeg een midden tandwiel van 42 tanden te monteren (ik heb een 9-speed cassette en ik rij vaak in de 8 of 9, mijn voorderailleur werkt niet waarbij de ketting zelfs een keer is gebroken)
Het monteren wil ik laten doen eventueel bij Tempelman in Dronten (62 km van mijn huis en de dichtstbijzijnde), of weten jullie nog een ligfietsenwinkel in Noord Holland?
(EDIT: Ik postte deze vraag eerst in "Open Tweewielers" Maar deze topic leek mij wat beter geschikt voor deze post)
Gemiddeld iets sneller als je vaak afremt en accelereert.
Minder vermoeid en prettiger, met wellicht langer uithoudingsvermogen, maar niet perse met een hoger topsnelheid.
De direct mount bladen van nieuwe crankstellen van rotor kunnen gelukkig ook 360 graden gedraaid worden, zoals anderen hebben opgemerkt zijn de 110 en 130 bladen niet meer in productie.
De nieuwe crank + bladsysteem is dus ook wel correct voor de ligfiets te orienteren.
Ik heb de ligfiets gebruiksaanwijzing geschreven voor Q-Rings (werkte toendetijd bij rotor). Het kan weleens ingewikkeld zijn als je er minder ervaring mee hebt.