Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning op velomobiel
#22
Citaat:Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieen onderweg kwijt te raken:-). Ik heb nu al meerdere trikechauffeurs gek gekregen door ze op mijn fiets te laten rijden. Het is net die extra kick. 






Beste Boy,

Als ik tussen de regels door lees heb jij je Gekko omgebouwd tot speedpedelec. Was het gemakkelijk om de Gekko individueel te laten keuren als speedpedelec? En is de WA verzekering duur?

De wielerterm "trappen zonder je knieën onderweg kwijt te raken" ken ik niet. Ben ook niet zo goed in wielertermen. Zoals: Je pijp aan Maarten geven, Een wieltje pakken, Asfalt-eczeem, Afgesneden benen en Harken. Wat houdt knieën kwijtraken in?



Hey Piet,

Eigenlijk niet bij nagedacht dat het een vreemde uitdrukking is, sorry. Eigenlijk beschrijft het meer het gevoel dat ik had toen ik nog met het standaard blad reed en dan boven de 40 km/u reed. Door de hoge trapfrequentie (20" achterwiel met 11-30 cassette) en zonder SPD pedalen, had ik moeite om mijn voeten op de pedalen te houden. Als ik dan een zware richel in het wegdek meepakte of en overgang van asfalt naar klinkers, kwam ik wel eens in de problemen met mijn knieeen, ik kreeg mijn benen gevoelsmatig niet meer voldoende gestrekt (lees voeten van het pedaal:-)
Dat kwam deels natuurlijk door mijn slechte conditie, ik rijd sinds 1995 60-80.000 km/jaar, maar dan in de auto en geen meter meer op de fiets. Op mijn flevo trike zat een groot aluminium voorblad en dus was ik op zoek gegaan naar een nieuw groot voorblad voor de Gekko.

Hij is niet type goedgekeurd om als pedelec door te gaan. Ik kan dmv een hardware trucje de 25 km/u begrenzing opheffen. Thats it! Ik kom zelden of nooit in de problemen met ander verkeer omdat ik altijd probeer oogcontact te krijgen met mijn mede weggebruikers en ik heb een scooter claxon die meer effect heeft dan een fietsbelletje.

Ik vermoed dat ik niet meer dan 150-180 Watt in mijn benen over heb, dus ik ben er erg blij mee. Ik ben wél van plan om mij er meer in te verdiepen om te zien of het haalbaar is om een typegoedkeuring te krijgen. Een ongeluk zit meestal in een klein hoekje. In de regel moet het frame de hogere snelheid kunnen hebben en moet je reminrichting geschikt zijn voor de hogere snelheid. Maar dat moet met moderne schijfremmen al helemaal geen moeite zijn, dus ik zie vooralsnog niet waarom een driewieler daar niet aan kan voldoen. De verzekering zal duurder zijn maar dat is meer vanwege de hogere aanschafwaarde van een trike of een VM bijvoorbeeld. Waarschijnlijk denk ik nu te simpel, maar wel leuk om een keer uit te zoeken.

Ik ben naar aanleiding van een hulpvraag hier op het forum twee driewielers aan het ombouwen, waar ook nog een Hase Trets met kind aan komt te hangen. Dan zijn verzekerings issues en een betrouwbare constructie en goede remmen nog belangrijker.
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Elektrische ondersteuning op velomobiel - door 12much - 30-Nov-2020, 01:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM